8 Δεκ 2019

ΚΥΡΙΑΚΟ ΕΛΕΟΣ! ΟΧΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΝΙΤΕΣ! Από την Πανσπουδαστική και την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, λογογράφος του Κυριάκου Μητσοτάκη

Στο τέλος του περασµένου Αυγούστου, ο Γιάννης Βλαστάρης γιόρτασε για πρώτη φορά τα γενέθλιά του σε ένα µέρος που είχε επισκεφθεί πολλές φορές ως δηµοσιογράφος, αλλά στο οποίο µάλλον ...
δεν περίµενε ποτέ ότι θα έµπαινε µόνιµα ως διευθυντής: το Μέγαρο Μαξίµου. Μετά από 35 χρόνια µάχιµης δηµοσιογραφίας και προπαγανδιστής της Αριστεράς, ο κ. Βλαστάρης πέρασε την πύλη της Ηρώδου Αττικού τυπικά ως «διευθυντής του γραφείου επικοινωνίας της Γενικής Γραµµατείας του πρωθυπουργού» και ουσιαστικά µε µια βασική αρµοδιότητα, αυτήν του λογογράφου (speech writer) του Κ. Μητσοτάκη. Τους τελευταίους τέσσερις µήνες, ο «γραφιάς» του Μαξίµου ξυπνάει νωρίς, γυµνάζεται αρκετά, ακούει πολύ, γράφει ασταµάτητα και µιλάει (δηµοσίως) ελάχιστα.
Οι λογογράφοι των πρωθυπουργών των κυβερνήσεων της Νέας ∆ηµοκρατίας έχουν γράψει, µε τον έναν ή τον άλλον τρόπο, τις δικές τους σελίδες στην ιστορία της «γαλάζιας» παράταξης, αλλά και του τόπου. Στο πρόσφατο παρελθόν, βασικοί λογογράφοι του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη ήταν ο Θεόδωρος Σκυλακάκης και ο ∆ηµήτρης Κατσούδας, του Κώστα Καραµανλή στα πρώτα χρόνια µετά την ανάληψη της ηγεσίας ο Προκόπης Παυλόπουλος, ενώ αργότερα ο Ανδρέας Αθανασίου. Τον βασικό σκελετό των οµιλιών του Αντώνη Σαµαρά ετοίµαζε ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, ενώ ο Βαγγέλης Μεϊµαράκης εµπιστευόταν τον Νίκο Καραχάλιο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έγραφε και ως βουλευτής και ως υπουργός µόνος τις οµιλίες και τα άρθρα του. Οταν έγινε αρχηγός της Νέας ∆ηµοκρατίας, η δουλειά αυτή µοιράστηκε σε τρεις ανθρώπους, µε τον ίδιο να έχει πάντα, ωστόσο, την τελική επιµέλεια. Αυτοί ήταν ο Τάκης Θεοδωρικάκος, σύµβουλός του σε θέµατα στρατηγικού σχεδιασµού και επικοινωνίας και νυν υπουργός Εσωτερικών, ο επικοινωνιολόγος Ευτύχης Βαρδουλάκης και ο τότε διευθυντής του γραφείου Τύπου της Ν.∆. Κωνσταντίνος Ζούλας.
Γρήγορα, περίπου στις αρχές του 2017, στην οµάδα αυτή προστέθηκε ο Γιάννης Βλαστάρης. Ηταν τότε που εξέδωσε και το βιβλίο του «Λεξικό χωρίς γραβάτα» (Εκδόσεις Αρµός), µε τον κ. Μητσοτάκη να δίνει το «παρών» στην παρουσίαση στη «Στοά του Βιβλίου». «Η ίδια η πραγµατικότητα θα έρθει να συγκρουστεί µε έναν λόγο (σ.σ.: τον τότε κυβερνητικό) -που µπορεί να έχει βραχυχρόνια οφέλη-, αλλά, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρει απέναντί του έναν άλλο λόγο, έναν τεκµηριωµένο, ορθό και ρεαλιστικό λόγο, που να πατάει πάνω σε δεδοµένα, είναι βέβαιο ότι θα ηττηθεί», είπε στην παρέµβασή του ο πρόεδρος της Νέας ∆ηµοκρατίας. Τον κορµό του λόγου αυτού ανέλαβε να «φιλοτεχνήσει» στη συνέχεια ο Γιάννης Βλαστάρης.
Παρόλο που δεν συµµετείχε στις συσκέψεις ή στον «πρωινό καφέ» στην οδό Πειραιώς, ο έµπειρος δηµοσιογράφος είχε ολοένα και πιο ενεργό συµµετοχή στη συγγραφή των οµιλιών και των λοιπών παρεµβάσεων του προέδρου της Ν.∆., ο οποίος, καθώς περνούσε ο καιρός, τον εµπιστευόταν περισσότερο.
Έτσι, στην πορεία, ο κ. Βλαστάρης έγινε ο βασικός λογογράφος του Κυριάκου Μητσοτάκη και από την ανέλιξή του στην πρωθυπουργία και µετά ουσιαστικά ο µοναδικός. Γεννηµένος στην Αθήνα, µε σπουδές στο Τµήµα Πολιτικής Επιστήµης και ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης του Πανεπιστηµίου Αθηνών, ο Γιάννης Βλαστάρης οργανώθηκε στα φοιτητικά του χρόνια στην πανίσχυρη τότε «Πανσπουδαστική» (τη φοιτητική παράταξη του ΚΚΕ) και παράλληλα έκανε τα πρώτα του βήµατα στη δηµοσιογραφία.
Με αφετηρία την «Καθηµερινή» της Ελένης Βλάχου το 1979, εργάστηκε σε διάφορους τοµείς της δηµοσιογραφίας, από το πολιτικό µέχρι το ελεύθερο ρεπορτάζ. Επί 20 χρόνια ήταν διευθυντής της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» (επί Κίτσου Τεγόπουλου) και του εξαιρετικά επιτυχηµένου περιοδικού «Εψιλον», το οποίο ο ίδιος σχεδίασε το 1990, καθιερώνοντας µέσα από αυτό τον θεσµό των ειδικών εκδόσεων στον ελληνικό Τύπο. Από την «Ελευθεροτυπία» αποχώρησε το 2010, έπειτα από παρέµβαση της Μάνιας Τεγοπούλου. Η ιστορική εφηµερίδα έβαλε λουκέτο περίπου ενάµιση χρόνο αργότερα, όταν ο ίδιος πλέον ήταν εκδότης και διευθυντής στην οικονοµική εφηµερίδα «Ισοτιµία».
Η θητεία του στα ΜΜΕ περιλαµβάνει, ακόµα, τις εφηµερίδες «Ποντίκι», «Εγνατία», «Κέρδος» και «Επενδυτής» και το περιοδικό «Ενα», όπου είχε διευθυντή τον Παύλο Μπακογιάννη, την ΕΡΤ, ενώ έχει εργαστεί και στον χώρο του ραδιοφώνου, και συγκεκριµένα στην ΕΡΑ και στον Flash 96,1.