8 Ιαν 2013

Γ. Παπακωνσταντίνου στη ΝΕΤ: Η πραγματογνωμοσύνη θα δείξει ποιος έκανε την αλλοίωση της λίστας

ΜΙΛΑΜΕ οτι το παιδι ειναι φτωχο και ανεργο...μηπως πρεπει να γραφτει στα συσιτια της ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ....
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μιλώντας στη ΝΕΤ, υποστήριξε ότι δεν γνώριζε ότι συγγενείς του περιλαμβάνονταν στη λίστα Λαγκάρντ, την οποία -όπως είπε- δεν είδε, αλλά την παρέπεμψε σε κάποιον συνεργάτη του για να ....
εντοπίσει τα μεγαλύτερα ποσά. Ακολουθούν τα σημαντικότερα αποσπάσματα όσων είπε στην πρώτη του τηλεοπτική εμφάνιση μετά τις ραγδαίες εξελίξεις που οδηγούν τον ίδιο στην προανακριτική.
-Ολοι ξέραμε ότι υπήρχαν πολλά χρήματα στο εξωτερικό. Υπήρχαν διάφορες λίστες. Για παράδειγμα η λίστα του Λίχτενστάιν ήταν στο ΥΠΟΙΚΟ πριν πάω εγώ. Και χρειάστηκαν 14 μήνες για να υπάρξουν κάποια αποτελέσματα.
-Τέλος άνοιξης αρχές καλοκαιριού του 2010 ενημερώθηκα από τον τότε επικεφαλής της ΕΥΠ τον κ. Μπίκα ότι υπήρχε αυτό το υλικό και αν το ζητούσαμε θα υπήρχε ανταπόκριση από τη γαλλική πλευρά. Πλησίασα σε ένα Ecofin την κα Λαγκάρντ και της το ζήτησα., εκείνη επιφυλάχθηκε να απαντήσει. Σε επόμενο Ecofin μου είπε “βεβαίως, σου επισημαίνω ότι τα στοιχεία αυτά είναι απόρρητα.”
-Τον Οκτώβριο του 2010 ο πρέσβης μας στο Παρίσι κ. Χαλαστάνης παρέλαβε το φάκελο με το cd το οποίο εστάλη και παρελφήθη από μένα. Το cd αυτό, που δεν έχει διακριτικά, περιείχε 2000 ηλεκτρονικά αρχεία. Το δίνω σε ένα συνεργάτη μου για να μου μεταφέρει μια αίσθηση για τι ποσό συνολικά μιλάμε. Η απάντηση ήταν 2 δισ δολάρια μου και είκοσι λογαριασμοί έχουν το ήμισυ του ποσού. Η Μαρία Παντελή για παράδειγμα είχε 550 εκ. Δολάρια. Δεν είναι η δουλειά του υπουργού να βλέπει αρχεία, αυτό είναι έργο των διωκτικών αρχών.
-Μου επιστρέφει το cd, ζητώ να γίνει κόπια σε usb, γιατί είναι πιο ασφαλές μέσω αποθήκευσης, κράτησα το usb και έδωσα το cd για φύλαξη στο γραφείο μου, χωρίς να τους ενημερώσω περί τίνος πρόκειται. Πολλές φορές η αλήθεια είναι απλή. Ο χειρισμός δεν ήταν ο καλύτερος. Δεν δόθηκε η προσοχή που θα έπρεπε και γι αυτό τώρα είμαι ανοιχτός στις κατηγορίες.
-Εδωσα στον γγ του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρη μόνο τα 20 ονόματα για να μη γίνει διαρροή. Στο ΣΔΟΕ υπάρχουν καλά στελέχη, υπάρχουν και προβλήματα. Αυτό αποδεικνύεται, άλλωστε, από το ότι τελικά διέρρευσε η λίστα. Ο Καπελέρης μου είπε ότι υπάρχουν ενδείξεις για κάποια από τα πρόσωπα και ζήτησα να συνεχιστεί η έρευνα.
-Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε ότι θα ζητήσουμε τη λίστα, είπε “προχώρα”, ενημερώθηκε στη συνέχεια ότι έφτασε το υλικό και είπε πάλι “προχώρα”, ποτέ δεν ενημερώθηκε για το περιεχόμενο της λίστας.
-Δεν γνώριζα ότι ήταν συγγενείς μου στη λίστα. Θα μπορούσα να βγάλω τη λίστα μαζί με τα ονόματα των συγγενών και θα γινόμουν και ήρωας. Η πρώτη συζήτηση με τις εξαδέλφες μου γι αυτό το θέμα έγινε στις 28 Δεκεμβρίου και μου είπαν ότι έχουν λογαριασμό. Δεν γνωρίζω αν ειδοποιήθηκαν από την ελβετική τράπεζα. Ποτέ δεν είχαμε συζητήσει κάτι τέτοιο. Ποτέ δεν είχαμε κάποια επαγγελματική ή οικονομική σχέση.
-Το Μάιο 2011 ανέλαβε επικεφαλής του ΣΔΟΕ ο Ιω.Διώτης και του έδωσα το πλήρες υλικό.
-Οταν παρέδωσα στον Ευ. Βενιζέλο δεν τον ενημέρωσα για τη λίστα, γιατί ήταν πλέον επιχειρησιακό ζήτημα. Ο κ. Διώτης τον ενημέρωσε. Μιλάμε για μια περίοδο στην οποία παραλίγο να πέσει η κυβέρνηση.
-Να γίνουν οι τεχνικές πραγματογνωμοσύνες πάνω στα ηλεκτρονικά αρχεία, για να εντοπιστεί η αλλοίωση, γιατί δεν την έχω κάνει εγώ. Εχω εικασίες και υποψίες, αλλά δεν έχω στοιχεία. Δεν γνωρίζω και δεν νομίζω ότι έγινε επί δικής μου υπουργίας.