Στην επόμενη κυβέρνηση μεταβιβάζεται η ευθύνη της προμήθειας νέων συρμών για το Μετρό της Αθήνας, μήπως και σταματήσει κάποτε η σαρδεληδόν μετακίνηση χιλιάδων κατοίκων της Αττικής αλλά και τουριστών που στριμώχνονται..
καθημερινά στο βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας.Το παραδέχθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στο περιθώριο «πανηγυρικής» εκδήλωσης για την έναρξη λειτουργίας του συστήματος που θα επιτρέπει στον επιβάτη να μετατρέπει την τραπεζική του κάρτα σε εισιτήριο μετακίνησης...Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο υπουργός ανέφερε ότι τώρα γίνονται συζητήσεις με τα συναρμόδια υπουργεία, πρωτίστως τα οικονομικά, και η ρεαλιστική πρόβλεψη είναι να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι «μέσα στην ερχόμενη τριετία». Ο κ. Σταϊκούρας είπε επίσης ξεκάθαρα ότι ακόμη και αύριο να έβγαζε διαγωνισμό για νέους συρμούς –εφόσον είχε εξασφαλίσει τους πόρους– δεν θα έμπαιναν στην κυκλοφορία πριν περάσουν άλλα τρία χρόνια, αφού τέτοιο χρονικό διάστημα απαιτείται καθώς τα νέα τρένα δεν αγοράζονται από κάποιο «ράφι», αλλά κατασκευάζονται με βάση τις συγκεκριμένες προδιαγραφές κάθε συγκοινωνιακού δικτύου.
Ο κ. Σταϊκούρας απάντησε σαν να ήταν υπουργός μιας νεοεκλεγμένης κυβέρνησης και όχι κάποιας που διαχειρίζεται ήδη τις τύχες του τόπου επί σχεδόν έξι χρόνια. Δεν παρέλειψε, πάντως, να δείξει και κάποιο άγχος για τις πολιτικές εξελίξεις και την... υστεροφημία του: «Δεν θέλω να περάσει το διάστημα αυτό, δεν ξέρεις τις πολιτικές εξελίξεις πάντα, και να έρθει οποιοσδήποτε και να πει ότι στη συγκεκριμένη περίοδο δεν έγινε τίποτε για νέους συρμούς», είπε και γι’ αυτό πρόσθεσε ότι θα επιδιώξει την ανακατασκευή παλαιών συρμών για να κλείσει κάποια κενά.
Υπενθυμίζεται ότι αυτή η πολιτική της ανακατασκευής παλαιών συρμών είχε ακολουθηθεί και από τον προκάτοχό του, τον μοιραίο Κώστα Καραμανλή, ο οποίος το 2022 είχε υπογράψει σύμβαση 65 εκατομμυρίων ευρώ για να ανακατασκευαστούν 14 συρμοί ηλικίας 40 ετών από τη γραμμή 1 (Πειραιάς-Κηφισιά). Υποτίθεται ότι ο πρώτος ανακατασκευασμένος συρμός θα ήταν έτοιμος στα μέσα του 2024 ώστε να γίνουν δοκιμές-παρατηρήσεις και να προχωρήσει μετά η ανακατασκευή των υπόλοιπων 13. «Τον έχω δει σε φωτογραφίες που μου έστειλαν», είπε χθες ο κ. Σταϊκούρας αναφερόμενος σε αυτόν τον πρώτο ανακατασκευασμένο συρμό και υποστηρίζοντας ότι σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες και στους υπόλοιπους για να ενταχθούν στην γραμμή 1 «μέσα στην ερχόμενη διετία».
Ομως, ακόμη και τότε, δεν θα αυξηθεί η διαθεσιμότητα στην ταλαιπωρημένη γραμμή Πειραιάς-Κηφισιά κατά 14 τρένα διότι τα επτά από αυτά βρίσκονται σήμερα σε κίνηση. Μάλιστα, ένα από αυτά ήταν εκείνο στο οποίο άνοιξαν ξαφνικά οι πόρτες την ώρα που βρισκόταν σε κίνηση ανήμερα Πρωτοχρονιάς...
Άρης Χατζηγεωργίου - Εφ.Συν.