30 Αυγ 2016

ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΖΗΛΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ! Νέα επίθεση κατά του εφοπλισμού

tsipras
Ένας από τους πιο επικερδείς τομείς της ελληνικής οικονομίας με παγκόσμια κυριαρχία μπαίνει στο στόχαστρο των Γερμανών με απώτερο σκοπό την ολική άλωση της ελληνικής οικονομίας.
Έτσι η γνωστή  γερμανική
εφημερίδα Süddeutsche Zeitung γίνεται φερέφωνο των Γερμανών εφοπλιστών και επιτίθεται τόσο στους Έλληνες  εφοπλιστές όσο και στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο οποίος τους στηρίζει.   Το κείμενο που δημοσιεύτηκε στη Deutsche Welle είναι αρκούντως αποκαλυπτικό. Φυσικά δεν είναι το μόνο καθώς στο παρελθόν υπήρχαν αντίστοιχα δημοσιεύματα από άλλα γερμανικά ΜΜΕ.
«Όταν ανέλαβε την εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έτρεμαν ακόμη την κυβέρνηση του αριστερού Αλέξη Τσίπρα. Οι εποχές αυτές όμως έχουν παρέλθει, σχολιάζει σήμερα η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου.
Με αφορμή την κατάργηση των φοροαπαλλαγών που ζητά η Κομισιόν για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, η Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί σήμερα εκτενές άρθρο για το ευνοϊκό καθεστώς φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών υπό τον τίτλο «Ο φίλος των εφοπλιστών».
Σχολιάζοντας την παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην πρόσφατη ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια», η SZ παρατηρεί: «Μέχρι πρότινος το αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα ήταν τόσο αγαπητό στους κύκλους των Ελλήνων εφοπλιστών όσο και μια αβαρία σε παγωμένα νερά. Πλέον όμως πνέει ένας διαφορετικός άνεμος. Στην έκθεση Ποσειδώνια στις αρχές Ιουνίου ο Τσίπρας επαίνεσε τους εφοπλιστές για τα ‘οράματα’ και τα ‘σχέδιά’ τους. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιαμής τον ευχαρίστησε (…) λέγοντας ότι τα λόγια του πρωθυπουργού ήταν ‘ό,τι καλύτερο’. Ένας άλλος πλοιοκτήτης μάλιστα χαρακτήρισε τη συγκυβέρνηση του αριστερού κόμματος και των δεξιών λαϊκιστών τη ‘φιλικότερη προς τους εφοπλιστές ‘ από την απαρχή της ευρωδιάσωσης πριν από έξι χρόνια».
Η παρέμβαση της Βεστάγκερ
«Μέχρι πρότινος το αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα ήταν τόσο αγαπητό στους κύκλους των ελλήνων εφοπλιστών όσο και μια αβαρία σε παγωμένα νερά»
«Μέχρι πρότινος το αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα ήταν τόσο αγαπητό στους κύκλους των ελλήνων εφοπλιστών όσο και μια αβαρία σε παγωμένα νερά»
Τι συνέβη, διερωτώνται οι αρθρογράφοι, προσπαθώντας να αναλύσουν και να εξηγήσουν τους λόγους αυτής της μεταστροφής. Στις αρχές του χρόνου, όπως αναφέρει η SZ, κατέφτασε στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών επιστολή της επιτρόπου Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ. «Δημοσιοποίησε μάλιστα την επιστολή για να εντείνει προφανώς τις πιέσεις στην Αθήνα. Η Βεστάγκερ επιρρίπτει στην ελληνική κυβέρνηση ότι με τα φορολογικά προνόμια για εφοπλιστές συμβάλλει στον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η Κομισιόν, σύμφωνα με την ίδια, θέλει να διασφαλίσει ότι μελλοντικά η υποστήριξη της Αθήνας για τον ναυτιλιακό κλάδο θα συνάδει με τους ‘ευρωπαϊκούς κανόνες’.
Ειδικότερα η επίτροπος επικρίνει το γεγονός ότι οι εφοπλιστές απολαμβάνουν τα ειδικά φορολογικά προνόμια -που προβλέπονται μάλιστα από το σύνταγμα- ακόμη και για οικονομικές δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τη ναυτιλία, όπως για την αγορά ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. (…) Η Βεστάγκερ τονίζει ότι οι ενστάσεις της δεν αφορούν στην κύρια δραστηριότητα των εφοπλιστών (…) που μπορεί να συνεχίσει να φορολογείται στη βάση του τονάζ, δηλαδή της χωρητικότητας των πλοίων και όχι του πραγματικού εισοδήματος».
Η απάντηση των εφοπλιστών
Στις τάξεις των εφοπλιστών υπάρχει και μια μειοψηφούσα άποψη που συμφωνεί με την αύξηση της φορολογίας και για τους πλοιοκτήτες
Στις τάξεις των εφοπλιστών υπάρχει και μια μειοψηφούσα άποψη που συμφωνεί με την αύξηση της φορολογίας και για τους πλοιοκτήτες
«(…) Ο Σύνδεσμος των Εφοπλιστών ανέθεσε σε ευρωπαίους ειδικούς σε θέματα ανταγωνισμού την επεξεργασία ενός φακέλου 150 σελίδων, ως απάντηση στην Βεστάγκερ. Σύμφωνα με πληροφορίες της SZ η ελληνική κυβέρνηση προώθησε -πριν την εμφάνιση του Τσίπρα στην Ποσειδώνια- την επιστολή στις Βρυξέλλες χωρίς αξιοσημείωτες αλλαγές».
Στο σημείο αυτό η εφημερίδα προχωρά σε μια σύντομη αναδρομή: «Το 2013 αρκετοί βουλευτές του αριστερού κόμματος, ανάμεσά τους και ο νυν υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ρωτούσαν τη συντηρητική κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά πότε θα ‘καταργήσει την απαράδεκτη φορολογική πολιτική έναντι των εφοπλιστών΄.
Πριν την πρώτη της εκλογική νίκη τον Ιανουάριο του 2015 η κυβέρνηση Τσίπρα ήθελε να κάνει τα πάντα διαφορετικά από τους προκατόχους της. Ο επικεφαλής των εφοπλιστών Βενιαμής απειλούσε όμως ήδη τότε ότι η διατήρηση της ευνοϊκής νομοθεσίας είναι ‘αδιαπραγμάτευτη΄». Σύμφωνα με την εφημερίδα, στις τάξεις των εφοπλιστών υπάρχει όμως και μια μειοψηφούσα άποψη, που εκφράζεται μεταξύ άλλων από τον πρόεδρο του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος Ανδρέα Δρακόπουλου, ο οποίος έλεγε ήδη το 2014 προς την Καθημερινή ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η φορολόγηση των πλουσίων, περιλαμβανομένων και των εφοπλιστών».
Το «μακρύ χέρι του Στουρνάρα»
Σύμφωνα με την SZ, «κύκλοι εφοπλιστών εκτιμούν ότι πίσω από την επιμονή αυτή της Κομισιόν κρύβεται το μακρύ χέρι του έλληνα κεντρικού τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα. ‘Κάποιος πρέπει να μας έδωσε’, είπε ένα μέλος του προεδρείου της Ένωσης Εφοπλιστών προς την SZ, χωρίς όμως να κατονομάσει κάποιον. Μεταξύ του Στουρνάρα που ήταν τότε υπουργός Οικονομικών και των πλοιοκτητών υπήρξε το 2013 μια έντονη διαμάχη, επειδή ο Στουρνάρας ήθελε να αυξήσει τον φόρο επί του τονάζ. Οι εφοπλιστές στράφηκαν στον πρωθυπουργό Σαμαρά. Το 2014 αποφασίστηκε νέα νομοθεσία, εντούτοις οι αυξημένες εισφορές για τους εφοπλιστές καταγράφηκαν ως ‘εθελοντική’ συνεισφορά για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ο νόμος έφερε πάντως μέχρι στιγμής 105 εκατομμύρια ετησίως στα δημόσια ταμεία, αντί 45 που συγκεντρώνονταν παλαιότερα».
(…) Ιδιαίτερα φιλικός προς τους εφοπλιστές θεωρείται ο μικρός κυβερνητικός εταίρος του Τσίπρα, οι δεξιοί λαϊκιστές των Ανεξαρτήτων Ελλήνων. Ο επικεφαλής τους, υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος, υπερασπίσθηκε πρόσφατα με σθένος ένα εφοπλιστή, ιδιοκτήτη ενός μάλλον μικρού στόλου. (…) Και ο υπουργός Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Δρίτσας όμως αρέσκεται να τονίζει στο μεταξύ πόσο σημαντικός είναι ο κλάδος για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας. Για ενδεχόμενη αναθεώρηση του συντάγματος δεν γίνεται πλέον λόγος».
http://www.crashonline.gr/