7 Φεβ 2017

ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ...

ΑΠΟΡΗΤΤΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ
συζητήσεις Καραμανλή με καλλιτέχνες
( η γνώμη του για τον Μίκη Θεοδωράκη )

----------------------------------
Ρωτούσα τον Μάνο Χατζιδάκι τι κουβεντιάζει συνήθως με τον Καραμανλή και μιά φορά μου είπε ότι θέμα συζήτησής τους ήταν ο Μίκης Θεοδωράκης, όχι ως συνθέτης αλλά γιά κάποιες πολιτικές δηλώσεις του.


Βρίσκω σημειώσεις μου για στιχομυθίες Καραμανλή με καλλιτέχνες, πηγές μου ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Τάκης Λαμπρίας - καιρός είναι να ανοίξει ο απόρηττος φάκελος.
Μιά άλλη φορά ο Μάνος μου είπε : "Αφαιρουμένου του φωτοστέφανου από τον Μίκη ως συνθέτη, πρόκειται για πολιτική προσωπικότητα". Και δεν το λέω εγώ, αλλά το είπε χθες ο πρόεδρος που κουβεντιάζαμε εκείνος, ο Χορν και εγώ. Του ζήτησα να μου πεί κι΄ άλλα και συνέχισε : 
- Θα σου πω, αλλά μη τα γράψεις. Ο πρόεδρος λοιπόν μας είπε ότι "ο Μίκης διακατέχεται από ιδεολογία, αλλά δεν είναι ιδεολόγος εντός εισαγωγικών".
- Δηλαδή, κύριε πρόεδρε, ρώτησε ο Χιρν.
- "Να σας εξηγήσω... Άλλο πολιτικός και άλλο πολιτικάντης, άλλο συνδικαλιστής και άλλο εργατοπατέρας"... 
Ως γνωστόν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής θαύμαζε τους δύο μέγιστους συνθέτες, είχε ανάμεσα στους λιγοστούς φίλους του τον Χατζιδάκι, αλλά πολιτικά συζητούσε με τον Θεοδωράκη, κυρίως στο Παρίσι και μετά στην Αθήνα. Και όπως μου είχε πει ο Τάκης Λαμπρίας, κάθε φορά που είχε κάποιο πρόβλημα με τους αριστερούς του έλεγε, πάρε μου στο τηλέφωνο τον Μίκη. 
Βρήκα ενδιαφέρουσες συζητήσεις Καραμανλή, Λαμπρία, Χορν, Μάνου, Μίκη ( αλλά και Ανδρέα Παπανδρέου ) και σε πρώτη ευκαιρία θα τις αναρτήσω.