29 Νοε 2022

8 στους 10 Έλληνες έκοψαν τη διασκέδαση - Το 20% δεν πληρώνει λογαριασμούς

 


Αντιμέτωποι με την ακρίβεια βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό οι Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι εν μέσω ανατιμήσεων σε ενέργεια και βασικά αγαθά προσπαθούν να βρουν από πού θα κόψουν προκειμένου να βγαίνει ο μήνας.

Σημαντικά στοιχεία για τις...

καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών δίνει η τελευταία έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) που πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου.

Όπως διαπιστώνεται, οι καταναλωτές έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές, το τελευταίο διάστημα, στις καταναλωτικές τους συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών.

Απλήρωτοι λογαριασμοί, αναβάλουν επισκευές, «κόβουν» σούπερ μάρκετ και ταξίδια

Συγκεκριμένα, το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.

Ποσοστό 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Το 55% - παραπάνω από 1 στους 2 - δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.

Ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του,

Το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του. Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας COVID-19, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Ξεκάθαρη είναι επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.

Ereuna IELKA

Δείτε την έρευνα του ΙΕΛΚΑ ΕΔΩ