8 Ιουλ 2017

«Ακίνητο για την εταιρεία του Πέτρου Ξανθόπουλου με χρήματα της ΑΕΠΙ»


Το πρώτο και άκρως ενδιαφέρον στοιχείο που κατάφερε να περισυλλέξει το ρεπορτάζ από την αναφορά προς τον εισαγγελέα της προσωρινής επιτρόπου στην ΑΕΠΙ Μαρίας Βλάχου είναι η περιγραφή μιας ωραιότατης προσοδοφόρας επιχείρησης,
επινοημένης και εκτελεσμένης από την οικογένεια Ξανθόπουλου στην πλάτη -ποιων άλλων;- των δημιουργών.
Ιδού:
Η ΕΔΙΣ Α.Ε. είναι μία από τις τέσσερις εταιρείες που ανήκουν στον όμιλο της ΑΕΠΙ.
Η ΕΔΙΣ, λοιπόν, μίσθωσε το 2008 κτίριο στη Θεσσαλονίκη, 2.011 τ.μ., με σκοπό την απόκτησή του, μέσω leasing, για εκατόν είκοσι μήνες.
Από το σύνολο των 2.000 τ.μ. νοικιάζει τα 154 τ.μ. στην ΑΕΠΙ με μηνιαίο μίσθωμα 7.717, ποσόν που πολλαπλασιαζόμενο επί 120 μήνες φτάνει το ένα εκατομμύριο.
Σαν να λέμε, δηλαδή, ότι η ΑΕΠΙ πληρώνει στην εταιρεία του Πέτρου Ξανθόπουλου, την ΕΔΙΣ, σχεδόν οκτώ χιλιάδες ευρώ τον μήνα για έναν χώρο 150 τ.μ. στην περιοχή Βαρδάρη της Θεσσαλονίκης ως εάν να επρόκειτο για διαμέρισμα στην πλατεία Συντάγματος...
Με αυτή την ωραία μέθοδο η ΑΕΠΙ πλήρωσε το κτίριο, το οποίο από του χρόνου θα αποτελεί ιδιοκτησία της ΕΔΙΣ!
Και αναρωτιέται ο κοινός νους: ο κ. Ξανθόπουλος δημιουργεί περιουσία με τα λεφτά των δημιουργών;
Η χαριτωμένη αυτή ιστορία δεν συνιστά ξεκάθαρο ποινικό αδίκημα; Κι αν είναι έτσι, πώς θα μπορεί η διοίκηση της εταιρείας να επιτελεί τον σκοπό για τον οποίο της έχει χορηγηθεί η άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού;
Αυτά τα ερωτήματα προσπαθήσαμε, πριν δημοσιεύσουμε την είδηση, να θέσουμε στην υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου καλώντας την να επιβεβαιώσει ή όχι την παραπάνω εξωφρενική ιστορία.
Την περασμένη Τετάρτη, παρά το γεγονός ότι εκείνη ήταν δεσμευμένη στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος, της ζητήσαμε μια συνάντηση.
Με αφορμή το ρεπορτάζ σχετικά με την ΑΕΠΙ μιλήσαμε μαζί της και για θέματα πολιτισμού που απασχόλησαν την επικαιρότητα.
• Κυρία Κονιόρδου επιβεβαιώνετε την πληροφορία ότι εταιρεία του κ. Ξανθόπουλου, με την επωνυμία ΕΔΙΣ Α.Ε., βρίσκεται ιδιοκτήτρια ακινήτου στη Θεσσαλονίκη, αγορασμένου με τα χρήματα της ΑΕΠΙ, δηλαδή των δημιουργών;
Αληθεύει δυστυχώς... Κι αυτό αποτελεί δείγμα της διαφαινόμενης κακοδιαχείρισης, ενδεικτικό του τρόπου διασπάθισης των χρημάτων.
Το ακίνητο αυτό αποκτήθηκε, πράγματι, με τα χρήματα των δημιουργών. Αλλά δεν θα ήθελα να επεκταθώ.
• Δεν θα ήρε τις όποιες επιφυλάξεις δημιουργούνται για τους χειρισμούς του υπουργείου Πολιτισμού η δημοσιοποίηση κάποιων στοιχείων της έκθεσης της επιτρόπου; Επίσης, δεν θα διαλύονταν οι φήμες για την περίφημη λίστα προκαταβολών που υποτίθεται ότι έχουν εισπράξει στο παρελθόν καλλιτέχνες, ποσών μάλιστα υπέρογκων;
Οπως εξηγήσαμε και στους εκπροσώπους των σωματείων, αυτό δεν γίνεται, δεν είναι προς το συμφέρον των ιδίων, διότι πρόκειται για έλεγχο που συνεχίζεται.
Ηδη η σχετική αναφορά της επιτρόπου διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα και προστέθηκε στη δικογραφία που είναι σε εξέλιξη.
Τα σωματεία έχουν ενημερωθεί για τα βασικά ώστε να μη γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης και άκαρπων αντιπαραθέσεων.
Επαναλαμβάνω, η μη παύση της διοίκησης στην ΑΕΠΙ και η τοποθέτηση επιτρόπου είναι προς το συμφέρον των δικαιούχων.
Με εκπλήσσει που ακόμα και σήμερα κάποιοι επιμένουν για το αντίθετο. Η επίτροπος είναι δυναμική, άτεγκτη, εξαιρετικών ικανοτήτων.
Αν δεν είχε τοποθετηθεί, σήμερα δεν θα είχαμε καμία εικόνα της εταιρείας.
• Μετά την οργισμένη δημόσια επιστολή του ΑΣΜΑ 450+ με τίτλο «Κυρία Κονιόρδου, Τέλος» συναντηθήκατε με τους εκπροσώπους των τριών σωματείων. Αποκαταστάθηκε το κλίμα;
Ολο αυτό τον καιρό τα πράγματα δεν ήταν καθόλου εύκολα. Λυπάμαι γιατί, τελικά, διαπιστώνω απίστευτη παραπληροφόρηση, κανονικό μπούλινγκ.
Με στενοχωρεί που σε κάθε διαφωνία αρχίζουν οι υπόνοιες περί εξυπηρέτησης συμφερόντων και λοιπών, τακτική που μας απομακρύνει από την επίλυση του προβλήματος.
Ο,τι κάνουμε έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των καλλιτεχνών. Τους εκθέσαμε τα δεδομένα, τους παροτρύναμε να αναλογιστούν την κατάσταση ως έχει, ώστε να μπορούν να κινηθούν προσεχώς όπως θα προβλέπει το νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα.
Το υπουργείο έδωσε μάχη για να τοποθετηθεί επίτροπος στην ΑΕΠΙ μέσω μιας τεράστιας αντιπαράθεσης με επιχειρήματα εκατέρωθεν.
Χαίρομαι που δεν ενδώσαμε στις πιέσεις, η επιλογή μας αποδείχτηκε σοφή.
• Θεωρείτε ότι η επιμονή σας να μην παυτεί η διοίκηση της ΑΕΠΙ γεννάει τις επιφυλάξεις και καχυποψίες;
Δεν έπρεπε να παυτεί η διοίκηση της ΑΕΠΙ, δεν έπρεπε να πάψει εκείνη να φέρει την ευθύνη για την κακοδιαχείριση.
Επίσης υπάρχει ένα επιπλέον πρόβλημα: αν αναλάμβανε τη διοίκηση η επίτροπος, αυτομάτως θα ήταν εκείνη υπόλογη, υπεύθυνη για όλα τα διαχειριστικά, οικονομικά, διοικητικά θέματα και, φυσικά, για τα χρέη.
Ποιος θα δεχόταν να επωμιστεί τέτοια υποχρέωση σ’ ένα τοπίο άγνωστο, δύσβατο; Το σωστό ήταν η ευθύνη να παραμείνει σε εκείνους που δημιούργησαν την προβληματική κατάσταση.
Τώρα η επίτροπος ελέγχει, μεριμνά για τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, και όπου διαφωνεί βάζει βέτο, δηλαδή επικρατεί η άποψή της.
Αρκεί να σας πω ότι από τις 11 Μαΐου που ανέλαβε ώς τώρα, σημειώθηκε σε σχέση με πέρσι αύξηση εισπράξεων που ξεκίνησε δειλά από 5% κι έφτασε 35%. Ενώ η διοίκηση της ΑΕΠΙ υποστήριζε ότι θα μειωθούν τα έσοδα, αυτά αυξήθηκαν.
Σημαντικό στοιχείο όταν επικρατούσε η αίσθηση ότι η εταιρεία δεν απέδιδε τα οφειλόμενα στους δικαιούχους.
• Μα πρόκειται για αίσθηση;
Θα αποδειχτεί, γι’ αυτό γίνεται διαχειριστικός έλεγχος.
• Η διοίκηση της ΑΕΠΙ ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε διανομή χρημάτων.
Κι αυτό οφείλεται στην πίεση που ασκεί ο έλεγχος της επιτρόπου. Από τα 13 εκατομμύρια μόνο τα 5,5 εκατομμύρια αφορούν τους Ελληνες δημιουργούς.

Αδειο το ταμείο της ΑΕΠΙ

• Ποια είναι η ακριβής εικόνα του ταμείου σύμφωνα με την επίτροπο; Υπάρχουν τα χρήματα που υποστηρίζει ότι θα μοιράσει ο κ. Ξανθόπουλος;
Μέχρι τώρα το ποσό αυτό δεν υπάρχει στο ταμείο. Η ΑΕΠΙ εμφανίζει, πράγματι, 9 εκατομμύρια ευρώ ζημία και έχει 19 εκατομμύρια ευρώ αρνητικά ίδια κεφάλαια.
Μένει να αποδειχτεί αν θα διανεμηθούν τα χρήματα. Τα σωματεία ενημερώθηκαν από την επίτροπο, τους ξεκαθάρισε ότι η εικόνα της ΑΕΠΙ δεν είναι καλή.
Υπάρχουν πολλά χρέη προς το Δημόσιο, ιδιώτες, εταιρείες, ξένους οργανισμούς, εκδότες μουσικής. Επίσης η Εφορία θα δεσμεύει το 50% των χρημάτων που βρίσκονται στο ταμείο.
• Πώς θα προκύψει η προτεραιότητα διανομής στους δικαιούχους, αν αυτή γίνει;
Οι δικαιούχοι ζητούν και τη διανομή του Δεκεμβρίου, τα χρήματα δηλαδή που εισπράχτηκαν από τότε που ανέλαβε η επίτροπος.
Αν εισπράξουν τα χρήματα του Δεκεμβρίου, θα δυσκολέψει η κατάσταση προσεχώς. Αυτό πρέπει να το ξέρουν.
Γιατί αν κάποτε γινόταν προπληρωμή υπήρχαν και αποθέματα. Τώρα υπάρχουν χρέη.
Εμείς προτείναμε να μοιραστούν με κριτήριο το ποιοι δικαιούχοι έχουν αυξημένες οικονομικές ανάγκες.
• Στη διανομή θα εισπράξουν και όσοι είχαν ήδη πάρει προκαταβολές ή θα συμψηφιστούν τα ποσά;
Η εταιρεία εφάρμοζε την τακτική των προκαταβολών - τα προηγούμενα χρόνια συσσωρεύονταν πράγματι μεγάλα ποσά.
Από τη διανομή θα παρακρατηθούν τα μισά της προκαταβολής. Και στη διανομή του επόμενου εξάμηνου τα υπόλοιπα.
Η διοίκηση της ΑΕΠΙ αναγκάστηκε να μειώσει και την προμήθειά της από 35% στο 20%, ποσοστό που πλησιάζει το νόμιμο, αυτό που προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα.
• Ενα νομοσχέδιο που πάει κι έρχεται για διαβούλευση σχεδόν δύο χρόνια. Εσείς από τον περασμένο Φεβρουάριο είχατε δεσμευτεί ότι κατατίθεται εντός ημερών.
Η διαδικασία δεν ήταν απλή, αποτέλεσε πεδίο μεγάλης αντιπαράθεσης και άσκησης πίεσης από παντού. Ηταν έτοιμο, είχε σταλεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους [ΓΛΚ].
Μεσολάβησε όμως το ζήτημα της αξιολόγησης κι έμειναν πίσω όλα τα νομοσχέδια. Και τώρα, ξανά, μας ζητήθηκε επικαιροποίηση από το ΓΛΚ, προωθήθηκε στα συναρμόδια υπουργεία (Δικαιοσύνης, Παιδείας, Διοικητικής Μεταρρύθμισης), όπου στα δύο πρώτα υπήρχαν ενστάσεις, διαφορετικές απόψεις, δημιουργώντας κι άλλη καθυστέρηση.
Η μεγαλύτερη έγινε στο υπουργείο Δικαιοσύνης και σημείο αιχμής ήταν το άρθρο σχετικά με τον επίτροπο.
Τελικά πείστηκαν για την ορθότητά του και υπογράφτηκε. Εφυγε σήμερα για τη Βουλή, βρίσκεται ήδη στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης και αύριο αναμένεται να υπογραφεί από τους άλλους υπουργούς.
• Είστε βέβαιη ότι πρόκειται για θέμα ημερών;
Θα ψηφιστεί πριν κλείσει η Βουλή. Οι δημιουργοί θα διαθέτουν πια το νομοθετικό εργαλείο, το εποπτικό συμβούλιο και τις γενικές συνελεύσεις να ελέγχουν την εταιρεία και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
• Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στο δικό σας νομοσχέδιο κι αυτό του κ. Μπαλτά, το οποίο πήγε στη Βουλή, αποσύρθηκε, διορθώθηκε, επανήλθε και μετά αγνοήθηκε η τύχη του;
Στο σημείο που αφορά την εμπλοκή επιτρόπου, όπου και όταν αυτή κριθεί αναγκαία.
Αν ο επίτροπος ορίζεται από τον υπουργό Πολιτισμού, υπάρχει πρόβλημα. Εχει γίνει ήδη προσφυγή στο ΣτΕ με επιχείρημα ότι το κράτος παρεμβαίνει καταλύοντας την αυτονομία μιας ανώνυμης εταιρείας.
Στο νομοσχέδιο που καταθέτουμε, το ΥΠΠΟ προτείνει μια λίστα προσώπων και το υπουργείο Δικαιοσύνης αποφασίζει αν πρέπει να οριστεί επίτροπος και ποιος θα είναι αυτός.
Ετσι, η παρουσία του επιτρόπου θωρακίζεται μέσω της δικαστικής διαδικασίας.

Θα διαβαθμιστεί η καλλιτεχνική παιδεία

• Δεν θεωρείτε άστοχη τη διατύπωση περί απολυτηρίου Λυκείου ως προσόν των καλλιτεχνικών διευθυντών στην τροπολογία για τα ΔΗΠΕΘΕ;
Δημιουργήθηκε μια αναστάτωση χωρίς λόγο. Ως γνωστόν τα ΔΗΠΕΘΕ επιχορηγούνταν από το ΥΠΠΟ, το οποίο ήλεγχε και έθετε ως απαραίτητη προϋπόθεση την παρουσία καλλιτεχνικού διευθυντή.
Από το 2011 όταν συρρικνώθηκε η επιχορήγηση, άρχισε να ατονεί στην προγραμματική σύμβαση ΔΗΠΕΘΕ-ΥΠΠΟ η συγκεκριμένη προϋπόθεση.
Επιπλέον με τις αλλαγές του «Καλλικράτη» κάποια ΔΗΠΕΘΕ έγιναν κοινωφελείς οργανισμοί. Και οι διευθυντές προσλαμβάνονταν με όρους δημόσιας διοίκησης, δηλαδή πανεπιστημιακή εκπαίδευση κ.λπ., κριτήριο όμως που δεν μπορεί να ισχύει ως ικανή συνθήκη σ’ έναν καλλιτεχνικό οργανισμό γιατί υποβαθμίζει τη λειτουργία των θεάτρων.
Οι καλλιτεχνικοί διευθυντές δεν θα δρούσαν με αυστηρώς καλλιτεχνικά κριτήρια, θα υπήρχε ο κίνδυνος διολίσθησης σε άλλες σκοπιμότητες.
Ζητήσαμε από τα ΔΗΠΕΘΕ και τους δημάρχους να παγώσουν τους διαγωνισμούς που είχαν προκηρυχτεί για τις θέσεις διευθυντή και να περιμένουν να ψηφιστεί η τροπολογία η οποία θα εξαιρούσε τον όρο περί πτυχιούχων.
Αξιοποιήσαμε τη διάταξη όπως είχε κατατεθεί από τη Μελίνα στον ιδρυτικό νόμο, η οποία λειτουργούσε ώς το 2011.
Εννοείται ότι αν υπάρχουν και πτυχία ΑΕΙ είναι ακόμα καλύτερα, όχι όμως η πρόσληψη να γίνεται εξαιτίας αυτών.
Δεν καταλαβαίνω την παρανόηση που δημιουργήθηκε, αφού έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει απόφοιτος Δραματικής Σχολής χωρίς απολυτήριο Λυκείου.
• Ομως ο θόρυβος που προκλήθηκε υποδεικνύει το μείζον πρόβλημα, που είναι η διαβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας. Σήμερα δεν αναγνωρίζονται τα πτυχία Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης ως ισότιμα με αυτά των αποφοίτων των ΤΕΙ. Οι ηθοποιοί στερούνται επίσης τη δυνατότητα μεταπτυχιακών σπουδών. Γι’ αυτό το κρίσιμο θέμα προτίθεστε να κάνετε κάτι;
Το θέμα δημιουργήθηκε εδώ και χρόνια, από τότε που εξαιρέθηκαν οι Δραματικές Σχολές από τα ΤΕΙ. Με αυτό ακριβώς θα ασχοληθώ.
Ξεκινάμε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, να δούμε πώς θα επανέλθει νομοθετικά η διαβάθμιση των πτυχίων.
Αυτό το ζήτημα δεν λύνεται αμέσως, μέσω μιας τροπολογίας.
• Μέσω τροπολογίας όμως μπορεί να ρυθμιστούν οι αμοιβές των εργαζομένων στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, οι οποίοι αναγκάστηκαν να πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας τινάζοντας στον αέρα τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ για μία μέρα.
Η τροπολογία είναι έτοιμη, συζητήσαμε με το υπουργείο Οικονομικών και αναζητούμε το πρώτο νομοσχέδιο ώστε να κατατεθεί - πρέπει να περάσει ως υπουργική τροπολογία.
Εχουμε διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι θα πράξουμε το δίκαιο, το νόμιμο. Δεν τάζουμε λεφτά στον αέρα...
• Πότε θα δοθούν οι επιχορηγήσεις που έχετε εξαγγείλει;
Πρόκειται για ένα ποσό της τάξεως του ενάμισι εκατομμυρίου ευρώ για το θέατρο και τον χορό.
Εχουν ολοκληρωθεί οι καταθέσεις για τις προτάσεις που προκρίθηκαν ανάμεσα σε 150 θεάτρου και 55 χορού.
Και για πρώτη φορά τα χρήματα θα εκταμιευτούν αμέσως, παρ’ όλο που αφορούν την περίοδο 2017-2018, ώστε οι ομάδες να κάνουν τον προγραμματισμό τους.
• Θα δοθεί έκτακτη επιχορήγηση στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ο κ. Θεοδωρόπουλος είχε πει ότι δεν θα σας ζητήσει…
Το σκεφτόμαστε διότι έχουν θεσμοθετηθεί σημαντικές δραστηριότητες, όπως το Λύκειο και η Ανοιχτή Πόλη.
Η εξειδικευμένη παιδεία για το αρχαίο δράμα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Εχουμε φτιάξει το Δίκτυο Αρχαίου Δράματος που ήδη εκταμιεύονται χρήματα και αφορά το Λύκειο, το Εθνικό Θέατρο, το Κέντρο Δελφών, το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος Ελευσίνας στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, το ΚΘΒΕ για εκπαιδευτικές και πειραματικές παραστάσεις σε συνεργασία με χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Πιστεύω ότι είναι μια πρώτη παρέμβαση στο θέμα της εκπαίδευσης και δη στον τομέα αρχαίου δράματος, όπου συναντιέται η κλασική κληρονομικά με τη σύγχρονη δημιουργία.

Τo Δ.Σ. του Κέντρου Κινηματογράφου είναι νομιμότατο

• Το τελευταίο πόρισμα που δημοσιοποιήθηκε για την κατάσταση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σας προβληματίζει; Σύμφωνα με τον κ. Λεοντάρη, ακολουθεί και δεύτερο πόρισμα πιο εκτεταμένου χρονικά και ποσοτικά ελέγχου.
Περιγράφει μια παρελθούσα κατάσταση. Ο κ. Λεοντάρης και το προηγούμενο Δ.Σ. έκαναν σοβαρή δουλειά.
Προχώρησαν το Film Commission που επί δεκαετίες συζητιόταν, εξοικονόμησε χρήματα αλλάζοντας ενοικιοστάσιο.
• Παραιτήθηκε όμως.
Είχε προσωπικούς λόγους και, πράγματι, υπήρχε ένα πρόβλημα σαφήνειας αρμοδιοτήτων μεταξύ Δ.Σ. και καλλιτεχνικού διευθυντή.
Τώρα όμως ρόλοι και αρμοδιότητες ξεκαθαρίστηκαν. Το νέο Δ.Σ. παρέλαβε μια κατάσταση και πρέπει να κινητοποιηθεί για να υλοποιήσει όλα όσα πρέπει να γίνουν.
Η κ. Βενάκη δουλεύει ήδη με κεκτημένη ταχύτητα για τον καθορισμό στόχων και στρατηγικής του Κέντρου.
• Η σύνθεση του Δ.Σ. εναρμονίζεται με ό,τι καθορίζει ο Νόμος;
Η σύνθεση εξυπηρετεί το γράμμα του Νόμου.
Ακριβώς επειδή στο παρελθόν μέλη του Δ.Σ. σχετίζονταν άμεσα με τον κινηματογράφο, σκηνοθέτες, παραγωγοί, που νομιμοποιούσαν, ενδεχομένως, κάποιους να αποδίδουν αποφάσεις σε προσωπικά συμφέροντα και στη δημιουργία παρεών -που είναι και ανθρώπινο-, είπαμε σ’ αυτή την κρίσιμη φάση να αποφύγουμε, σ’ έναν βαθμό, τους απολύτως εμπλεκόμενους.
• Μα ο νόμος δεν ορίζει τέσσερα από τα μέλη του Δ.Σ. να είναι «πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους από τον χώρο του ελληνικού ή παγκόσμιου κινηματογράφου»;
Και βέβαια είναι άνθρωποι που έχουν σχέση με τον κινηματογράφο, με σπουδές και έργο.
Η παρεξήγηση έγινε γιατί δόθηκαν οι ιδιότητές τους βάσει του ΦΕΚ, χωρίς να αναφέρονται στοιχεία βιογραφικών που μαρτυρούν τη σχέση και γνώση με το αντικείμενο.
Αλλωστε, απόδειξη της σύννομης σύνθεσης είναι το γεγονός ότι όποιος είχε έννομο συμφέρον θα μπορούσε να προσβάλει τον συγκεκριμένο διορισμό.
Κι έπειτα μη νομίζετε ότι είναι τόσο απλό να βρεθούν πρόσωπα κύρους αφού όλοι, με διάφορους τρόπους, εργάζονται στον κινηματογράφο.
Ακριβώς επειδή στο ΕΚΚ παρατηρήθηκαν κατά καιρούς φαινόμενα σύγκρουσης και αντιπαράθεσης με κατηγορίες για εξυπηρέτηση «ημετέρων», πιστεύουμε ότι τώρα γίνεται μια ασφαλής αρχή.
Θεωρώ ότι τα πρόσωπα του Δ.Σ. είναι άνθρωποι αξιόλογοι, άτεγκτοι, σοβαροί. Κατηγορηθήκαμε και για το Δ.Σ. στην ΚΣΟΤ ότι διορίστηκαν μέλη εκτός χορού.
Κι όμως, η κατάσταση πια εξομαλύνθηκε γιατί μέχρι πρότινος σφάζονταν. Ο καθένας είχε μια προσωπική άποψη για θέματα αρμοδιότητας του καλλιτεχνικού διευθυντή. Είμαι αισιόδοξη, γίνονται βήματα.
Εκτιμώ ότι το Γεφύρι της Πλάκας είναι ένα μεγάλο στοίχημα που κερδίσαμε υπογράφοντας την προγραμματική σύμβαση.
Θεωρώ σημαντικό το γεγονός ότι τα μουσεία, έστω με μειωμένο προσωπικό, και όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι λειτουργούν υπεύθυνα χάρη στην προσωπική υπέρβαση των ίδιων των εφόρων Αρχαιοτήτων.
http://www.efsyn.gr