«Πού πάει το αγόρι; Καβάλα ή Καρπάθια;» Οπου κι αν πηγαίνει, το σίγουρο
είναι ότι και η δεύτερη διαφήμιση του διαδικτυακού ταξιδιωτικού
πρακτορείου AirFastTickets ξεσήκωσε την έντονη αντίδραση του ... επαγγελματιών αυτοκινητιστών, δηλαδή των οδηγών και ιδιοκτητών φορτηγών.
Ο εν λόγω επαγγελματικός κλάδος φημίζεται για πολλά πράγματα, εκ των οποίων η υπερηφάνεια. Αυτήν έπληξε, όπως φαίνεται από τις αντιδράσεις, η διαφήμιση «πού πάει το αγόρι;» του πρακτορείου AirFastTickets, που ανήκει στην εταιρεία FastGroup.
Το σίριαλ έχει δύο επεισόδια. Το πρώτο παίχτηκε πριν από 20 ημέρες, όταν προβλήθηκε η πρώτη εκδοχή της διαφήμισης. Σε αυτήν, αφήνεται να εννοηθεί ότι ο οδηγός του φορτηγού, στο οποίο επιβιβάζεται ένας νεαρός κάνοντας οτοστόπ, είναι γκέι.
Ποιος είδε τους φορτηγατζήδες και δεν τους φοβήθηκε! Σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησαν οι πρώτες αντιδράσεις, οι οποίες κορυφώθηκαν με επιστολές διαμαρτυρίας και εξώδικα προς την εταιρεία.
«Απορώ πώς μια εταιρεία σαν τη δικιά σας, με αξίες και όραμα, όπως δηλώνετε στο website σας, ενέκρινε αυτή την άθλια διαφημιστική πρόταση προβολής της εταιρείας σας, υποτιμώντας και προσβάλλοντας των κλάδο των αυτοκινητιστών», ανέφερε, σε επιστολή του, ένα από τα πιο προβεβλημένα συνδικαλιστικά στελέχη του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), ο Θανάσης Πουλόπουλος.
Η εταιρεία ανταπάντησε, σημειώνοντας ότι «μοναδικός σκοπός της εταιρείας, μέσω του ανωτέρω διαφημιστικού, ήταν η προώθηση των υπηρεσιών της με χιουμοριστικό τρόπο και δεν υπήρχε η παραμικρή πρόθεση προσβολής οποιουδήποτε».
Τελικά, το πρακτορείο AirFastTickets αποφάσισε να διακόψει την πρώτη προβολή του τηλεοπτικού σποτ, πριν και από την επίσημη συζήτηση της καταγγελίας στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας.
Κι ενώ φαινόταν ότι το ζήτημα είχε λήξει, η εταιρεία προχώρησε στην προβολή δεύτερου σποτ, στο οποίο αφήνεται να εννοηθεί ότι ο εν λόγω φορτηγατζής είναι νεκρόφιλος.
«Για άλλη μία φορά κατακλυζόμαστε από τη δίκαιη αγανάκτηση και οργή των Ελλήνων αυτοκινητιστών και οδηγών, οι οποίοι διαπομπεύονται ποικιλότροπα από τη διαφημιστική σας καμπάνια για την οποία εύλογα πλέον οι πάντες διερωτώνται εάν αποσκοπεί περισσότερο στην προβολή των υπηρεσιών της εταιρείας σας ή στη δυσφήμηση του κλάδου μας», αναφέρει, στο νέο εξώδικο που απεστάλη στο πρακτορείο, ο πρόεδρος των διεθνών μεταφορέων (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης.
«Επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση προσβολής του κλάδου των αυτοκινητιστών. Το πνεύμα της διαφήμισης είναι χιουμοριστικό, πέρα από το γεγονός ότι και το δεύτερο σποτ συγκαταλέγεται σε σειρά διαφημίσεων με συγκεκριμένη στόχευση: τις οικονομικές διακοπές», αναφέρουν στελέχη της AirFastTickets.
Τι ζητά ο κλάδος; Την άμεση και οριστική διακοπή κάθε προβολής και επανάληψης της δεύτερης διαφήμισης. Δυστυχώς, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίστηκαν και ορισμένα μηνύματα «στοχοποίησης» των πρωταγωνιστών της διαφήμισης, ωστόσο είχαν περιορισμένη απήχηση.
Πάντως, άλλοι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών αντιμετώπισαν με χιούμορ την κατάσταση, αναφέροντας ότι «καλά, δεν υπάρχουν άλλα μέσα μεταφοράς, πάλι εμάς έβαλαν;», αλλά και «ας έβαζαν υπουργικό αυτοκίνητο».
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που έχει προκληθεί είναι ότι η εν λόγω διαφήμιση έχει και πολλές τροποποιήσεις στο Διαδίκτυο, με πρόσωπα πολιτικών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των αυτοκινητιστών αντιμετωπίζει έντονα τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς 50% των 33.000 φορτηγών Δ.Χ. υπολογίζεται ότι είναι ακινητοποιημένα στα… γκαράζ.
Πηγή "Ελευθεροτυπία"
Ο εν λόγω επαγγελματικός κλάδος φημίζεται για πολλά πράγματα, εκ των οποίων η υπερηφάνεια. Αυτήν έπληξε, όπως φαίνεται από τις αντιδράσεις, η διαφήμιση «πού πάει το αγόρι;» του πρακτορείου AirFastTickets, που ανήκει στην εταιρεία FastGroup.
Το σίριαλ έχει δύο επεισόδια. Το πρώτο παίχτηκε πριν από 20 ημέρες, όταν προβλήθηκε η πρώτη εκδοχή της διαφήμισης. Σε αυτήν, αφήνεται να εννοηθεί ότι ο οδηγός του φορτηγού, στο οποίο επιβιβάζεται ένας νεαρός κάνοντας οτοστόπ, είναι γκέι.
Ποιος είδε τους φορτηγατζήδες και δεν τους φοβήθηκε! Σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησαν οι πρώτες αντιδράσεις, οι οποίες κορυφώθηκαν με επιστολές διαμαρτυρίας και εξώδικα προς την εταιρεία.
«Απορώ πώς μια εταιρεία σαν τη δικιά σας, με αξίες και όραμα, όπως δηλώνετε στο website σας, ενέκρινε αυτή την άθλια διαφημιστική πρόταση προβολής της εταιρείας σας, υποτιμώντας και προσβάλλοντας των κλάδο των αυτοκινητιστών», ανέφερε, σε επιστολή του, ένα από τα πιο προβεβλημένα συνδικαλιστικά στελέχη του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), ο Θανάσης Πουλόπουλος.
Η εταιρεία ανταπάντησε, σημειώνοντας ότι «μοναδικός σκοπός της εταιρείας, μέσω του ανωτέρω διαφημιστικού, ήταν η προώθηση των υπηρεσιών της με χιουμοριστικό τρόπο και δεν υπήρχε η παραμικρή πρόθεση προσβολής οποιουδήποτε».
Τελικά, το πρακτορείο AirFastTickets αποφάσισε να διακόψει την πρώτη προβολή του τηλεοπτικού σποτ, πριν και από την επίσημη συζήτηση της καταγγελίας στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας.
Κι ενώ φαινόταν ότι το ζήτημα είχε λήξει, η εταιρεία προχώρησε στην προβολή δεύτερου σποτ, στο οποίο αφήνεται να εννοηθεί ότι ο εν λόγω φορτηγατζής είναι νεκρόφιλος.
«Για άλλη μία φορά κατακλυζόμαστε από τη δίκαιη αγανάκτηση και οργή των Ελλήνων αυτοκινητιστών και οδηγών, οι οποίοι διαπομπεύονται ποικιλότροπα από τη διαφημιστική σας καμπάνια για την οποία εύλογα πλέον οι πάντες διερωτώνται εάν αποσκοπεί περισσότερο στην προβολή των υπηρεσιών της εταιρείας σας ή στη δυσφήμηση του κλάδου μας», αναφέρει, στο νέο εξώδικο που απεστάλη στο πρακτορείο, ο πρόεδρος των διεθνών μεταφορέων (ΟΦΑΕ) Απόστολος Κενανίδης.
«Επαναλαμβάνουμε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση προσβολής του κλάδου των αυτοκινητιστών. Το πνεύμα της διαφήμισης είναι χιουμοριστικό, πέρα από το γεγονός ότι και το δεύτερο σποτ συγκαταλέγεται σε σειρά διαφημίσεων με συγκεκριμένη στόχευση: τις οικονομικές διακοπές», αναφέρουν στελέχη της AirFastTickets.
Τι ζητά ο κλάδος; Την άμεση και οριστική διακοπή κάθε προβολής και επανάληψης της δεύτερης διαφήμισης. Δυστυχώς, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίστηκαν και ορισμένα μηνύματα «στοχοποίησης» των πρωταγωνιστών της διαφήμισης, ωστόσο είχαν περιορισμένη απήχηση.
Πάντως, άλλοι ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών αντιμετώπισαν με χιούμορ την κατάσταση, αναφέροντας ότι «καλά, δεν υπάρχουν άλλα μέσα μεταφοράς, πάλι εμάς έβαλαν;», αλλά και «ας έβαζαν υπουργικό αυτοκίνητο».
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που έχει προκληθεί είναι ότι η εν λόγω διαφήμιση έχει και πολλές τροποποιήσεις στο Διαδίκτυο, με πρόσωπα πολιτικών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των αυτοκινητιστών αντιμετωπίζει έντονα τις επιπτώσεις της κρίσης, καθώς 50% των 33.000 φορτηγών Δ.Χ. υπολογίζεται ότι είναι ακινητοποιημένα στα… γκαράζ.
Πηγή "Ελευθεροτυπία"