13.2.17

«Αδικαιολόγητο» το 11880: Μπίζνες με τη φτώχεια (ΒΙΝΤΕΟ)

«Αδικαιολόγητα» (όπως είναι και το μότο της σχετικής διαφήμισης) παραπλανητικό πιάστηκε το 11880 που καλεί τους πολίτες να μάθουν αν είναι δικαιούχοι του
Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), με το αζημίωτο φυσικά, ενώ υπάρχει ειδικός τηλεφωνικός αριθμός στο υπουργείο καθώς και η ιντερνετική πλατφόρμα. Έρευνα διέταξε ο εισαγγελέας μετά από σχετική ερώτηση του υπουργείου Εργασίας.
Ευκαιρία για εύκολα και... αδικαιολόγητα κέρδη φαίνεται ότι βρήκε ο γνωστός αριθμός τηλεφωνικού καταλόγου Ελλάδος «11880». Με μία διαφήμιση που χαρακτηρίζει «πολύπλοκα» τα κριτήρια για το ΚΕΑ και κάνει λόγο για αδικαιολόγητες ουρές, μας καλεί να τηλεφωνήσουμε, με κόστος 1 ευρώ το λεπτό από σταθερό τηλέφωνο, ώστε να γλιτώσουμε την ταλαιπωρία. Η διαφήμιση, βέβαια, αδικαιολόγητα, ή μάλλον με δικαιολογία τα κέρδη σε βάρος φτωχών συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη τη γρήγορη εξυπηρέτηση για το ζήτημα του ΚΕΑ, ξεχνάει ότι αφενός η πολύ απλή φόρμα με τα στοιχεία υπάρχει στο διαδίκτυο, όπου ήδη χιλιάδες δικαιούχοι έχουν συμπληρώσει τα στοιχεία τους, ενώ λειτουργεί, αποκλειστικά για πληροφορίες σχετικά με το ΚΕΑ, η τηλεφωνική γραμμή 15105 του υπουργείου, χωρίς καμία χρέωση.
Από το Left.gr κάλεσαν στο 11880 και διαπίστωσαν ότι η κλήση διαρκεί, αν είσαι έτοιμος/η να απαντήσεις στα βασικά ζητούμενα στοιχεία, τουλάχιστον 2 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα, ενώ μόνο μετά από ερώτηση «ενημερώνουν» για την ύπαρξη της διαδικτυακής φόρμας. Επιπρόσθετα, διέκριναν την προσπάθεια, μέσω της επανάληψης των στοιχείων από πλευράς του συνομιλητή - υπαλλήλου και της αργής διαδικασίας, να καθυστερήσει όσο το δυνατόν περισσότερο η κλήση ώστε να αυξηθεί η χρέωση του πολίτη. 
Και φυσικά, όλα αυτά από μια ιδιωτική εταιρεία, την «ΕΙΔΗΣΕΟΦΩΝΙΚΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε.Ε» (που προσφέρει την υπηρεσία 11880) που ούτε δικαίωμα έχει να ζητάει προσωπικά στοιχεία πολιτών ούτε έχει καμία αρμοδιότητα να τους πληροφορεί για το αν δικαιούνται ή όχι το ΚΕΑ. Μόνη υπεύθυνη για αυτό είναι η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου.
Το τελευταίο, θορυβημένο από την προσπάθεια αποκόμισης κερδών από τα πολύ φτωχά νοικοκυριά (για τα οποία έχει γίνει καμπάνια ενημέρωσης ενώ, όπως προαναφέραμε, μπορούν δωρεάν στο διαδίκτυο ή στο 15105 να ενημερωθούν αναλυτικά), ρώτησε τις εισαγγελικές αρχές για το νόμιμο ή όχι της διαφήμισης και της παροχής της εν λόγω υπηρεσίας από το 11880. Μετά την κίνηση του υπουργείου, εισαγγελέας, σύμφωνα με πληροφορίες του Left.gr, διέταξε έρευνα και ήδη κλήθηκε για κατάθεση στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής υπάλληλος του υπουργείου που ασχολήθηκε με το ζήτημα και διαπίστωσε τηλεφωνικά την προσπάθεια επιβράδυνσης της συνομιλίας από πλευράς του υπαλλήλου του 11880. 

Εισαγγελική έρευνα ζήτησε η Θεανώ Φωτίου

Μιλώντας στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, η αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου είπε ότι «με τη γνωστή διαδικασία της καθυστέρησης μπορεί να φτάνεις να πληρώνεις για πράγματα που δεν θα είναι έγκυρα".
Η αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε ότι από το Σάββατο ο αρμόδιος Εισαγγελέας διεξάγει εισαγγελική έρευνα γι’ αυτές τις διαφημίσεις και κάλεσε τους πολίτες να προσφεύγουν στο πενταψήφιο 15105, το οποίο λειτουργεί μέσα στο Υπουργείο με 6 υπαλλήλους από το πρωί μέχρι το βράδυ, χωρίς χρέωση.