24 Ιουν 2026

Οσμή σκανδάλου στο ΟΑΚΑ με φόντο τους Metallica

 


Οσμή σκανδάλου –μία ακόμη– πλανάται πάνω από το ΟΑΚΑ και έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά δεκάδων άλλων που προηγήθηκαν σε αυτό το ανεξέλεγκτο πάρτι εκατομμυρίων γύρω από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις στο Μαρούσι.

Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από καλά πληροφορημένες πηγές, το νέο ζήτημα που έχει ξεσπάσει στους κύκλους, με φόντο τη διοίκηση Κωνσταντίνου Χαλιορή, αφορά το ποσοστό επί των εισιτηρίων που θα πάρει, μόλις ολοκληρωθεί η εκκαθάριση, το ΟΑΚΑ από τη συναυλία των Metallica τον περασμένο Μάιο. Και το θέμα ξέσπασε όταν έγινε γνωστό ότι, ενώ η διοίκηση του σταδίου επρόκειτο βάσει σύμβασης να λάβει το 5% από τις συνολικές εισπράξεις, τελικά στο συμβόλαιο που υπογράφηκε το ποσοστό μειώθηκε ως διά μαγείας στο 3%! Λέγεται μάλιστα ότι το ίδιο συνέβη και με τη συναυλία των Iron Maiden που έγινε 15 μέρες έπειτα από εκείνη των Metallica, ενώ το ίδιο θα γίνει και με τη συναυλία της Αννας Βίσση που είναι προγραμματισμένη να γίνει και αυτή στο ΟΑΚΑ τον Σεπτέμβριο.

Πώς το 5% έπεσε στο 3% μόνο ο συντονιστής γενικός διευθυντής του ΟΑΚΑ Κων. Χαλιορής το γνωρίζει. Για την ώρα φέρεται ότι η ίδια απορία εκφραζόταν από στελέχη της ΓΓ Αθλητισμού αλλά και από το περιβάλλον του αναπληρωτή υπουργού Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση. Ανεπιβεβαίωτες πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι η αλλαγή σε 3% στη σύμβαση δεν πέρασε ύστερα από σύγκληση του ΔΣ του ΟΑΚΑ, αλλά ψηφίστηκε διά… τηλεφωνικής περιφοράς. Και το θέμα είναι αν θα γίνει έρευνα ή κάποιος έλεγχος γι’ αυτό ή θα ξεχαστεί όπως τόσο άλλα.

Το ύψος της χασούρας

Για να καταλάβει κανείς το ύψος της οικονομικής ζημιάς για το ΟΑΚΑ από τη μείωση του ποσοστού των εισπράξεων από τις συναυλίες που προαναφέραμε αρκεί να δει τους αριθμούς. Συγκεκριμένα, τα εισιτήρια των Metallica εξαφανίστηκαν από τις πρώτες μέρες που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2025, οπότε και ανακοινώθηκε sold out. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το συγκρότημα λίγες μέρες μετά τη συναυλία και με την οποία ευχαρίστησε τους οπαδούς του για τη μαζική προσέλευση έκανε αναφορά για περισσότερους από 90.000 θεατές. Αν δε αναλογιστεί κάποιος ότι τα εισιτήρια κόστιζαν από 80 έως 140 ευρώ, πέρα από κάποια λίγα των VIP και κάποιων άλλων πακέτων με διάφορα προνόμια, καταλαβαίνει ότι το ποσό μπορεί να αγγίζει και τα 10 εκατ. ευρώ. Η εκκαθάριση δεν έχει γίνει ακόμη, όμως σε ένα τέτοιο ποσό το 5% είναι 500.000 ευρώ. Με λίγα λόγια, με το ποσοστό στο 3% το ΟΑΚΑ μπορεί να έχει ζημιά 200.000 ευρώ, ποσό που δεν συνάδει με τις μεγαλόστομες επικοινωνιακές δηλώσεις της πολιτείας ότι θέλει να κάνει το ΟΑΚΑ βιώσιμο…

Η κυβερνητική επιλογή

Να προσθέσουμε εδώ ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όπως είχε δημοσιεύσει το Documento τον περασμένο Φεβρουάριο, προχωράει σε βελτιωτικά έργα στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ για τον απλούστατο λόγο ότι θέλει να το μετατρέψει σε ΑΕ και να το ξεπουλήσει. 

Το δημοσίευμα με τίτλο «Στα μουλωχτά μετατρέπουν το ΟΑΚΑ σε ΑΕ» ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το ολοκληρωτικό ξεπούλημα και των εγκαταστάσεων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου στο Μαρούσι από την κυβέρνηση Μητσοτάκη παίρνει σάρκα και οστά και πλέον μετράει αντίστροφα για να περάσει στα χέρια ιδιωτών και “δικών μας παιδιών” και να γίνει έρμαιο απευθείας αναθέσεων, δίχως να χρειάζεται οποιοσδήποτε έλεγχος στο πάρτι εκατομμυρίων που έχει ήδη στηθεί στην εποχή της διοίκησης Χαλιορή». Και πρόσθετε ότι «έγινε γνωστό ότι από τις 15 Ιανουαρίου 2026 συγκροτήθηκε νομοπαρασκευαστική επιτροπή για τη μετατροπή του ΟΑΚΑ από νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου σε ανώνυμη εταιρεία του ελληνικού δημοσίου “με σκοπό την όσο δυνατόν καλύτερη αξιοποίηση των εγκαταστάσεών του, χωρίς να απωλέσει τον αθλητικό του χαρακτήρα και την εξυπηρέτηση των αθλητικών σωματείων και των εθνικών ομάδων”. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Οτι με τη συγκρότηση της ΑΕ θα ξεκινήσει το πάρτι των απευθείας αναθέσεων σε εργολάβους και ιδιώτες και δεν θα είναι υποχρεωμένη η διοίκησή της να δώσει λογαριασμό για το πού και σε ποιους πάνε τα λεφτά…».

https://www.documentonews.gr/