Η Πυθία αποκαλύπτει
Σε κίνηση-έκπληξη προχώρησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων MRB Hellas, καθώς σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, προσέφυγε στη Δικαιοσύνη υποβάλλοντας αίτημα εξυγίανσης. Η...
εταιρεία, που εδώ και δεκαετίες βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των πολιτικών και κοινωνικών ερευνών, αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα και αναζητά «σωσίβιο» μέσω του Πτωχευτικού Κώδικα.Αίτηση εξυγίανσης από την MRB – Σοβαρά τα οικονομικά αδιέξοδα
Η είδηση έγινε γνωστή στις 16 Ιουλίου 2025, όταν έγινε γνωστό ότι η MRB Hellas κατέθεσε αίτηση εξυγίανσης, επιχειρώντας να αναδιαρθρώσει τις υποχρεώσεις της με στόχο να διασωθεί η λειτουργία της.
Πρόκειται για μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες εταιρείες δημοσκοπήσεων της χώρας, με πολυετή παρουσία στα media, τα κόμματα και τον δημόσιο διάλογο.
«Όταν μια εταιρεία που “μετράει” την κοινή γνώμη χρειάζεται επειγόντως στήριξη για να σταθεί όρθια, ίσως είναι ώρα να αναρωτηθούμε ποιος τελικά μετράει ποιον», ήταν το καυστικό σχόλιο που ακούστηκε στα social media.
Ο ρόλος της MRB στην πολιτική σκηνή – Από τις κάλπες στο δικαστήριο
Η MRB Hellas, με δεκάδες πελάτες από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, έχει καταγράψει στο ενεργητικό της μερικές από τις πιο πολυσυζητημένες δημοσκοπήσεις των τελευταίων ετών. Αξιοποιείται τακτικά από πολιτικά κόμματα, τηλεοπτικά δίκτυα και ΜΜΕ, ενώ τα ευρήματά της συχνά διαμορφώνουν τον πολιτικό διάλογο και επηρεάζουν στρατηγικές αποφάσεις.
Η προσφυγή στη Δικαιοσύνη δημιουργεί σοβαρούς κραδασμούς στον κλάδο της κοινής γνώμης, αλλά και ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του μοντέλου λειτουργίας των εταιρειών δημοσκοπήσεων σε μια αγορά που αλλάζει ραγδαία.
Η κρίση αξιοπιστίας και η οικονομική κατάρρευση – Τυχαία σύμπτωση;
Η υπόθεση εγείρει ερωτήματα και για το πώς επηρεάζει η οικονομική πίεση την αξιοπιστία ή την ανεξαρτησία των ερευνών. Σε έναν κλάδο όπου η ανεξαρτησία της μεθοδολογίας και των αποτελεσμάτων είναι θεμελιώδης, η οικονομική εξάρτηση ή αστάθεια ενδέχεται να πυροδοτήσει αμφιβολίες και δυσπιστία.
Η μεγάλη εικόνα: Ένα μοντέλο που κλυδωνίζεται
Περισσότερο από ένα μεμονωμένο περιστατικό, η περίπτωση της MRB αποτυπώνει μια ευρύτερη κρίση εμπιστοσύνης και βιωσιμότητας στις εταιρείες μετρήσεων. Η ψηφιακή μετάβαση, η δωρεάν πληροφόρηση, τα μειωμένα διαφημιστικά budgets και η απαξίωση της πολιτικής έρευνας, έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό περιβάλλον.
Το ερώτημα πλέον δεν είναι μόνο αν θα σωθεί η MRB, αλλά αν και πώς μπορεί να επιβιώσει ένας κλάδος που μετρά τους πάντες – αλλά πλέον μετριέται και ο ίδιος.
https://periodista.gr/