14 Μαρ 2025

Έγκλημα Τεμπών: Αποκαλύψεις για τα φορτία των σιδηροδρόμων από τον Ριζοσπάστη! Θα απαντήσει η κυβέρνηση;

 Το ρεπορτάζ έχει δημοσιευθεί εδώ και 24 ώρες κι ακόμη ουδείς έχει αντιδράσει.

Διαβάστε όλο το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ:

Ο «Ριζοσπάστης» φέρνει στη δημοσιότητα υλικό που αποκαλύπτει ότι στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο έχουν δοθεί (και συνεχίζουννα δίνονταιάδειες για πολλαπλές..

αποστολές στρατιωτικού υλικού του αμερικανικού στρατού.

Μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022- Απρίλης 2023 καταγράφονται τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικούπου χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές»Δηλαδή μεταφορές με υπερβάσεις του «περιτυπώματος φόρτωσης» (είναι οι μέγιστες διαστάσεις του φορτίου που επιτρέπεται να μεταφέρει ένας συρμός)καθώς οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν.

Τα νέα αυτά στοιχείασε συνδυασμό με ήδη γνωστές πληροφορίεςσυμπληρώνουν ένα εξαιρετικά επικίνδυνο «παζλ»όπου τρένα με πολεμικό υλικό διατρέχουν ασταμάττητα το σιδηροδρομικό δίκτυομε ελάχιστες πληροφορίες να γίνονται γνωστέςΌχι μόνο για το περιεχόμενό τους αλλά και για τα iδια τα δρομολόγιαπου μπορεί να είναι άγνωστα ακόμα και για τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου.

Το γεγονός εξάλλου ότι αποτελεί ρουτίνα η εν κρυπτώ μεταφορά στρατιωτικού υλικού με τον σιδηρόδρομο μεγαλώνει τα ερωτήματα που θέτει μόνο το ΚΚΕγια την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη και για το εύφλεκτο φορτίο τηςμε δεδομένη μάλιστατην παρουσία στρατιωτικώνστονχώρο αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Θυμίζουμε ότι στη Θεσσαλία λειτουργούν ΝΑΤΟικές βάσεις (Λάρισακαι ότι οι αρωματικοί υδρογονάνθρακεςόπως το ξιλόλιο που εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχίαχρησιμοποιούνται για εμπλουτισμό καυσίμων για πολεμικά αεροσκάφη.

Με βάση αυτά τα στοιχείατο ΚΚΕ έχει ζητήσει απαντήσεις για την παρουσία τριών ανώτατων στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας το πρωί της επόμενης μέρας στον χώροτου εγκλήματοςαλλά και για τη συμμετοχή του υποδιοικητή της 1ης Στρατιάς και του αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας

«Το ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε»

Ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντοπου για πρώτη φορά βλέπει το φως της δημοσιότηταςείναι η απομαγνητοφωνημένη συνομιλία ανάμεσα σε δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ που συζητάνε για το έγκλημα στα ΤέμπηΜε αφορμή αυτόοι δύο εργαζόμενοι αναφέρονται μεταξύ άλλων στο πλήθος αμαξοστοιχιών που είναι φορτωμένες με ΝΑΤΟικό πολεμικό υλικόγια το οποίο δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.

Ο ένας από τους δύομάλιστααναμένει να μεταφερθεί για ένα διάστημα από την υπηρεσία του προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες μεταφοράς τέτοιου υλικού σε άλλη περιοχή.

Ο διάλογος έχει ως εξής:

«– Λέω τον (…θα γίνουν τελικά τα ΝΑΤΟικά; Λέει δεν ξέρωγιατί κλωτσάνε και οι μηχανοδηγοίενώ εγώ θέλει να φύγω τώρα έναν μήναΚαι αυτοί έχουν δίκιοαλλά και εγώ να ξέρω τι πρέπει να ετοιμάσω να πάρωΓια έναν μήναδενείναι για μια μέρα – δυο.

– Κοίταξε τώρατα ΝΑΤΟικά δεν σταματάνε.

– Δεν ξέρωαλλά δεν έχουμε χαρτίΟύτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξέρει (Θα γίνουν τελικάΠότε πρέπει να πάωΔεν έχω εγώχαρτί να μου λέει στις πρέπει να είσαι

εκείστις 6στις 3.

Βρεεδώ έβγαλαν ανακοίνωσηαπό σήμερα θα κυκλοφορούσαν κάτι καινούργια δρομολόγια επάνω στο Ορμένιο και στηνΞάνθη () και ούτε μας ήρθε εμάςχαρτίΤο είχα διαβάσει στο ίντερνετ.

– Και εγώ το διάβασα.

– Και χαρτί δεν είχε έρθει σε εμάς[θατρελαθούμε;».

«Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές»

Τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο « Ριζοσπάστης» προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορώντης «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας τηςΔιεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.

Πρόκειται για δεκάδες άδειες μεταφοράς στρατιωτικού υλικού με «πλήρη αμαξοστοιχίααποτελούμενη μέχρι 30 βαγόνια». Τις μεταφορές αυτές πραγματοποίησε η «Hellenic Train» σε συνεργασία με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες του εξωτερικού για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού.

Μία από αυτές (26/4/2023αφορά « πολλαπλές στρατιωτικές μεταφορές» για λογαριασμό του αμερικανικού στρατούμε παραλπτη τον ιταλικό στρατό και προορισμό τη Ρουμανία.

Οι μεταφορές που αναφέρονται στα συγκεκριμένα έγγραφα αφορούν δρομολόγια απότηνΑλεξανδρούπολη προς την Πολωνία και τη Ρουμανίαενώ 4 άδειες είναι για δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προςτη Βουλγαρίατη Ρουμανία και την ΠολωνίαΤουλάχιστον 13 άδειες για πολλαπλές αποστολές εκδόθηκαν μέσα στον Νοέμβρη του 2022.

Στα έγγραφα αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται.

Ενισχύστε το militaire.gr ,δείτε γιατί ΕΔΩ

 Χωρίς κανέναν έλεγχο στο περιεχόμενο των φορτίων

Οι συρμοί των ΑμερικανοΝΑΤΟικών διέρχονται από κατοικημένες περιοχές, εκθέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες ζωές.

Ειδικά στην Αλεξανδρούπολη, η διέλευση γίνεται μέσα από τον αστικό ιστό.

Είναι επίσης γνωστό ότι δεν μεταφέρουν μόνο οχήματα, αλλά και διάφορα άλλα κοντέινερ, των οποίων το περιεχόμενο είναι παντελώς άγνωστο. Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση, στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, του εκπρο- σώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Ι . Ντίτσα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα φορτία στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν.

Επίσης, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010 – 2015, Α. Ζηλιασκόπουλος, παραδέχτηκε ότι ακόμα και τα φορτία που δεν έρχονται από το εξωτερικό, αλλά διακινούνται εντός Ελλάδας, παραλαμβάνονται σφραγισμένα, ζυγίζονται και ο έλεγχος για νεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τα έγγραφα του « Ριζοσπάστη»: Στις άδειες των στρατιωτικών μεταφορών καταγράφονται μόνο τα όρια (και η αδειοδοτημένη υπέρβασή τους) στο βάρος και στις διαστάσεις των φορτίων. Κανένα άλλο στοιχεί για το περιεχόμενό τους δεν γίνεται γνωστό!

Το ξέσπασμα του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία και η εμπλοκή της Ελλάδας αύξησαν θεαματικά τις αποστολές στρατιωτικού υλικού από την Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές, από την έναρξη του πολέμου έως το καλο- καίρι του 2023 περίπου το 60% των αμερικανικών στρατιωτι- κών δυνάμεων που εισήλθαν ή έφυγαν από την Ευρώπη πέ ρασαν από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, από το 2020 έως το 2024 μόνο από την Αλεξανδρούπολη οι ΗΠΑ έχουν με ταφέρει με 28 πλοία 199 ελικόπτερα, 2.374 στελέχη και 14.923 « κομμάτια» – οχήματα, όπλα και πυρομαχικά. Μεταξύ 2019 και 2021 , 117.000 τόνοι αμερικανικού στρατιωτικού εξοπλισμού πέρασαν από το λιμάνι, σύμφωνα με τους « New York Times». Το διάστημα Ιούλης 2020 – Δεκέμβρης 2022 αναχώρησαν από το λιμάνι της Αλεξξανδρούπολης 54 σιδηροδρομικές αποστολές με προορισμό τα Βαλκάνια και τη Βαλτική.

Τουλάχιστον ένα από τα τρένα που μετέφεραν τα «κομμάτια» της πολεμικής μηχανής των ΗΠΑ έχει εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούποληστις 2/12/2022προκαλώντας τεράστια ανησυχία στους καιτοίκουςπου βλέπουν εδώ και χρόνια να μετακινείται διαρκώς πολεμικό υλικόενώ κανένας δεν είναι ενήμερος για το περιεχόμενα των κλειστων κοντέινερ που διασχίζουν τον αστικό ιστό.

Μάλιστα,πηγές έχουν επισημάνει στον «Ριζοσπάστη » ότι λόγω του βάρους τους οι εκτροχιασμοί των συρμών αυτών αποτελούν συχνό φαινόμενο.

Μεταφορές εν κρυπτώ Ενδεικτικό είναι επίσης ότι τον Μάρτη του 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αποβιβάστηκαν μεταξύ άλλων δυνάμεις του 22ουΧημικού Τάγματοςτης 48ης Χημικής Ταξιαρχίας του αμερικανικού στρατού.2 Πρόκειται για μονάδα που παρέχει «διοίκησησχεδιασμό,ολοκλήρωσηκαθοδήγηση και εκτέλεση χημικώνβιολογικώνπυρηνικώνραδιολογικών και εκρηκτικών αποστολών»ενώ ειδικεύεται και στη «μεταφορά και εξουδετέρωση ύποπτων υλικών Οπλων Μαζικής Καταστροφής».

Τι σχέση έχει η παρουσία τους με το στρατιωτικό υλικό που ξεφορτώνεται στην Αλεξανδρούπολη και προωθείται σιδηροδρομικώς προς τον ΒορράΜεταφέρονται τέτοια επικίνδυνα υλικά για λογαριασμό των ΑμερικανοΝΑΤΟικών;

Μεταφορές πυρομαχικών γίνονται διαρκώς μέσα από πόλεις και χωριάχωρίς κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειαςκυριολεκτικά πίσω από την πλάτη του

λαούόπως φαίνεται και από τις πιο πρόσφατες περιπτώσεις σε ΤύρναβοΛαύριο και Πειραιάμε φορτηγά φορτωμένα με τόνους πυρομαχικών και ΤΝΤγια την

Ουκρανία και σφαίρες για το Ισραήλ.

Αξίζει επίσης να υπενθυμίσουμε την περίπτωση του ουκρανικού αεροσκάφους «Antonov», που συνετρίβη το 2022 στο ΠαγγαίοΤο αεροπλάνο μετέφερε 11,5 τόνους πυρομαχικών από τη Σερβία και στο σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει ανέφερε ότι είναι κενό φορτίουπρακτική που παραπέμπει σε παράνομη διακίνηση

χημικών και επικίνδυνων όπλων.

Αμείλικτα ερωτήματα Αν κάτι επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνωείναι ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασική δίοδο μεταφοράς ΝΑΤΟικού στρατιωτικού υλικούγια το οποίο μάλιστα τηρείται «σιγή ιχθύος» από το κράτος και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΣΕ« Hellenic Train κ.λ.π).

Τα φορτίαόπως αποδεικνύεταιείναι ανεξέλεγκτα και καινείς δεν γνωρίζει τι μπορεί να περιέχεται σε ένα κοντέινερ που ναυλώθηκε γι‘ αυ

τόν τον σκοπό.

Υπάρχει και η εξής πολύ σοβαρή πλευράΗ ίδια η κυβέρνηση ομολογεί ότι ο σιδηρόδρομος ούτε σύγχρονος είναιούτε ασφαλής,

με τον πρωθυπουργό να δεσμεύεται μάλιστα προσωπικά ότι θα τον καταστήσει τέτοιο το ..2027Αφού όμως ισχύει αυτόπως επιτρέπει να κυκλοφορούν στο ανασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο τρένα φορτωμένα με επικίνδυνο στρατιωτικό υλικόκάνοντας ακόμα πιο πιθανό να υπάρξει μια μεγάλη καταστροφή;

Κάτω απ‘ αυττό το πρίσμαγίνεται ακόμα πιο επιτακτική ανάγκη να δώσει η κυβέρνηση απαντήσεις και σε ό,τι αφορά το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που προκάλεσε την έκρηξη στα ΤέμπηΤα ερωττήματα είναι αμείλικτα και έχουν τεθεί από το ΚΚΕ• Θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν ΝΑΤΟικά στρατιωτικά φορτία – και μάλιστα αγνώστου ταυτότητας – σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που καθ‘ ομολογία της κυβέρνησης έχει από μόνο του σοβαρά ζητήματα ασφάλειας;

• Τι είδους καύσιμα αξιοποιούνται για αμερικανικά μη

επανδρωμένα αεροσκάφη «ΜΕΑMQ-9 Reaper» και «RQ4 Global Hawk»;

• Από πού και πώς τα προμηθεύονται και τι είδους μέτρα ασφαλείας λαμβάνονται κατά τη μεταφορά των καυσίμων τους σε μια τόσο κοντινή απόστασηεφαπτόμενη με τον οικιστικό ιστό της πόλης της Λάρισας;

• Αξιοποιούνται ή αξιοποιήθηκαν την περίοδο του εγκλήματος στα Τέμπη ή και έως σήμερα οι σιδηροδρομικές υποδομές ή άλλοι τρόποι μεταφοράς τέτοιων καυσίμων για τα αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη;

• Τι άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά μεταφέρουν οι ΗΠΑ στην αεροπορική βάση της Λάρισας;