9 Δεκ 2021

70 ώρες τον χρόνο περνούν στο τιμόνι οι Αθηναίοι

 

Με πρώτη – δευτέρα ταχύτητα για συνοδηγό, οι Αθηναίοι περνούν ατελείωτες ώρες μέσα στα οχήματά τους, τη στιγμή που τα στοιχεία κάνουν λόγο για ελαφρώς επιδεινούμενη κυκλοφοριακή κατάσταση στην πρωτεύουσα. Η Αθήνα κατέλαβε την 30ή θέση το 2021 στην κατάταξη των πόλεων με τον εντονότερο... κυκλοφοριακό φόρτο έναντι της 35ης στην οποία είχε βρεθεί την προηγούμενη χρονιά. Σε ετήσια βάση, το 2021 ένας οδηγός έχασε κατά μέσον όρο 70 ώρες κολλημένος πίσω από το τιμόνι, σε συνθήκες κυκλοφοριακής ακινησίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας INRIX Inc, η οποία εξειδικεύεται στον τομέα των μεταφορών. Η πανδημία διαμόρφωσε εντελώς διαφορετικό τοπίο στην κίνηση στην Αθήνα λόγω του lockdown και των άλλων περιοριστικών μέτρων. Χαρακτηριστικά, ο μέσος Αθηναίος οδηγός πέρασε το 2020 μόλις 37 ώρες μποτιλιαρισμένος στους δρόμους.

Ειδικοί υποστηρίζουν ότι η επαναφορά του μέτρου του δακτυλίου, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, έχει αλλάξει άρδην την κυκλοφοριακή εικόνα της πόλης, με την κίνηση εντός του κέντρου να διεξάγεται υπό ομαλές συνθήκες. Αντίθετα, οι δρόμοι πέριξ του δακτυλίου εμφανίζουν έντονα σημάδια συμφόρησης, με την προσέγγιση στο κέντρο της Αθήνας να μετατρέπεται πλέον σε εφιάλτη.Σήμερα, η μέση ταχύτητα κίνησης στο κέντρο της Αθήνας διαμορφώνεται στα 24 χλμ./ώρα έναντι 26 χλμ./ώρα το 2020. Εντύπωση ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έρευνα κάνει λόγο για μέση ωριαία ταχύτητα 19 χλμ./ώρα το 2019, πριν από την εμφάνιση της πανδημίας.

70-ores-ton-chrono-pernoyn-sto-timoni-oi-athinaioi0Σύμφωνα με τη μελέτη της INRIX Inc, περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα κίνησης διαμορφώνεται στα 35 χλμ./ώρα, όπως ακριβώς το 2020, ενώ το 2019 η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν ακόμα χαμηλότερη, στα 32 χλμ./ώρα. Τα στοιχεία της έρευνας θέλουν τον μέσο όρο ταχύτητας στα στενά όρια του κέντρου της Αθήνας να διαμορφώνεται στα 14 χλμ./ώρα έναντι 15 χλμ./ώρα πέρυσι. Οι χαμηλές ταχύτητες κίνησης στο κέντρο της Αθήνας αποδίδονται κυρίως στο γεγονός ότι η πλειονότητα του τρέχοντος έτους βρήκε την πόλη χωρίς τον δακτύλιο, ο οποίος ίσχυσε από τα τέλη Οκτωβρίου και διαμόρφωσε διαφορετική εικόνα στο κέντρο. Παράλληλα, λόγω του φόβου για διασπορά του κορωνοϊού στα ΜΜΜ, περισσότεροι χρησιμοποίησαν το Ι.Χ. τους, επιβαρύνοντας την κυκλοφοριακή εικόνα της πόλης.

Μποτιλιαρίσματα και έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα εμφανίζει και η Θεσσαλονίκη, η οποία βρίσκεται στη 48η θέση, στην ίδια μελέτη. Ο μέσος οδηγός έχασε συνολικά 22 ώρες μετακινούμενος στη Θεσσαλονίκη το 2021. Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ήταν 20 χλμ./ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ./ώρα. Περιφερειακά του κέντρου της Θεσσαλονίκης η μέση ταχύτητα διαμορφώθηκε στα 23 χλμ./ώρα το 2020 έναντι 25 χλμ./ώρα το 2019.

https://www.kathimerini.gr/