Του Γιώργου Παπακωνσταντίνου
Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα 24ωρα από τότε που το υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών ανακοίνωσε σε σχετική συνέντευξη τη χρηματοδοτική συμφωνία (συνολικές αποζημιώσεις ύψους 353 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, εάν....
δεν φθάσουν υπάρχουν και τα… 650 εκατ. ευρώ της ΕΤΕπ) μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων για τηνεπανεκκίνηση των οδικών έργων που υλοποιούνται μεσυμβάσεις παραχώρησης, και το αρμόδιο υπουργείο δεν έχασε χρόνο καθώς κυριολεκτικά έσπευσε άμεσα να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των κατασκευαστών.
Με ξεχωριστές αποφάσεις-έγγραφα που αναρτήθηκαν στις αρχές της εβδομάδας στο «Διαύγεια», επί της ουσίας ξεκίνησε η διαδικασία για την καταβολή των αποζημιώσεων στις κοινοπραξίες και τους εργολάβους μέσω της πρώτης δόσης, δηλαδή έπεσαν ήδη οι πρώτες προκαταβολές, που φθάνουν συνολικά στα 115 εκατ. ευρώ. Η δε χρηματοδότηση θα προέλθει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δηλαδή, έχουμε να κάνουμε με απόφαση-εξπρές για χάρη των μεγαλοεργολάβων, όταν γενικότερα τα κεφάλαια πέφτουν στην αγορά κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο.
Οι αποφάσεις εντάσσονται στα σχέδια τροποποίησης της ένταξης των οδικών έργων Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός) και Μαλιακός-Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας», όπου μάλιστα πλέον γίνεται ειδική αναφορά στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου, παραχωρησιούχων και κοινοπραξιών και ορίζονται μάλιστα και τα ποσά των προκαταβολών.
Ειδικότερα, για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα ο συνολικός προϋπολογισμός της πράξης αυξάνεται χοντρικά από 862 σε 952 εκατ. ευρώ, ήτοι εγκρίθηκε η πρώτη δόση της αποζημίωσης ύψους 90 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά θα δοθούν στην κοινοπραξία 130 εκατ. ευρώ.
Για το Μαλιακός-Κλειδί ο συνολικός προϋπολογισμός της πράξης αυξάνεται περίπου από 252,5 σε 277,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή η δόση-προκαταβολή φθάνει στα 25 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αποζημίωση να έχει οριστεί στα 60 εκατ. ευρώ.
Αν μη τι άλλο, οι εργολάβοι θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι από τη σπουδή που έδειξε το υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών…
www.axiaplus.gr
Δεν πέρασαν παρά ελάχιστα 24ωρα από τότε που το υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών ανακοίνωσε σε σχετική συνέντευξη τη χρηματοδοτική συμφωνία (συνολικές αποζημιώσεις ύψους 353 εκατ. ευρώ τουλάχιστον, εάν....
δεν φθάσουν υπάρχουν και τα… 650 εκατ. ευρώ της ΕΤΕπ) μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων για τηνεπανεκκίνηση των οδικών έργων που υλοποιούνται μεσυμβάσεις παραχώρησης, και το αρμόδιο υπουργείο δεν έχασε χρόνο καθώς κυριολεκτικά έσπευσε άμεσα να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των κατασκευαστών.
Με ξεχωριστές αποφάσεις-έγγραφα που αναρτήθηκαν στις αρχές της εβδομάδας στο «Διαύγεια», επί της ουσίας ξεκίνησε η διαδικασία για την καταβολή των αποζημιώσεων στις κοινοπραξίες και τους εργολάβους μέσω της πρώτης δόσης, δηλαδή έπεσαν ήδη οι πρώτες προκαταβολές, που φθάνουν συνολικά στα 115 εκατ. ευρώ. Η δε χρηματοδότηση θα προέλθει από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δηλαδή, έχουμε να κάνουμε με απόφαση-εξπρές για χάρη των μεγαλοεργολάβων, όταν γενικότερα τα κεφάλαια πέφτουν στην αγορά κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο.
Οι αποφάσεις εντάσσονται στα σχέδια τροποποίησης της ένταξης των οδικών έργων Κόρινθος-Πάτρα (Ολυμπία Οδός) και Μαλιακός-Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας», όπου μάλιστα πλέον γίνεται ειδική αναφορά στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου, παραχωρησιούχων και κοινοπραξιών και ορίζονται μάλιστα και τα ποσά των προκαταβολών.
Ειδικότερα, για τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα ο συνολικός προϋπολογισμός της πράξης αυξάνεται χοντρικά από 862 σε 952 εκατ. ευρώ, ήτοι εγκρίθηκε η πρώτη δόση της αποζημίωσης ύψους 90 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά θα δοθούν στην κοινοπραξία 130 εκατ. ευρώ.
Για το Μαλιακός-Κλειδί ο συνολικός προϋπολογισμός της πράξης αυξάνεται περίπου από 252,5 σε 277,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή η δόση-προκαταβολή φθάνει στα 25 εκατ. ευρώ, με τη συνολική αποζημίωση να έχει οριστεί στα 60 εκατ. ευρώ.
Αν μη τι άλλο, οι εργολάβοι θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι από τη σπουδή που έδειξε το υπ. Ανάπτυξης και Υποδομών…
www.axiaplus.gr