24 Σεπ 2013

2,7 δισ. ευρώ κόψαμε από τη διατροφή μας πέρυσι ! Ψάχνουμε σε φθηνά κ΄ προσφορές

Μειωμένες σε ποσοστά – «σοκ» είναι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων, όπως αποκαλύπτεται μέσα από τα στοιχεία της ανάλυσης των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το...
2012 και τα δεδομένα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), πέρυσι συγκριτικά με το 2011, οι Ελληνες «έκοψαν» 2,7 δισ. ευρώ από τις δαπάνες για τη διατροφή τους (!), προφανώς για να καταφέρουν, έστω και εν μέρει, να αντιμετωπίσουν τα «χαράτσια» και τα δυσβάστακτα μνημονιακά βάρη.
Αλλωστε, οι 8 στους 10 πολίτες ήδη έχουν περιορίσει, ελέω κρίσης, συνολικά τις αγορές τους, με το 70% να καταναλώνει μόνο τα άκρως απαραίτητα ψάχνοντας μέσα στα πιο φθηνά προϊόντα και τις προσφορές..
Συνολικά, σύφωνα με το ΙΕΛΚΑ, στο λιανεμπόριο τροφίμων εκτιμάται ότι το 2012 πραγματοποιήθηκε κύκλος εργασιών 19,5 δισεκατομμυρίων ευρώ χωρίς ΦΠΑ, έναντι 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2011. Η μείωση αυτή της τάξης του 12,4% είναι η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί στην Ελλάδα και αντιστοιχεί στο ποσό των 2,7 δισ. ευρώ.
Μικρή μείωση και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ελέω Μέρκελ
Μείωση παρουσίασαν συνολικά και στην Ευρώπη οι πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων. Ομως, τα ποσοστά μείωσης, φυσικά, είναι κατά πολύ μικρότερα σε σχέση με την Ελλάδα αφού σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat η Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 παρουσιάζει μείωση 0,92% από το 2011 στο 2012 και η Ευρωζώνη κατά 1,26%.
Μείωση παρουσιάζουν οι πωλήσεις και στις αλυσίδες σουπερμάρκετ σύμφωνα με επεξεργασία στοιχείων επεξεργασία 65 ισολογισμών και οικονομικών αναφορών από το ΙΕΛΚΑ και στοιχεία της Nielsen, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 5% από 10,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε 10,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτή η μικρότερη συγκριτικά μείωση σε σχέση με το σύνολο της αγοράς εξηγείται από την ανάπτυξη του δικτύου των αλυσίδων (μέσω εξαγορών ή οργανικής ανάπτυξης), μέσω οικονομιών κλίμακας λόγω της οργάνωσης του και στρατηγικών ανταπόκρισης στην κρίση (π.χ. περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχείς προσφορές κ.λπ.).
Το προφίλ του «φτωχοποιμένου» Ελληνα καταναλωτή
Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (σε πανελλήνιο δείγμα 2.500 καταναλωτών):
  • Το 80% έχει μειώσει τις αγορές του συνολικά λόγω της κρίσης
  • Το 71% αγοράζει μόνο τα απαραίτητα
  • Το 70% αγοράζει γενικά φθηνότερα προϊόντα
  • Το 67% αγοράζει οικονομικές συσκευασίες
  • Το 82% επιλέγει περισσότερες προσφορές
    http://www.nez.gr/archives/28178