Απώλειες της τάξης των 130 δισ. ευρώ (περίπου το 40% του δημόσιου χρέους) έχει προκαλέσει στο ελληνικό Δημόσιο η φυγή «μαύρου χρήματος» προς οικονομικούς παραδείσους μέσω off – shore επί σειρά ετών, με τους...
πολιτικούς υπεύθυνους, διαχρονικά, να «σφυρίζουν» αδιάφορα δημιουργώντας τεράστια ερωτήματα.
Ετησίως,
το Δημόσιο φαίνεται μέσω των «υπεράκτιων εταιριών» να χάνει περίπου 6
δισ. ευρώ. Γεγονός που κάνει ακόμη και την υπόθεση Τσοχατζόπουλου
να μοιάζει με «παρανυχίδα» μπροστά στα τεράστια σκάνδαλα που έχουν
λάβει χώρα υπό το πέπλο της νομιμοφάνειας. Και αυτό, ενώ τα βάρη
συνεχίζουν να πέφτουν πάνω στην πλειονότητα των μισθωτών, των ελεύθερων
επαγγελματιών και των συνταξιούχων, με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα,
μόλις πριν από 3 ημέρες, να αποδέχεται ότι από τις περισσότερες από
16.580 off shore (σημειωτέον, μόλις 965 από αυτές υποβάλλουν δήλωση
ειδικού φόρου επί των ακινήτων όπως είναι υποχρεωμένες βάσει του νόμου)
έχουν ελεγχθεί μόλις 34!
Το
αποτέλεσμα ποιο ήταν; Συνολικά 40 εκατ. ευρώ πρόστιμα σε αυτές τις
εταιρίες! Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση συνεχίζει να επιβαρύνει τα χαμηλά και
μεσαία οικονομικά στρώματα της κοινωνίας και δεν «τσιμπάει» τους
μεγαλοκαρχαρίες;
Το ερώτημα αυτό, όπως και τα στοιχεία αυτά προκύπτουν μέσα από την έκθεση πεπραγμένων της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (ΓΓΔΑΔ) του υπουργείου Δικαιοσύνης για την περίοδο 2012 – 2013,
το οποίο τα μεγάλα, συστημικά Μέσα Ενημέρωσης πέρασαν στα «ψιλά» πριν
λίγες ημέρες. Τα δεδομένα τα οποία παρατίθεται ως προς το ρόλο των off
shore και την οικονομική καταστροφή που έχουν προκαλέσει με τον τρόπο
που αντιμετωπίζονται τόσο κατά τα προηγούμενα χρόνια, όσο και σήμερα,
είναι συγκλονιστικά και δεν προέρχονται από… αριστερούς κύκλους. Της
συγκεκριμένης Γραμματείας ηγείται ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Σούρλας.
Τι λέει η έκθεση της ΓΓΔΑΔ που «καίει» Στουρνάρα
Σύμφωνα με το περιεχόμενο της έκθεσης που έδωσε πριν λίγα εικοσιτετράωρα στη δημοσιότητα η ΓΓΔΑΔ, οι offshore εταιρείες (εξωχώριες ή υπεράκτιες), συνιστούν διεθνή νομότυπη διαπλοκή,
όταν παρέχεται η δυνατότητα πλήρους ανωνυμίας των μετόχων – ιδιοκτητών
τους (beneficial owners) και δεν επιβάλλεται καν έλεγχος «πόθεν έσχες»
για αυτούς. Επιδίωξη των ιδιοκτητών τους είναι η φοροαποφυγή, η απόκρυψη
εσόδων.
Έτσι βάσει μη επιβεβαιωμένων εκτιμήσεων η απώλεια εσόδων του Κράτους ανέρχεται στα 6 δισ. ευρώ. «Έχουμε
απώλειες εσόδων και καταχρήσεις του δημοσίου χρήματος, ποσά τα οποία
ορισμένοι αποδίδουν ότι οφείλεται το 30 με 40% του δημοσίου χρέους» αναφέρεται στην έκθεση της αρμόδιας για τη Διαφάνεια Γενικής Γραμματείας.
Ερωτήματα – «φωτιά» από την έκθεση για τη Διαφάνεια
Μπροστά
σε αυτό το όργιο αδιαφάνειας και των τρομακτικών για το ελληνικό
Δημόσιο και τους Πολίτες απωλειών, μέσα από την έκθεση η ΓΓΔΑΔ καλεί
εμμέσως την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να απαντήσει:
-
Ποιοι είναι οι μέτοχοι των τριών offshore εταιρειών στο Πολύγυρο Χαλκιδικής που χρωστάνε 23 εκατ. ευρώ που αποκαλύφθηκαν μετά από έλεγχο του ΣΔΟΕ;
-
Ποιοι κρύβονται πίσω από τον εργάτη που εκπροσωπεί 14 offshore εταιρείες στο Κρανίδι και μάλιστα ο ίδιος κάνει φορολογική δήλωση στη Δ.Ο.Υ. Φαλήρου;
-
Δικαιώνεται η προϊσταμένη της ΔΟΥ Κρανιδίου (Θ.Μ.), που ανέφερε ότι σε μία περιοχή 4.000 κατοίκων έχουν ιδρυθεί πάνω από 200 υπεράκτιες και έχουν στην κατοχή τους ακίνητα και πίσω από αυτές κρύβονται εφοπλιστές, πολιτικοί, δημοσιογράφοι;
Απίστευτες κομπίνες
Υπερτιμολόγηση 2000% ’ή 45 φορές μεγαλύτερες τιμές
Εταιρεία
προμηθεύτηκε από την Ισπανία μηχάνημα που η πραγματική του αξία
ανερχόταν σε 4 εκ. δρχ.. Με τιμολόγιο όμως που εξέδωσε offshore εταιρεία
στα νησιά Μan τιμολογήθηκε στα 174 εκ. δρχ.. Βάσει
αυτού του τιμολογίου πήρε επιδότηση 79 εκ.δρχ.. Δηλαδή πλήρωσε το
μηχάνημα 4 εκ. δρχ. και καρπώθηκε 75 εκ., τόσο απλά!
Με εικονικά τιμολόγια επιδοτήσεις
Επιχειρηματίας
καταχώρησε στα λογιστικά του βιβλία εικονικό τιμολόγιο για αγορά
μηχανήματος αξίας 18 εκ. δρχ. που εξέδωσε επ’ ονόματι του offshore
εταιρεία. Χωρίς να προβεί στην αγορά του μηχανήματος, άρα καμιά δαπάνη,
έτσι καρπώθηκε επιδότηση 7,2 εκ. δρχ.
Ακριβότερα ιατρικά μηχανήματα κατά 400%
Μηχανική
βαλβίδα καρδιάς ενώ το πραγματικό κόστος αγοράς όπως προκύπτει από το
τιμολόγιο ανέρχονταν σε 1.225 ευρώ η ίδια η βαλβίδα στη συνέχεια
τιμολογήθηκε από offshore εταιρεία και την προμήθευσαν στα νοσοκομεία
έναντι 5.450 ευρώ.
http://www.nez.gr