Χωρίς να υπάρξει σύγκλιση σε κανένα σημείο ολοκληρώθηκε η
συνάντηση αντιπροσωπείας της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας με τους
υπουργούς Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης με αφορμή τη συμφωνία
κυβέρνησης και Τρόικα για την κατάργηση της...
Δημοτικής Αστυνομίας και των Σχολικών Φυλάκων.
Τα μέλη της ΚΕΔΕ εξέφρασαν προς τους αρμόδιους υπουργούς την πλήρη αντίθεσή τους για την κατάργηση αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών όπως είναι η Δημοτική Αστυνομία και οι Σχολικοί Φύλακες. Αρμοδιότητες που αποκτήθηκαν μετά από πολλές θυσίες, κόπους και δαπάνες και οι οποίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες για την εύρυθμη λειτουργία των πόλεων και των τοπικών κοινωνιών.
Η ΚΕΔΕ, όπως είχε χθες δεσμευθεί, κατέθεσε στη διυπουργική συνάντηση δέσμη εναλλακτικών προτάσεων κινητικότητας, ώστε να διατηρήσουν την εργασία τους οι Σχολικοί Φύλακες και οι Δημοτικοί Αστυνόμοι.
Εξήγησε στην κυβερνητική αντιπροσωπεία με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι οποιαδήποτε νέα οριζόντια κινητικότητα στους Δήμους μετά την πρώτη φάση κινητικότητας, θα σημάνει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αδυναμία υλοποίησης βασικών υπηρεσιών.
Επανέλαβε ότι οι Δήμαρχοι είναι σύμφωνοι με την αξιολόγηση του προσωπικού αλλά παράλληλα ζήτησε την μεταφορά των αρμοδιοτήτων που προβλέπει ο Ν.3852/2010 στους Δήμους με το απαραίτητο προσωπικό και τους πόρους, ώστε να ενισχυθεί η αποκέντρωση του κράτους.
Τόνισε για μια ακόμη φορά ότι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μεταρρύθμιση του κράτους σημαίνει αποκέντρωση και εγγύτητα ως προς την άσκηση της δημόσιας εξουσίας και όχι τυφλές και οριζόντιες μετακινήσεις, διαθεσιμότητα και απολύσεις.
Στις αιτιάσεις ότι η Αυτοδιοίκηση δεν έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών της οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ υπενθύμισαν στους αρμόδιους Υπουργούς ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση με δική της πρωτοβουλία από τον Δεκέμβριο του 2012, πρότεινε στην Κυβέρνηση 12 Δήμοι να συμμετάσχουν εθελοντικά σε πιλοτικό πρόγραμμα αξιολόγησης δομών, υπηρεσιών και προσωπικού και αμέσως μετά να επεκταθεί και στους υπόλοιπους Δήμους, με ζητούμενο να τεθεί σε εφαρμογή η κινητικότητα του προσωπικού από Δήμους που έχουν πλεόνασμα, σε Δήμους που έχουν ελλείψεις.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, βρισκόμαστε σε καθυστέρηση επειδή τα κριτήρια και οι προδιαγραφές αξιολόγησης δόθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών στους Δήμους μόλις στις 4 Μαΐου 2013 και αυτό μετά από πίεση της ίδιας της Αυτοδιοίκησης. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αν και είχε δεσμευτεί εξαρχής να εξασφαλίσει τους κατάλληλους εμπειρογνώμονες για την εφαρμογή του μέτρου της αξιολόγησης, σήμερα, επτά μήνες μετά, οι εμπειρογνώμονες ακόμη... έρχονται. Επίσης μέχρι σήμερα δεν έχει καθοριστεί το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση, ούτε και υπάρχει κάποια εφαρμοστική εγκύκλιος!
Οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ ζητούν άμεσα ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης που θα προχωρήσει σε αντικειμενική, αξιόπιστη και σοβαρή αξιολόγηση των Υπουργείων, των φορέων τους και των Δήμων και αμέσως μετά να γίνει σοβαρός και αξιόπιστος διάλογος για την κινητικότητα των υπαλλήλων.
Η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι ο συνδυασμός των παραπάνω αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια σοβαρή, αποτελεσματική και με σχέδιο αναδιάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης, που θα στηρίζεται στην αποκέντρωση ρόλων και αρμοδιοτήτων και σε ένα επιτελικό κράτος, που θα ενισχύει και δεν θα «στραγγαλίζει» τους αντιπροσωπευτικούς θεσμούς.
Δημοτικής Αστυνομίας και των Σχολικών Φυλάκων.
Τα μέλη της ΚΕΔΕ εξέφρασαν προς τους αρμόδιους υπουργούς την πλήρη αντίθεσή τους για την κατάργηση αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών όπως είναι η Δημοτική Αστυνομία και οι Σχολικοί Φύλακες. Αρμοδιότητες που αποκτήθηκαν μετά από πολλές θυσίες, κόπους και δαπάνες και οι οποίες είναι εξαιρετικά χρήσιμες για την εύρυθμη λειτουργία των πόλεων και των τοπικών κοινωνιών.
Η ΚΕΔΕ, όπως είχε χθες δεσμευθεί, κατέθεσε στη διυπουργική συνάντηση δέσμη εναλλακτικών προτάσεων κινητικότητας, ώστε να διατηρήσουν την εργασία τους οι Σχολικοί Φύλακες και οι Δημοτικοί Αστυνόμοι.
Εξήγησε στην κυβερνητική αντιπροσωπεία με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι οποιαδήποτε νέα οριζόντια κινητικότητα στους Δήμους μετά την πρώτη φάση κινητικότητας, θα σημάνει για την Τοπική Αυτοδιοίκηση αδυναμία υλοποίησης βασικών υπηρεσιών.
Επανέλαβε ότι οι Δήμαρχοι είναι σύμφωνοι με την αξιολόγηση του προσωπικού αλλά παράλληλα ζήτησε την μεταφορά των αρμοδιοτήτων που προβλέπει ο Ν.3852/2010 στους Δήμους με το απαραίτητο προσωπικό και τους πόρους, ώστε να ενισχυθεί η αποκέντρωση του κράτους.
Τόνισε για μια ακόμη φορά ότι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, μεταρρύθμιση του κράτους σημαίνει αποκέντρωση και εγγύτητα ως προς την άσκηση της δημόσιας εξουσίας και όχι τυφλές και οριζόντιες μετακινήσεις, διαθεσιμότητα και απολύσεις.
Στις αιτιάσεις ότι η Αυτοδιοίκηση δεν έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση των δομών και των υπηρεσιών της οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ υπενθύμισαν στους αρμόδιους Υπουργούς ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση με δική της πρωτοβουλία από τον Δεκέμβριο του 2012, πρότεινε στην Κυβέρνηση 12 Δήμοι να συμμετάσχουν εθελοντικά σε πιλοτικό πρόγραμμα αξιολόγησης δομών, υπηρεσιών και προσωπικού και αμέσως μετά να επεκταθεί και στους υπόλοιπους Δήμους, με ζητούμενο να τεθεί σε εφαρμογή η κινητικότητα του προσωπικού από Δήμους που έχουν πλεόνασμα, σε Δήμους που έχουν ελλείψεις.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, βρισκόμαστε σε καθυστέρηση επειδή τα κριτήρια και οι προδιαγραφές αξιολόγησης δόθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών στους Δήμους μόλις στις 4 Μαΐου 2013 και αυτό μετά από πίεση της ίδιας της Αυτοδιοίκησης. Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αν και είχε δεσμευτεί εξαρχής να εξασφαλίσει τους κατάλληλους εμπειρογνώμονες για την εφαρμογή του μέτρου της αξιολόγησης, σήμερα, επτά μήνες μετά, οι εμπειρογνώμονες ακόμη... έρχονται. Επίσης μέχρι σήμερα δεν έχει καθοριστεί το θεσμικό πλαίσιο για την αξιολόγηση, ούτε και υπάρχει κάποια εφαρμοστική εγκύκλιος!
Οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ ζητούν άμεσα ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης που θα προχωρήσει σε αντικειμενική, αξιόπιστη και σοβαρή αξιολόγηση των Υπουργείων, των φορέων τους και των Δήμων και αμέσως μετά να γίνει σοβαρός και αξιόπιστος διάλογος για την κινητικότητα των υπαλλήλων.
Η ΚΕΔΕ θεωρεί ότι ο συνδυασμός των παραπάνω αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκινήσει μια σοβαρή, αποτελεσματική και με σχέδιο αναδιάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης, που θα στηρίζεται στην αποκέντρωση ρόλων και αρμοδιοτήτων και σε ένα επιτελικό κράτος, που θα ενισχύει και δεν θα «στραγγαλίζει» τους αντιπροσωπευτικούς θεσμούς.