Δεν υπάρχει τέλος στον κατήφορο. Δεν υπάρχουν όρια στην αναλγησία. Και δεν φαίνεται ότι υπάρχει και καμία απολύτως ντροπή. Όσοι έχουν αναλάβει να δείξουν στην τρόικα ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους δεν έχουν πρόβλημα να .....
κόψουν χωρίς καμία απολύτως σκέψη τις συντάξεις συγγενών στρατιωτικών που έχουν πέσει στο καθήκον!
Όπως έγραψε η εφημερίδα Δημοκρατία τις πολεμικές συντάξεις τις δικαιούνται μόλις 130 οικογένειες!
Η πρόεδρος του Συλλόγου Πεσόντων της Αεροπορίας Μιράντα Παπασταύρου ,μιλώντας στην εφημερίδα είπε ότι “από το 1992 η Πολιτεία έχει κόψει το μερίδιο που λάμβαναν οι γονείς στρατιωτικού μας που έχανε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα παιδιά του αδικοχαμένου ήρωα σε περίπτωση που πεθάνει η μητέρα τους. Οσο για τις περικοπές που έγιναν, αγγίζουν τα 400 ευρώ (!) σε τιμητικές συντάξεις που έφταναν τα 1.700 ευρώ. Δηλαδή, στη γυναίκα που έχασε τον άνδρα της και έχει να μεγαλώσει δυο παιδιά η Πολιτεία αφήνει 1.300 ευρώ, τα οποία έρχεται στη συνέχεια να τα φορολογήσει και από πάνω, μειώνοντας τα ακόμη περισσότερο!”
Κι όπως πολύ σωστά επισημαίνει “εάν δεν επιστραφούν τα μαύρα χρήματα από την Ελβετία και τις offshore, δεν έχει κανείς το δικαίωμα να μας ζητάει να γίνουμε εμείς, οι οικογένειες των πεσόντων, τα εξιλαστήρια θύματα των ασυνειδήτων που τόσα χρόνια έκλεβαν τη χώρα. Να σας πω ένα παράδειγμα για το τι συμβαίνει - και δεν είμαι η μοναδική περίπτωση. Από την Εφορία το 2011 πήρα επιστροφή 300 ευρώ. Ξέρετε πόσα μου ζήτησαν για το 2012; 2.236 ευρώ! Πώς θα τα πληρώσω; Πήγα στην Εφορία, καρκινοπαθής, στάθηκα στην ουρά για να προσπαθήσω να κάνω ρύθμιση να πληρώνω λίγα λίγα. Τρέμω για το τι θα γίνει φέτος. Πώς θα τα βγάλουμε πέρα; Ξέρουν τι έχουμε περάσει;»
Ο Ν.Ελευθερόγλου που υπογράφει το ρεπορτάζ της Δημοκρατίας μας υπενθυμίζει και τους πεσόντες της τελευταίας δεκαετίας ,ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνετε και ο Κώστας Ηλιάκης.
Ποιοι είναι:
1. Κωσταντίνος Ηλιάκης
Στις 23 Μαΐου 2006 και έπειτα από θερμό επεισόδιο ελληνικών με τουρκικά μαχητικά, το αεροπλάνο του Κωνσταντίνου Ηλιάκη κατέπεσε κοντά στην Κάρπαθο, έπειτα από προσπάθεια αναχαίτισης τουρκικού F-16. Τα συντρίμμια του αεροπλάνου βρέθηκαν λίγο αργότερα, επιβεβαιώνοντας το τραγικό αυτό συμβάν. Ο σμηναγός ήταν πατέρας δύο παιδιών, ενάμιση και πέντε χρονών αντίστοιχα.
2. Καραθάνος Κωνσταντίνος
Στις 15 Ιουλίου 2004, ενώ βρισκόταν σε διατεταγμένη αποστολή υπεραυξημένου κινδύνου, κατέπεσε και συνετρίβη στην ορεινή περιοχή Κελάρια Παρνασσού, με αεροσκάφος F-4, στο οποίο επέβαινε μαζί με τον υποσμηναγό Σεβαστάκη Εμμανουήλ. Ο επισμηναγός (Ι) Καραθάνος Κωνσταντίνος ήταν έγγαμος με δύο παιδιά.
3. Στέφανος Κουρελιάς
Στις 24 Αυγούστου 2003 προήχθη στον βαθμό του αντισμηνάρχου χωρίς να προλάβει να ενημερωθεί για την προαγωγή του, αφού την επόμενη μέρα, στις 25 Αυγούστου, έχασε τη ζωή του εξαιτίας της πτώσης του πυροσβεστικού αεροσκάφους στην προσπάθεια κατάσβεσης δασοπυρκαγιάς στο δάσος της Αχλαδερής Λέσβου. Ηταν έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών, του Κωνσταντίνου και της Αννας – Μαρίας.
4. Παντελής Γκέλης
Στις 14 Απριλίου 2006, εκτελώντας διατεταγμένη πτήση με αεροσκάφος Mirage-2000EG, κατέπεσε στην περιοχή του Ακραίφνιου Βοιωτίας κοντά στην Ιερά Μονή γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγίας) στο Πτώο όρος. Ηταν παντρεμένος, πατέρας δύο τέκνων.
5. Δημήτρης Στοιλίδης - Χατζούδης Ιωάννης
Σκοτώθηκαν στις 23 Ιουλίου του 2007, στην επαρχιακή οδό Στείρων - Παλαιοποτάμου στη νότια Εύβοια, έπειτα από συντριβή αεροσκάφους, στο οποίο επέβαιναν ως κυβερνήτης και συγκυβερνήτης, κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως. Οι δυο τους ήταν πλήρωμα σε ένα από τα τέσσερα αεροσκάφη της 383 Μοίρας Αεροπυρόσβεσης. Κατά πληροφορίες, το Canadair πραγματοποίησε χαμηλή πτήση, έκανε τη ρίψη νερού και στη συνέχεια ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί. Ο κυβερνήτης, ο 34χρονος σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης, ήταν συνάδελφος με τη σύζυγό του, αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας με ειδικότητα ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας, πατέρας δύο αγοριών.
6. Μπατσαράς Αθανάσιος
Στις 5/12/2007, έπεσε υπέρ της πατρίδος κοντά στη Ν. Ψαθούρα στο Αιγαίο. Στις 13/4/2008 γεννήθηκε ο γιος του στη Λάρισα.
7. Κωτούλας Στέργιος
Σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, όταν το αριστερό πτερύγιο του αεροσκάφος PZL M-18, στο οποίο επέβαινε, προσέκρουσε σε καλώδια της ΔΕΗ και συνετρίβη στην περιοχή Κατελειό Αργοστολίου, στις 27 Αυγούστου 2010. Ο 55 ετών σμήναρχος Κωτούλας Στέργιος ήταν έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών. Η συνολική πτητική του εμπειρία ήταν 4.025 ώρες σε μαχητικά, μεταγωγικά και ψεκαστικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 524 ώρες στα αεροσκάφη PZL.
8. Αναστάσιος Μπαλατσούκας - Ιωσήφ Αναστασάκης
Ο σμηναγός (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας, 33 ετών, έγγαμος, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.202, εκ των οποίων οι 580 ώρες σε F-16. Σκοτώθηκε στις 26 Αυγούστου του 2010, σε αεροπορικό δυστύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια διατεταγμένης πτήσεως, επιβαίνοντας στο υπ’ αριθμ. 522 μονοθέσιο F-16C αεροσκάφος, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα την 25η Φεβρουαρίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.315 ώρες πτήσεως. Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή, συγκρούστηκε στον αέρα με ένα διθέσιο F-16D που συμμετείχε στην άσκηση, στο οποίο επέβαινε ο σμηναγός (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης, που ήταν έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών
http://www.eglimatikotita.gr