5.7.17

Η «κουρελού» του Μπαλτά, νομοσχέδιο του Γαβρόγλου

Το κείμενο του 2015 που είχε ναυαγήσει επέστρεψε σχεδόν απαράλλαχτο
Τ ην τακτική του προκατόχου του Αριστείδη Μπαλτά φαίνεται ότι «ζήλεψε» ο Κώστας Γαβρόγλου, που επιχειρεί εν μέσω θέρους να περάσει σε ένα πολυνομοσχέδιο όλες τις «καυτές» ρυθμίσεις για την Παιδεία.


Στις αρχές Ιουνίου είχε δοθεί στη δημοσιότητα το κείμενο για τον νέο νόμο-πλαίσιο, ενώ το έγγραφο κατατέθηκε στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής την περασμένη Παρασκευή. Σε αυτό το κείμενο σταδιακά φαίνεται ότι προστίθενται και άλλα θέματα για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα ιδιωτικά σχολεία και την έρευνα, κι έτσι το νομοθέτημα αρχίζει να μοιάζει ως προς το εύρος των θεμάτων που θα καλύψει με την περίφημη «κουρελού» του Αριστείδη Μπαλτά. Βέβαια, εκείνο το πολυνομοσχέδιο είχε ναυαγήσει, καθώς μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015 και την υπουργοποίηση Φίλη η «κουρελού» πετάχτηκε στο καλάθι των αχρήστων.

Tο σύστημα εισαγωγής
Το μόνο θέμα που ακόμα δεν έχει ενταχθεί στο νομοσχέδιο είναι το σύστημα εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ενδιαφέρον ήταν το μήνυμα του Κώστα Γαβρόγλου προς τους μαθητές για τους βαθμούς των πανελλαδικών, καθώς ο υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι, πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα έχουν ολοκληρωθεί και νομοθετικά η αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας τηρεί σιγήν ιχθύος για το πότε θα κατατεθεί η σχετική ρύθμιση και το ποια θα είναι η μορφή του νέου εξεταστικού, ενώ δεν αποκλείεται η σχετική ρύθμιση τελικά να πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή υπό τη μορφή τροπολογίας στο πολυνομοσχέδιο.

Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που εκτιμούν ότι για φέτος οι αλλαγές μπορεί να περιοριστούν απλά στην κατάργηση του 4ου επιστημονικού πεδίου, που αφομοιώνεται στο 1ο. Η σχετική ρύθμιση βρίσκεται στο πολυνομοσχέδιο, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας. Η ΕΜΕ σε ανακοίνωσή της έκανε λόγο για αποκλεισμό της μαθηματικής ικανότητας από το προσοντολόγιο των υποψηφίων για την πρόσβαση στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης, τις Ιατρικές και τις Ανθρωπιστικές - Κοινωνιολογικές Κατευθύνσεις.
δημοκρατια