Το βασικό όφελος μίας πετρελαιοκίνητης έκδοσης αφορά στην μειωμένη
κατανάλωση και κατά συνέπεια στα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας (η εκπομπή
CO2 είναι ανάλογη της κατανάλωσης). Η επιλογή ενός ντίζελ απαιτεί
συγκροτημένη σκέψη καθώς ο ...
βενζινοκινητήρας υπερέχει στα υπόλοιπα
χαρακτηριστικά όπως η λιγότερο φασαριόζικη και πιο στρωτή λειτουργία
του. Το σημαντικότερο που πρέπει να προσέξει κανείς είναι η διαφορά της
τιμής πώλησης ανάμεσα σε μια βενζινοκίνητη και σε μια πετρελαιοκίνητη
έκδοση συνυπολογίζοντας (με απλά μαθηματικά) την απόσβεση σε βάθος
χρόνου ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το χρόνο.
Το αβαντάζ των πετρελαιοκίνητων κρύβεται στην εξαιρετική απόδοσή
τους που μεταφράζεται σε περίπου 30% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Τα
πετρελαιοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά αλλά «καίνε» πολύ λιγότερο
καύσιμο. Κατά μέσο όρο ένα πετρελαιοκίνητο με μέσο ετήσιο όρο 15.000
χλμ. δεν πρόκειται να κάνει απόσβεση την διαφορά κόστους πριν
συμπληρώσει περίπου 2-3 χρόνια (βέβαια, υπάρχουν και εξαιρέσεις). Από
την άλλη, προσθέστε τα μειωμένα ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας καθώς οι
ντίζελ παρόλο που «ταλαιπωρούνται» από τα NOx (οξείδια του αζώτου)
εκπέμπουν σημαντικά μικρότερη ποσότητα CO2 (είναι ανάλογη της
κατανάλωσης).
Στο θέμα της συντήρησης και της αξιοπιστίας τα πράγματα στους
σύγχρονους κινητήρες είναι πλέον περίπου τα ίδια. Στα παλαιότερης
τεχνολογίας αυτοκίνητα οι πετρελαιοκινητήρες πλεονεκτούσαν σημαντικά
αλλά σήμερα ακόμη και τα βενζινοκίνητα κάνουν service π.χ. στα 30.000 km
(πλεονέκτημα στους βενζινοκινητήρες το φτηνότερο κόστος
προγραμματισμένης συντήρησης, πλεονέκτημα στους ντίζελ το μεγαλύτερο
διάστημα από service σε service). Οικονομοτεχνικά τα service κοστίζουν
περίπου το ίδιο (αρκετών βενζινοκίνητων ίσως και λιγότερο με εξαίρεση
την προβλεπόμενη αντικατάσταση των μπουζί) ενώ στους πετρελαιοκινητήρες
τίθεται πάντα το θέμα της ποιότητας καυσίμου που μπορεί να επιφέρει
οδυνηρές για την τσέπη μας επιβαρύνσεις. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής