Με
σημαντικά κέρδη στη βρετανική αγορά για το ελληνικό γιαούρτι έκλεισε το
2012, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ο όγκος πωλήσεων
αντιστοιχούσε στο 11,3% της συνολικής αγοράς και η αξία πωλήσεων στο
13,1%.
Τα αντίστοιχα ετήσια ποσοστά....
αύξησης ήταν 29,6% και 43%, σε μια
χρονιά κατά την οποία πολλά αναγνωρισμένα προϊόντα γιαουρτιού δέχθηκαν
πιέσεις στις πωλήσεις τους.
Η εταιρεία ΦΑΓΕ προωθεί στη βρετανική αγορά τέσσερα νέα προϊόντα από
τις αρχές του 2013, ενώ κορυφαίες εταιρείες του χώρου (Yoplait, Tims
Dairy, Mullerlight) αναμένεται να παρουσιάσουν νέα γιαούρτια ελληνικού
τύπου.
Μάλιστα μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Βρετανίας εξετάζουν το
ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον χαρακτηρισμό
Greek Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές βιομηχανίες,
προκειμένου να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης του προϊόντος.
Πάντως το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν
Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη
Γεωγραφική Ένδειξη). Στη βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ
του ελληνικού γιαουρτιού (Greek yoghurt) και του ελληνικού τύπου (Greek
style yoghurt) καθιερώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 μετά από
δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και βασίστηκε στη εθνική και
ευρωπαϊκή νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή.
Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από το Ανώτατο Δικαστήριο της
Βρετανίας που αποφάνθηκε ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι», δεν μπορεί να
φέρει προϊόν που δεν παράγεται στην Ελλάδα, δικαιώνοντας τη ΦΑΓΕ στην
προσφυγή της κατά της αμερικανικής Chobani.
Η Ελλάδα παρέμεινε το 2012 στην τρίτη θέση των χωρών προέλευσης του
εισαγόμενου γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο , με αξία 16,5 εκατομμυρίων
λιρών, πίσω από τη Γαλλία και τη Γερμανία.
http://thepaper.gr/