13 Ιουλ 2013

Παράνομες προσλήψεις στον Αθήνα 9,84 έκανε ο Καμίνης

Παράνομες προσλήψεις στο δημοτικό ραδιόφωνο της Αθήνας εντόπισε ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος Ρακιντζής, στην έκθεση που παρουσίασε για το 2012.
Ο κ. Ρακιντζής κρίνει παράνομες τις επτά προσλήψεις που...
έγιναν στον «Αθήνα 9,84» και επίσης, παράνομο το διορισμό του διευθυντή του δημοτικού ραδιοφώνου, που έγιναν επί δημαρχίας Γιώργου Καμίνη το 2012.
Στην έκθεση αναφέρεται πως «στον ΓΕ∆∆ κατατέθηκε καταγγελία δηµοτικού συνδυασµού σχετικά µε τη νοµιµότητα της κατάρτισης συµβάσεων µε σχέση εργασίας ορισµένου χρόνου πέντε (5) και δύο (2) ατόµων αντίστοιχα για το χρονικό διάστηµα από 26-01-12 έως 31-12-12 και από 14-09-11 έως 31-12-11 στη δηµοτική επιχείρηση ραδιοφωνίας του ∆ήµου Αθηναίων».
Μάλιστα, υπήρξε και καταγγελία για παράνομο διορισμό του διευθυντή του 9,84, Τάκη Καμπύλη, αφού δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, που ήταν να διαθέτει  πτυχίο ΑΕΙ. Όταν η Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αττικής έκρινε πως η πρόσληψη ήταν παράνομη και ζήτησε από τη δημοτική επιχείρηση να προβεί στις ενδεδειγµένες ενέργειες, το ∆Σ της δηµοτικής επιχείρησης με νεότερη απόφασή του τροποποίησε τον κανονισµό λειτουργίας της και καθορίστηκαν διαφορετικά προσόντα κάλυψης της θέσης του Γενικού ∆ιευθυντή εξαλείφοντας την υποχρέωση αυτού να κατέχει τίτλο πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης.
Διαβάστε την επίμαχη παράγραφο (11, σελ. 86 και 87) για τις παράνομες προσλήψεις του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη:
"Στον ΓΕ∆∆ κατατέθηκε καταγγελία δηµοτικού συνδυασµού σχετικά µε τη νοµιµότητα της κατάρτισης συµβάσεων µε σχέση εργασίας ορισµένου χρόνου πέντε (5) και δύο (2) ατόµων αντίστοιχα για το χρονικό διάστηµα από 26-01-12 έως 31-12-12 και από 14- 09-11 έως 31-12-11 στη δηµοτική επιχείρηση ραδιοφωνίας του ∆ήµου Αθηναίων.
Σύµφωνα µε τα καταγγελλόµενα, οι συµβάσεις συνήφθησαν παρά την απαγόρευση των διατάξεων του άρθρου 282 παρ.8 του ν.3852/10, όπου ορίζεται ότι από την δηµοσίευση του νόµου «αναστέλλονται οι προσλήψεις κάθε κατηγορίας και ειδικότητας προσωπικού µε οποιαδήποτε σχέση εργασίας στις δηµοτικές επιχειρήσεις µε ειδικό σκοπό την λειτουργία ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθµού». Στην έγγραφη απάντηση που απεστάλη προς τον ΓΕ∆∆ ο Πρόεδρος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της δηµοτικής επιχείρησης υποστήριξε ότι οι εν λόγω προσλήψεις πραγµατοποιήθηκαν βάσει του ν. 3986/11 (άρθρο 37 παρ. 3), στον οποίο προβλέπεται ότι οι συµβάσεις αυτές εγκύρως καταρτίζονται θέτοντας όριο ως προς τον αριθµό τους, ο οποίος πρέπει να είναι περιορισµένος κατά ποσοστό 50% σε σχέση µε αυτές του 2010 και κατά 10% ανά έτος έως το 2015. Ο ΓΕ∆∆ απευθύνθηκε προς τη Γενική ∆/νση Κατάστασης Προσωπικού του Υπουργείου ∆ιοικητικής Μεταρρύθµισης και Ηλεκτρονικής ∆ιακυβέρνησης και τη Γενική ∆/νση Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, ως καθύλην αρµόδιες υπηρεσίες, τονίζοντας : α) ότι ο ν.3852/10 θεσπίζει ειδική διάταξη για την αναστολή των κάθε είδους προσλήψεων στις δηµοτικές επιχειρήσεις ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθµού και β) ότι ο ν.3986/11 αναφέρεται σε «εγκρίσεις πρόσληψης προσωπικού µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισµένου χρόνου» προφανώς από την αρµόδια Τριµελή Επιτροπή Προσλήψεων, εγκριτική απόφαση της οποίας δεν µνηµονεύεται στην απάντηση της ∆ηµοτικής Επιχείρησης ούτε στο απόσπασµα διατακτικού για τις προσλήψεις αυτές. 
Το Υ∆ΜΗ∆, επιβεβαιώνοντας τη θέση του ΓΕ∆∆, απάντησε ότι σύµφωνα µε την οικεία νοµοθεσία (ν.4057/12) για την κίνηση των διαδικασιών πρόσληψης ή διορισµού µε οποιαδήποτε µορφή εργασίας απαιτείται προηγούµενη έγκριση της ειδικής τριµερούς επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006. Το Υπουργείο Εσωτερικών απάντησε ότι η διάταξη περί απαγόρευσης προσλήψεων στις συγκεκριµένες επιχειρήσεις των ΟΤΑ είναι ειδική και υπερισχύει κάθε άλλης διάταξης και κοινοποίησε έγγραφο της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Αττικής στο οποίο αναφέρεται ότι δεν είχε υποβληθεί στην υπηρεσία σχετικό αίτηµα της δηµοτικής επιχείρησης για την έγκριση των κρισίµων συµβάσεων και ότι η σχετική απόφαση του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της επιχείρησης δεν είχε αποσταλεί στην εν λόγω υπηρεσία για έλεγχο νοµιµότητας.
Ο ΓΕ∆∆ απέστειλε την υπόθεση στην Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αττικής για την αναζήτηση πειθαρχικών ευθυνών και στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για την ποινική διερεύνησή της.
Για την ίδια δηµοτική επιχείρηση ραδιοφωνίας κατατέθηκε στον ΓΕ∆∆ ανώνυµη καταγγελία η οποία αφορούσε, µεταξύ άλλων και στην πλήρωση της θέσης του Γενικού ∆ιευθυντή του ∆ηµοτικού Σταθµού από πρόσωπο που δεν κατείχε τα προβλεπόµενα από τον κανονισµό λειτουργίας προσόντα και συγκεκριµένα πανεπιστηµιακή εκπαίδευση. Ο ΓΕ∆∆ ζήτησε τη διερεύνηση των καταγγελλοµένων από τον πρόεδρο του ∆ιοικητικού Συµβουλίου της δηµοτικής επιχείρησης ο οποίος στην έγγραφη απάντηση ανέφερε ότι ο διορισµός του Γενικού ∆ιευθυντή έγινε µε οµόφωνη απόφαση του οικείου ∆Σ και επικυρώθηκε από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο του ∆ήµου, χωρίς όµως να θίξει το ζήτηµα της τήρησης της παραπάνω τυπικής προϋπόθεσης.
Στη συνέχεια και για την περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης ο ΓΕ∆∆ απέστειλε το φάκελο µε τα ως άνω στοιχεία προς την Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αττικής. Η τελευταία διαπίστωσε ότι η πρόσληψη του Γενικού ∆ιευθυντή δεν ήταν νόµιµη δεδοµένου ότι αυτός δεν ήταν κάτοχος πτυχίου ΑΕΙ και ζήτησε από την επιχείρηση να προβεί στις ενδεδειγµένες ενέργειες. Με νεότερη απόφαση του ∆Σ της δηµοτικής επιχείρησης τροποποιήθηκε ο κανονισµός λειτουργίας της και καθορίστηκαν διαφορετικά προσόντα κάλυψης της θέσης του Γενικού ∆ιευθυντή εξαλείφοντας την υποχρέωση αυτού να κατέχει τίτλο πανεπιστηµιακής εκπαίδευσης".
 http://www.koolnews.gr