Την ίδια ώρα που από τον Έβρο ο ΥΕΘΑ έκανε δηλώσεις για τις Ένοπλες Δυνάμεις, μεταδίδοντας στην κοινή γνώμη την εικονική πραγματικότητα που θέλει να μας επιβάλει , στο... ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του militaire.gr ,ένα μήνυμα αποτύπωνε την πραγματικότητα.
Προέρχεται από πολεμικό πλοίο του Στόλου μας. Για ευνόητους λόγους δεν θα αποκαλύψουμε ποιο είναι , γιατί όπως είναι γνωστό αυτό που ενδιαφέρει τις ηγεσίες δεν είναι τι καταγγέλεται για να διορθωθεί αλλά ποιοι το καταγγέλουν για να τιμωρηθούν. Στο νομοσχέδιο του κ. Δένδια μαθαίνουμε ότθ θα υπάρχουν αυστηρές ποινές για όσους τολμούν να χαλάνε τα υπουργικά και πρωθυπουργικά αφηγήματα.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλονται :
Το πλήρωμα του πλοίου, βρίσκεται αντιμέτωπο με συνθήκες που όχι μόνο ξεπερνούν κάθε όριο αντοχής, αλλά θέτουν και ζήτημα ασφάλειας τόσο για τους ανθρώπους όσο και για την ίδια τη μονάδα.
9 και 10 εικοσιτετράωρες βάρδιες τον μήνα – αντί για 4
Ενώ οι κανονισμοί προβλέπουν μέχρι 4 εικοσιτετράωρες βάρδιες τον μήνα, τα στελέχη εκτελούν 9 και 10, δηλαδή πάνω από το διπλάσιο του επιτρεπόμενου ορίου.
Η κόπωση δεν είναι απλώς αυξημένη· έχει γίνει καθεστώς. Και το πιο ανησυχητικό;
Μετά την ολοκλήρωση εικοσιτετράωρης υπηρεσίας δεν επιτρέπεται η προβλεπόμενη απαλλαγή, καθώς – όπως καταγγέλλουν στελέχη – η μονάδα δεν «βγαίνει» λόγω της τραγικής έλλειψης προσωπικού.
Προσωπικό μείον 50%!!!
Το πλοίο έχει υποστελέχωση της τάξης του 50%. Και είναι πλοίο πρώτης γραμμής.
Το αποτέλεσμα; Τα καθήκοντα μοιράζονται σε απαγορευτικό βαθμό, οι πολυειδικότητες γίνονται «κανόνας», ενώ η ασφάλεια και η επιχειρησιακή ετοιμότητα βρίσκονται αντικειμενικά σε κίνδυνο.
Δεκάδες βλάβες και σωρεία συνεργείων ενώ το πλήρωμα “τρέχει”
Συνεργεία μπαινοβγαίνουν στο πλοίο, εργασίες γίνονται παντού και μέσα σε αυτό το χάος το υπάρχον προσωπικό καλείται όχι απλώς να λειτουργήσει, αλλά και να εμφανιστεί «άριστο» στις επιθεωρήσεις.
Η εξίσωση δεν βγαίνει όσο και αν προσπαθεί μάταια η διοίκηση του πλοίου.
Κι όμως, η απαίτηση παραμένει.
Επιπλέον 18–20 άτομα «δανεικοί» από άλλα πλοία μόνο και μόνο για να περάσουν οι έλεγχοι
Η κοροϊδία, όπως καταγγέλλεται, φτάνει στο σημείο να μεταφέρονται 18 με 20 άτομα από άλλες μονάδες προκειμένου το πλοίο να δείξει “επαρκές” προσωπικό στις διαδικασίες στόλου.
Έτσι δημιουργείται η ψευδαίσθηση ομαλής λειτουργίας, την ώρα που η πραγματικότητα απέχει έτη φωτός.
Ένα σύστημα που νοσεί – και δεν θέλει να το παραδεχτεί
Με το Πολεμικό Ναυτικό ήδη να πλήττεται από:
μαζική υποστελέχωση,
κύμα παραιτήσεων,
απρογραμμάτιστες μεταθέσεις,
εξοντωτικές υπηρεσίες,
και το νέο πολυνομοσχέδιο που αλλάζει ισορροπίες και δικαιώματα,
η κατάσταση στο συγκεκριμένο πλοίο δεν αποτελεί εξαίρεση. Αποτελεί τον κανόνα.
Τον κανόνα ενός συστήματος που ζητάει ολοένα και περισσότερα από ανθρώπους που έχουν ξεπεράσει κάθε φυσικό και ψυχικό όριο.
Η μεγάλη εικόνα
Όταν ένα πλοίο έχει υποστελέχωση 50%, όταν αντί για 4 υπηρεσίες εκτελούνται 10, όταν δεν δίνονται απαλλαγές, όταν υπάρχουν βλάβες, όταν το προσωπικό λειτουργεί στα όρια εξάντλησης, τότε δεν μιλάμε για «πιεσμένη μονάδα».
Μιλάμε για οργανωτική κατάρρευση.
Και όταν αυτή η κατάρρευση αγγίζει μονάδες πρώτης γραμμής, τότε το ζήτημα δεν αφορά μόνο τα στελέχη: αφορά την εθνική αποτρεπτική ικανότητα.
https://www.militaire.gr/
