Σε "μάστιγα" έχει εξελιχθεί το θέμα του παρεμπορίου στα
αυτοκίνητα, με τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος να
αναφέρει πως κάθε χρόνο, περίπου 100.000 αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα
από εμπόρους κυρίως μέσω διαδικτύου, με ....
αποτέλεσμα το κράτος να χάνει κάθε χρόνο περίπου 117 εκατ. ευρώ.
αποτέλεσμα το κράτος να χάνει κάθε χρόνο περίπου 117 εκατ. ευρώ.
Το ζήτημα των παράνομων πωλήσεων αυτοκινήτων μέσω
διαδικτύου, έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τον πρόεδρο του ΣΕΕΑΕ να
δηλώνει στην "Ημερησία" πως, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου τα
διαφυγόντα έσοδα του κράτους ανέρχονται σε 117,2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο,
εκ των οποίων τα 50 εκατ. είναι απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε Ι.Χ. ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Μάστιγα και τα "αυτοσχέδια συνεργεία"
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παράλληλα, μια νέα μάστιγα έχει έρθει να χτυπήσει τον κλάδο του αυτοκινήτου: Η φάμπρικα των αυτοσχέδιων συνεργείων.
Πιλοτές, υπόγεια γκαράζ και άλλοι χώροι, έχουν μετατραπεί σε παράνομα συνεργεία, τα οποία βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό τους νόμιμους ιδιοκτήτες συνεργείων, ενώ παράλληλα είναι και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια.
Επίσης σημειώνεται και σε αυτή την δραστηριότητα μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, καθώς παρατηρούνται ετησίως 100 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη από φόρους και 50 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές, καθώς τα αυτοσχέδια συνεργεία δεν κόβουν αποδείξεις και δεν έχουν λειτουργικά έξοδα, σε αντίθεση με τους νόμιμους επιχειρηματίες, οι οποίοι φέρεται κυριολεκτικά να "πνίγονται".
Εκτός από τα παράνομα συνεργεία, ο αθέμιτος ανταγωνισμός παρατηρείται και στον κλάδο της φανοποιείας, καθώς πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί πολλαπλά κρούσματα με "μαϊμού" ανταλλακτικά.
Πιο αναλυτικά η λίστα με τα διαφυγόντα κέρδη:
* 1.000 ευρώ το κέρδος ανά Ι.Χ.
* 23 εκατ. ευρώ κέρδη
* 23 εκατ. ευρώ ΦΠΑ
* 10 εκατ. ευρώ χαμένα έσοδα από Φόρο Εισοδήματος
* 40 εκατ. ο τζίρος στα παράνομα συνεργεία
* 9,2 εκατ. ευρώ απώλειες από ΦΠΑ
* 4 εκατ. ευρώ απώλειες από Φόρο Εισοδήματος
* 21,6 εκατ. ευρώ από φορολογία μισθών και απολύσεων
*50 εκατ. ευρώ απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία
* Σύνολο απωλειών 117,2 εκατ. ευρώ.
Οι προτάσεις του ΣΕΕΑΕ
Ο ΣΕΕΑΕ μετά από μελέτη ετοίμασε προτάσεις για την οριστική λύση του προβλήματος της πειρατείας στον κλάδο που θα σώσουν τις εναπομείνασες επιχειρήσεις και θα τονώσουν τα κρατικά έσοδα.
Ειδικότερα προτείνεται πως πρέπει να επιτραπεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 (βενζίνη & diesel) ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα οι καταναλωτές να αποκτήσουν ένα φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Αλλωστε τα Euro4 είναι λιγότερο ρυπογόνα και επικίνδυνα από όλα εκείνα τα σαράβαλα που έχουν ξεθαφτεί και κυκλοφορούν και πάλι στους δρόμους.
- Με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης για τα Ι.Χ. με κινητήρες άνω των δύο λίτρων συντελείται μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που τα έχουν εισάγει από το εξωτερικό και ενώ η πραγματική ηλικία τους είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών που προβλέπει ο νόμος και θα έπρεπε να εξαιρούνται δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο γιατί η εφορία αναγνωρίζει σαν ηλικία την 1η Αδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα!
- Ως γνωστόν οι εμπορίες αυτοκινήτων τις πινακίδες κυκλοφορίας τις καταθέτουν στις κατά τόπους αρμόδιες ΔΟΥ. Επίσης είναι γνωστό πως για να μεταβιβαστεί ένα όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες πρέπει πρώτα να γίνει άρση της ακινησίας και να πληρωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αν είναι απλήρωτα. Ο ΣΕΕΑΕ ζητά κατά τη διάρκεια της μεταβίβασης μεταξύ εμπόρων να απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής των Τελών γιατί το όχημα ουσιαστικά δεν τίθεται σε κυκλοφορία καθώς παραμένει σε ακινησία από το ένα μαγαζί στο άλλο.
Αυτό το καθεστώς δημιουργεί ένα δυσβάσταχτο κόστος που θεωρείται άδικο και παράλογο.
- Το παρεμπόριο ανέκαθεν ταλαιπωρεί τον κλάδο δημιουργώντας τεράστια προβλήματα και στερεί από το Δημόσιο έσοδα που τα έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο ΣΕΕΑΕ προτείνει οι ιδιώτες που πωλούν το αυτοκίνητό τους να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση που να αναγράφει πως δεν εξασκούν εμπορία και αν αποδειχθεί ότι είναι ψευδής να επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα και ποινές. άλλωστε το κράτος διαθέτει όλους τους μηχανισμούς ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις και έλεγχοι άμεσα και αποτελεσματικά.
http://news247.gr
Ειδικότερα στις 100.000 αυτοκίνητα το κέρδος για κάθε Ι.Χ. ανέρχεται σε 1.000 ευρώ και τα κέρδη που δεν φορολογούνται αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον χάνεται και ο ΦΠΑ που υπολογίζεται σε 23 εκατ. ευρώ και περίπου 10 εκατ. ευρώ από το φόρο εισοδήματος.
Μάστιγα και τα "αυτοσχέδια συνεργεία"
Τα τελευταία χρόνια της κρίσης παράλληλα, μια νέα μάστιγα έχει έρθει να χτυπήσει τον κλάδο του αυτοκινήτου: Η φάμπρικα των αυτοσχέδιων συνεργείων.
Πιλοτές, υπόγεια γκαράζ και άλλοι χώροι, έχουν μετατραπεί σε παράνομα συνεργεία, τα οποία βλάπτουν σε μεγάλο βαθμό τους νόμιμους ιδιοκτήτες συνεργείων, ενώ παράλληλα είναι και επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια.
Επίσης σημειώνεται και σε αυτή την δραστηριότητα μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, καθώς παρατηρούνται ετησίως 100 εκατ. ευρώ διαφυγόντα κέρδη από φόρους και 50 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές, καθώς τα αυτοσχέδια συνεργεία δεν κόβουν αποδείξεις και δεν έχουν λειτουργικά έξοδα, σε αντίθεση με τους νόμιμους επιχειρηματίες, οι οποίοι φέρεται κυριολεκτικά να "πνίγονται".
Εκτός από τα παράνομα συνεργεία, ο αθέμιτος ανταγωνισμός παρατηρείται και στον κλάδο της φανοποιείας, καθώς πρόσφατα έχουν παρουσιαστεί πολλαπλά κρούσματα με "μαϊμού" ανταλλακτικά.
Πιο αναλυτικά η λίστα με τα διαφυγόντα κέρδη:
* 1.000 ευρώ το κέρδος ανά Ι.Χ.
* 23 εκατ. ευρώ κέρδη
* 23 εκατ. ευρώ ΦΠΑ
* 10 εκατ. ευρώ χαμένα έσοδα από Φόρο Εισοδήματος
* 40 εκατ. ο τζίρος στα παράνομα συνεργεία
* 9,2 εκατ. ευρώ απώλειες από ΦΠΑ
* 4 εκατ. ευρώ απώλειες από Φόρο Εισοδήματος
* 21,6 εκατ. ευρώ από φορολογία μισθών και απολύσεων
*50 εκατ. ευρώ απώλειες στα ασφαλιστικά ταμεία
* Σύνολο απωλειών 117,2 εκατ. ευρώ.
Οι προτάσεις του ΣΕΕΑΕ
Ο ΣΕΕΑΕ μετά από μελέτη ετοίμασε προτάσεις για την οριστική λύση του προβλήματος της πειρατείας στον κλάδο που θα σώσουν τις εναπομείνασες επιχειρήσεις και θα τονώσουν τα κρατικά έσοδα.
Ειδικότερα προτείνεται πως πρέπει να επιτραπεί η εισαγωγή μεταχειρισμένων Ι.Χ. που πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 (βενζίνη & diesel) ώστε να αποκτήσουν και πάλι τη δυνατότητα οι καταναλωτές να αποκτήσουν ένα φθηνό και αξιόπιστο αυτοκίνητο. Αλλωστε τα Euro4 είναι λιγότερο ρυπογόνα και επικίνδυνα από όλα εκείνα τα σαράβαλα που έχουν ξεθαφτεί και κυκλοφορούν και πάλι στους δρόμους.
- Με την επαναφορά του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης για τα Ι.Χ. με κινητήρες άνω των δύο λίτρων συντελείται μια μεγάλη αδικία για τους κατόχους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που τα έχουν εισάγει από το εξωτερικό και ενώ η πραγματική ηλικία τους είναι μεγαλύτερη των δέκα ετών που προβλέπει ο νόμος και θα έπρεπε να εξαιρούνται δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο γιατί η εφορία αναγνωρίζει σαν ηλικία την 1η Αδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα!
- Ως γνωστόν οι εμπορίες αυτοκινήτων τις πινακίδες κυκλοφορίας τις καταθέτουν στις κατά τόπους αρμόδιες ΔΟΥ. Επίσης είναι γνωστό πως για να μεταβιβαστεί ένα όχημα στο οποίο έχουν κατατεθεί οι πινακίδες πρέπει πρώτα να γίνει άρση της ακινησίας και να πληρωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας αν είναι απλήρωτα. Ο ΣΕΕΑΕ ζητά κατά τη διάρκεια της μεταβίβασης μεταξύ εμπόρων να απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής των Τελών γιατί το όχημα ουσιαστικά δεν τίθεται σε κυκλοφορία καθώς παραμένει σε ακινησία από το ένα μαγαζί στο άλλο.
Αυτό το καθεστώς δημιουργεί ένα δυσβάσταχτο κόστος που θεωρείται άδικο και παράλογο.
- Το παρεμπόριο ανέκαθεν ταλαιπωρεί τον κλάδο δημιουργώντας τεράστια προβλήματα και στερεί από το Δημόσιο έσοδα που τα έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ο ΣΕΕΑΕ προτείνει οι ιδιώτες που πωλούν το αυτοκίνητό τους να καταθέτουν υπεύθυνη δήλωση που να αναγράφει πως δεν εξασκούν εμπορία και αν αποδειχθεί ότι είναι ψευδής να επιβάλλονται πολύ υψηλά πρόστιμα και ποινές. άλλωστε το κράτος διαθέτει όλους τους μηχανισμούς ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις και έλεγχοι άμεσα και αποτελεσματικά.
http://news247.gr