Του Νίκου Φιλιππίδη
Την
αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξετάζει η εταιρεία που διαχειρίζεται τους ρωσικούς
σιδηρόδρομους (RZD). Μιλώντας την προηγούμενη εβδομάδα στο περιθώριο του
Οικονομικού Φόρουμ της Μόσχας (WEF 2013) ο πρόεδρος της RZD, Vladimir Yakunin, τόνισε ότι «το θέμα έχει μελετηθεί».Πρόσθεσε μάλιστα σύμφωνα με....
ρωσικά μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία του ενδιαφέρεται για κάθε είδους συνέργεια πέραν των σιδηροδρόμων όπως λιμάνια. «Ως εκ τούτου, τα εξετάζουμε όλα μαζί» είπε.
Ο πρόεδρος της RZD τόνισε ότι η Ρωσική Ομοσπονδία θεωρεί τη συμμετοχή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ βιώσιμη και ως εκ τούτου υπάρχει ενδιαφέρον για την εταιρεία. Δήλωσε ωστόσο ότι για την ώρα αναμένει πρόσθετες πληροφορίες από την ελληνική πλευρά.
Για τους ρωσικούς σιδηροδρόμους, που αποτελούν τον μεγαλύτερο μεταφορικό οργανισμό στον κόσμο, με ένα αχανές δίκτυο γραμμών μήκους δεκάδων χιλιάδων μιλίων, που απλώνεται σε 11 διαφορετικές ζώνες ώρας στον παγκόσμιο γεωγραφικό χάρτη, ο ελληνικός ΟΣΕ μοιάζει να αποτελεί ένα κομμάτι στο ρωσικό σιδηροδρομικό παζλ.
Το ενδιαφέρον για τον ελληνικό οργανισμό εκδηλώθηκε για πρώτη φορά την άνοιξη του 2012, ωστόσο, το γεγονός που μοιάζει να συνέβαλε στην αναθέρμανση του ενδιαφέροντος, εκ μέρους των Ρώσων, είναι η συμφωνία της αμερικανικής Hewlett Packard με την κινεζική Cosco, που περιλαμβάνει τη διακίνηση των προϊόντων της HP, από το λιμάνι του Πειραιά, με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Παράλληλα, με την πρόταση εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το ενδιαφέρον των Ρώσων εστιάζεται και στην εμπορική εκμετάλλευση ενός λιμανιού με σιδηροδρομική σύνδεση, όπως ο ΟΛΘ, καθώς το δίκτυο εκτείνεται μέχρι την ανατολική Ευρώπη και πρόσβαση των Ρώσων στο Αιγαίο, μπορεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο που θα ενώνει τον Ειρηνικό και την Ασία με την Ευρώπη.
thepaper