18 Ιαν 2014

Η Siemens αθετεί τη συμφωνία με το Δημόσιο αλλά απαιτεί έργα και προμήθειες!

«Ολική επαναφορά» της Siemens στα δημόσια έργα, έχουμε το τελευταίο διάστημα. Όσοι θεωρούσαν ότι ο γερμανικός κολοσσός μετά το μέγα σκάνδαλο διαφθοράς, το οποίο πολλοί ονόμασαν ως το μεγαλύτερο της Μεταπολίτευσης, δεν θα μπορούσε να ..
ξαναεμφανιστεί στην Ελλάδα, τουλάχιστον ως διεκδικητής δημόσιων έργων, έκαναν φυσικά λάθος.
Η Siemens αποδεικνύεται όχι μόνο «πολύ σκληρή για να πεθάνει», αλλά και προκλητική, αν σκεφτεί κανείς ότι στην πρώτη εμφάνισή της για τη διεκδίκηση του μεγάλου έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα έβαλε και ρήτρα δραχμής.
Τώρα, έχοντας στα χέρια της το μεγάλο «κλειδί» του εξωδικαστικού συμβιβασμού με το ελληνικό κράτος και τις «ευλογίες» της γερμανικής κυβέρνησης, δίνει το «παρών» σε μια σειρά από διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη επανερχόμενη έτσι δυναμικά στο προσκήνιο των ελληνικών δημόσιων έργων.
Ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Siemens Hellas Πάνος Ξυνής, που θεωρείται πετυχημένος μάνατζερ με προηγούμενη θητεία στη Shell, από τότε που ανέλαβε τα ηνία φιλοδοξεί να σηματοδοτήσει μια νέα αφετηρία για την παρουσία του γερμανικού κολοσσού στην Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα βάρη του παρελθόντος. Το σχέδιο του, που έχει πολλούς «σταθμούς», μέχρι τώρα στέφεται με επιτυχία.
ΤΟ ΤΡΑΜ
Πρώτος «σταθμός», τα νέα βαγόνια του τραμ. Η Αττικό Μετρό, το επόμενο διάστημα θα προκηρύξει διαγωνισμό για την προμήθεια 25 νέων βαγονιών, προϋπολογισμού 60 εκ. ευρώ, για τις επεκτάσεις του δικτύου στον Πειραιά και στην Αθήνα. Στον Πειραιά πρόσφατα ξεμπλοκαρίστηκε το σχετικό έργο και αναμένεται να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς και ορίζοντα ολοκλήρωσης το Φεβρουάριο του 2015 και στην Αθήνα συνδυάζεται με την προγραμματιζόμενη ανάπλαση του κέντρου, με βασικό κορμό την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και την επέκταση του τραμ μέχρι την πλατεία Αιγύπτου.
Η εταιρία ποντάρει πολλά στον τομέα του τροχαίου υλικού και για να ενισχύσει το προφίλ της επέλεξε την Αθήνα ως την πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα εκτός Γερμανίας για την παρουσίαση, προ ημερών, ενός νέου μοντέλου βαγονιού, του «REcube», το οποίο ενσωματώνει αρκετές νέες τεχνολογίες της, καθώς περιέχει σύστημα ηλεκτροκίνησης χωρίς εναέρια γραμμή επαφής. Το «REcube», θα επισκεφθεί περισσότερες από 16 χώρες και 22 πόλεις, καλύπτοντας μια απόσταση περίπου 25.000 χιλιομέτρων, μέσα στους επόμενους 10 μήνες. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Siemens τα νέα συστήματα της για μέσα σταθερής τροχιάς, όπως το τραμ, μπορούν να επιτύχουν μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης έως και 30%.
Δεύτερος «σταθμός», η γραμμή Τιθορέα-Δομοκός. Η Siemens έχει καταθέσει φάκελο συμμετοχής στην κοινοπραξία Ακτωρ – J&Ρ Άβαξ – Τέρνα, που έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της δεκαετίας, συνολικού ύψους 547 εκ. ευρώ, που ξεμπλόκαρε μετά από τριετή αναμονή και αναμένεται να ολοκληρώσει τον εκσυγχρονισμό των γραμμών από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Η Siemens έχει στόχο την ανάληψη του έργου ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής, με την εργολαβία να ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ, αλλά και του έργου της σηματοδότησης, ύψους 15 εκ. ευρώ.
ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Παράλληλα, προχωρεί η σύμβαση που υπογράφηκε επί κυβέρνησης Παπαδήμου, μεταξύ της Siemens και της Αττικό Μετρό, ύψους 41,5 εκατ. ευρώ για ολοκλήρωση των ηλεκτρομηχανικών έργων στις επεκτάσεις του Μετρό, εντός χρονοδιαγράμματος συνολικά 23,5 μηνών. Η σύμβαση με τη Siemens προβλέπει τη σηματοδότηση στις επεκτάσεις Ελληνικού με 4 σταθμούς (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό), Ανθούπολης με 2 σταθμούς (Περιστέρι, Ανθούπολη), Χαϊδαρίου με ένα σταθμό (Αγία Μαρίνα), με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον ερχόμενο Αύγουστο. Επίσης, την ολοκλήρωση της γραμμής 3 με τρεις σταθμούς (Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγ. Παρασκευή), καθώς και τους 6 νέους σταθμούς που προβλέπονται στην επέκταση Πειραιά, αλλά και την αναβάθμιση του κεντρικού συστήματος σηματοδότησης στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), την εγκατάσταση του σχετικού συστήματος σηματοδότησης επί των 17 νέων συρμών, προμήθεια ανταλλακτικών, εργαλείων και εξοπλισμού δοκιμών, εκπαίδευση του προσωπικού κλπ.
Σίγουρη θεωρείται η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη γερμανική εταιρία για τους μελλοντικούς διαγωνισμούς επεκτάσεων του Μετρό, (όπως η γραμμή 4), με πρώτη αυτή της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με 5 νέους σταθμούς, έργο συνολικού προϋπολογισμού 518 εκ. ευρώ, όπου ανάδοχος είναι ο Άκτωρ, με υπεργολάβο, μεταξύ άλλων, την Siemens. Επίσης «χτυπάει» και τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ προς την Πάτρα.
Το βλέμμα της όμως είναι στραμμένο κατά προτεραιότητα και στην επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων, όπου η παρουσία της Siemens είναι ήδη έντονη, καθώς συμμετέχει στην κατασκευή τούνελ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και την Ιόνια Οδό, ενώ περιμένει το «ξεπάγωμα» του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65).
O εξωδικαστικός συμβιβασμός
Oι δεσμεύσεις που δεν τηρήθηκαν
Ο εξωδικαστικός συμβιβασμός του ελληνικού κράτους με τη Siemens προκάλεσε σφοδρές πολιτικές αντιδράσεις, δεδομένου ότι η Ελλάδα παραιτήθηκε από τη διεκδίκηση οποιασδήποτε αποζημίωσης με αντάλλαγμα δεσμεύσεις ή, κατά τους επικριτές της συμφωνίας, «αόριστες υποσχέσεις», της εταιρίας, οι βασικότερες εκ των οποίων όμως δεν φαίνεται να τηρούνται.
Η συμφωνία προέβλεπε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ύψους 270 εκ. ευρώ. Πέραν από συμψηφισμό οφειλών 80 εκ του ελληνικού δημοσίου και την χρηματοδότηση σε βάθος πενταετίας με 90 εκ. δράσεων κατά της διαφθοράς, υποτροφιών και προσφοράς ιατρικών μηχανημάτων, το κρίσιμο θέμα ήταν η «πραγματοποίηση επενδύσεων διαφόρων τύπων και μορφών στην Ελληνική Δημοκρατία», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Κεντρικός πυρήνας ήταν η κατασκευή νέου εργοστασίου παραγωγής, επένδυση ύψους 60 εκ. ευρώ, που θα δημιουργούσε πάνω 700 νέες θέσεις εργασίας, την ώρα που το εργοστάσιο της Τηλεβιομηχανικής στη Θεσσαλονίκη και το Software Center έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια. Ενώ αρχικά θεωρήθηκε ότι θα δημιουργηθεί νέα παραγωγική μονάδα, αυτό δεν επιβεβαιώθηκε στην πορεία και το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στο ενδεχόμενο στήριξης της θυγατρικής BSH, (50%-50% με την Bosch) και το ξεπάγωμα της μεταφοράς και επέκτασης της μονάδας από το Ρέντη στη Μαγούλα. Αυτό όμως μέχρι τώρα όχι μόνο δεν συνέβη, αλλά όπως φαίνεται, η εταιρία προχωρά σε περικοπές προσωπικού –πληροφορίες αναφέρουν ότι από τα 600 άτομα απασχολούνται πλέον 300- και σύμφωνα με κάποιες καταγγελίες, σε μεταφορά του νέου εξοπλισμού που είχε παραγγελθεί, στο εργοστάσιο της Τουρκίας.
Όσον αφορά τα 90 εκ. για δράσεις με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς το μόνο που έχει γίνει είναι η διοργάνωση κάποιων σεμιναρίων. Σχετικά με το θέμα του συμψηφισμού οφειλών του δημοσίου ύψους 80 εκ. ευρώ και εδώ υπάρχει ζήτημα που έχει να κάνει με τον υπολογισμό του είδους, της ποσότητας και της αξίας των υλικών, που αντιστοιχούν σε αυτό ποσό.
Επεισοδιακή υπήρξε η τελευταία διεκδίκηση της εταιρίας που αφορούσε το μεγάλο project της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα, όπου η Siemens κονταροχτυπήθηκε με την ΕΛΛ.ΚΑ, θυγατρική του ομίλου Βιοχάλκο συμφερόντων Στασινόπουλου. Η ηλεκτρική διασύνδεση των Κυκλάδων μέσω υποβρύχιου καλωδίου αποτελεί ένα έργο στρατηγικής σημασίας με απολύτως διασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην πρώτη φάση των τεχνικών προσφορών ο ΑΔΜΗΕ με απόφαση που κατακρίθηκε έντονα, απέκλεισε την ελληνική εταιρία και προχώρησε τη διαδικασία μόνο με την κοινοπραξία Siemens A.E. – Prysmian Powerlink Srl – Nexans Norway AS. Αυτό μάλιστα προκάλεσε την προσφυγή της Βιοχάλκο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του ΑΔΜΗΕ. Η οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας στην οποία συμμετείχε η Siemens όμως, έκρυβε δύο μεγάλες «εκπλήξεις». Η πρώτη αφορούσε το τίμημα που ζητούσαν οι Γερμανοί, το οποίο ανερχόταν σε 550 εκ. ευρώ έναντι 400 εκ. που προέβλεπε η προκήρυξη του διαγωνισμού. Η δεύτερη και μεγαλύτερη αφορούσε τη «ρήτρα δραχμής» που απαιτούσαν να μπει στη σύμβαση ώστε να διασφαλίσουν ότι θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω σε περίπτωση «ατυχήματος» για τη χώρα. Το αποτέλεσμα ήταν τον περασμένο Νοέμβριο ο διαγωνισμός να κηρυχθεί άγονος.
Πηγή: Dealnews.gr
H SIEMENS ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΎ ΑΛΛΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ
Στις 23 Αυγούστου 2012, περίπου δύο μήνες μετά τις εκλογές του Ιουνίου κι ενώ είχε σχηματισθεί η τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, παρά το σοβαρό πρόβλημα στο μάτι του, ταξιδεύει για να συναντήσει την Άνγκελα Μέρκελ, σε μια προσπάθεια εξευμενισμού των Γερμανών και αποκατάστασης σχέσεων επικοινωνίας.
Όλως τυχαίως λίγες ώρες πριν η νέα κυβέρνηση υπέγραφε δια του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα – όπως διαβάζουμε σε εκτενές ρεπορτάζ του Σκάϊ.gr- τη «Συμφωνία Συμβιβασμού» μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των εταιρειών Siemens AG και Siemens Α.Ε.
Με την ενυπόγραφη Συμφωνία – η οποία δεν περιλαμβάνει ζητήματα ποινικού δικαίου – το Ελληνικό Δημόσιο συμψηφίζει ισόποσες απαιτήσεις της Siemens ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ από οφειλές δημόσιων φορέων και επιπρόσθετα λαμβάνει 90 εκατομμύρια ευρώ κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.
Το ποσό αυτό θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση:
Φορέων που υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και έχουν ως σκοπό την καταπολέμηση της διαφθοράς, της απάτης και του ξεπλύματος χρήματος
Πανεπιστημιακών και επιστημονικών ερευνητικών προγραμμάτων, που αποσκοπούν στη βελτίωση της γνώσης και της εξειδίκευσης στους τομείς της ενέργειας, της υγείας, της βιομηχανίας, των υποδομών και της ανάπτυξης των πόλεων
100 υποτροφιών κάθε έτος, για μεταπτυχιακές σπουδές στους τομείς της ενέργειας, της υγείας, της βιομηχανίας, των υποδομών και της ανάπτυξης των πόλεων μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)
Ιατρικού εξοπλισμού (συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης, εγκατάστασης και συντήρησης του εξοπλισμού αυτού) για τα Δημόσια Νοσοκομεία, με έμφαση στα Παιδιατρικά Νοσοκομεία.
Παράλληλα, η Συμφωνία προβλέπει, εντός του 2012, την πραγματοποίηση επένδυσης ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ στην SIEMENS Ελλάδας, ώστε να διασφαλιστεί η συνεχιζόμενη παρουσία και δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία απασχολεί σήμερα περισσότερους από 600 εργαζόμενους.
Επιπλέον, η Siemens συμφώνησε στην πραγματοποίηση επένδυσης άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στην Ελλάδα. Η νέα μονάδα προβλέπεται να απασχολεί περίπου 700 άτομα.
Τέλος, μέσω της συμφωνίας:
Η SIEMENS θα συνεχίσει να παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη στις Ελληνικές Αρχές, όποτε της ζητηθεί, σε σχέση με τη συνεχιζόμενη ανάκριση κατά φυσικών προσώπων, που έχουν εμπλακεί στην υπόθεση.
Αναλαμβάνει την καταβολή της νομικής δαπάνης, με την οποία έχει επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο για την υπόθεση αυτή.
Και επιπλέον, εντάσσεται για μια περίοδο έως τριών ετών από την Ημερομηνία Έναρξης της Συμφωνίας, σε ένα πρόγραμμα εταιρικής συμμόρφωσης υπό ένα Επίτροπο που θα διορίσει το ελληνικό Δημόσιο.
Το κείμενο έχει κυρωθεί από τη Βουλή με το νόμο 4072/2012.
ΠΟΙΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΑΝΤΕΔΡΑΣΑΝ
«Η κυβερνητική σπουδή να υπογραφεί η συμφωνία με τη Siemens τρεις ημέρες πριν από τη συζήτηση της σχετικής επερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ στην Ολομέλεια της Βουλής, υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο την απαράδεκτη κυβερνητική μεθόδευση», αναφέρει σε δήλωσή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης.
Από την πλευρά τους, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες κάνουν λόγο για μία «επονείδιστη και παράνομη συμφωνία», κατηγορώντας τον υπουργό Οικονομικών ότι έδωσε «γη και ύδωρ στη γερμανική πλευρά» την παραμονή της συνάντησης Μέρκελ-Σαμαρά στο Βερολίνο.
Την κατηγορηματική αντίθεσή του στη «Συμφωνία Συμβιβασμού» εξέφρασε πριν από την υπογραφή της από τον υπουργό Οικονομικών ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Αριστερά, με την υπογραφή της συμφωνίας «δεν μπορεί να κλείσει το τεράστιο πολιτικό και οικονομικό θέμα που δικαίως απασχόλησε και απασχολεί την ελληνική κοινωνία ως υπόθεση διαφθοράς και προσβολής του δημοσίου συμφέροντος».

ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ Η SUDEUTCSHE ZEITUNG
Πρώτα η συγγνώμη, μετά οι παραγγελίες, η εφημερίδα Süddeutsche και ο δημοσιογράφος Klaus Ott, που έβγαλε και το σκάνδαλο με τα μαύρα ταμεία, σχολιάζουν τον συμβιβασμό του ελληνικού δημοσίου με τη μητρική εταιρεία.
Επενδύσεις και μεταμέλεια: η Siemens ως πρώτη γερμανική εταιρεία ζήτησε συγγνώμη για τις μεθόδους διαφθοράς που χρησιμοποίησε στο εξωτερικό προκειμένου να παίρνει παραγγελίες. Και το ελληνικό κοινοβούλιο υπερψήφισε προχθές εξωδικαστική ρύθμιση με την εταιρεία. Σε αντάλλαγμα η Siemens δηλώνει ότι θα γίνει μια καθαρή εταιρεία, γιατί μόνο έτσι θα μπορούν οι Γερμανοί να πουλήσουν τα προϊόντα τους.
Πρώτα η συγγνώμη..
Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, παρατηρεί ο Κλάους Οτ, δεν ζήτησε συγγνώμη με αυτόν τον τρόπο άλλη γερμανική εταιρεία. Και η λίστα με ονόματα είναι μεγάλη: Daimler, MAN, Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, Γερμανικά Ταχυδρομεία κι άλλες πολλές. Όλες αυτές με μικρά ή μεγάλα ποσά γέμισαν τις τσέπες διεφθαρμένων αξιωματούχων και επιχειρηματιών σε βάρος των ίδιων των χωρών τους. Στις χειρότερες των περιπτώσεων πολλά εκατομμύρια ευρώ κατέληξαν στους λογαριασμούς ισχυρών στη μαύρη ήπειρο και των αυλικών τους, όπως στη Νιγηρία.
Στην περίπτωση της Ελλάδας πρώτα ήρθε η συγγνώμη και τώρα ακολουθούν τα χρήματα, οι παραγγελίες, επισημαίνει ο γερμανός δημοσιογράφος. Κιόλας στην εισαγωγή αυτής της ασυνήθιστης συμφωνίας με το ελληνικό δημόσιο η Siemens εκφράζει «βαθιά λύπη» για το σκάνδαλο ενώπιον του ελληνικού λαού, του κοινοβουλίου και της κυβέρνησης. Το τι κοστίζει αυτή η συγγνώμη στην εταιρεία είναι γνωστό στην Ελλάδα: αποζημίωση ύψους 90 εκατ. ευρώ, 80 εκατομ. ευρώ για συμψηφισμό απαιτήσεων και 100 εκατομ. ευρώ για επενδύσεις, συνολικά 270 εκατ. ευρώ. Από τα χρήματα αυτά θα χρηματοδοτηθούν 500 υποτροφίες για 5 χρόνια. Αλλά τι θα γίνει αν προτιμηθούν παιδιά βουλευτών και υπουργών; Το νούμερο 2 της μητρικής Siemens, Πέτερ Ζόλμσεν δεν ανησυχεί. «Διατηρήσαμε δικαίωμα βέτο και θα αντιταχθούμε σε οτιδήποτε παραβιάζει το πνεύμα της συμφωνίας», λέει.
«Ώθηση προς τα εμπρός»
Ποιο είναι όμως το πνεύμα της συμφωνίας; «Να δώσουμε ώθηση στη χώρα» λέει ο διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής θυγατρικής Παναγιώτης Ξυνής. Από το ποσό των 100 εκατομ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν έργα υποδομής, από όπου θα δημιουργηθούν 700 νέες θέσεις εργασίας, χωρίς να είναι αυτό βέβαιο. Παράλληλα η Siemens θα ενθαρρύνει άλλες διεθνείς εταιρείες να επενδύσουν στην Ελλάδα. Σε αντάλλαγμα η Αθήνα πιστοποιεί ότι η εταιρεία είναι καθαρή. Αυτό είναι απαραίτητο στην Ε.Ε. ειδάλλως καμιά επιχείρηση δεν μπορεί συνεργαστεί με το δημόσιο. Η μεταμέλεια της Siemens συνεχίζεται με τη διαβεβαίωση ότι η εταιρεία έχει πάρει μέτρα για να μην επαναληφθεί το σκάνδαλο ως δίδαγμα από τα λάθη της. Εκείνο που δεν λείπει στη 20σέλιδη συμφωνία, επισημαίνει ο γερμανός αρθρογράφος, είναι η μεταμέλεια από ελληνικής πλευράς για τα λάθη του δικού της παρελθόντος. Χώρος για αυτό θα υπήρχε πολύς»…
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στις εφημερίδες Süddeutsche Zeitung και Καθημερινή ο Πέτερ Ζολμσεν υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα χρειάζεται κράτος δικαίου. «Πρόκειται για μια βασική προϋπόθεση», λέει. «Φόροι που να καταβάλλονται, καθαρές προκηρύξεις έργων με καθαρούς όρους, ένα κράτος που να μπορεί να κανείς να το εμπιστεύεται. Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη για επενδύσεις». Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Siemens προσθέτει ότι οι Έλληνες γνωρίζουν ότι όλα αυτά θα πρέπει να γίνουν γρήγορα, αλλά σε άλλο σημείο τονίζει ότι μόνο πολιτική λιτότητας χωρίς προοπτικές για το μέλλον δεν φέρνει αποτέλεσμα, χρειάζονται επενδύσεις κι αυτό ισχύει για όλες τις χώρες.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι τα εξής:
Α. Σε σχέση με την Siemens
1. Παροχή προς το ελληνικό Δημόσιο ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων απαιτήσεων της Siemens που αυτή έχει έναντι διαφόρων δημοσίων φορέων μετά από διαδικασία επαλήθευσης των απαιτήσεων αυτών.
2. Παροχή προς το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ για τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του ελληνικού Δημοσίου.
3. Επένδυση, εντός του 2012, ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ στην Siemens Ελλάδας ώστε να διασφαλιστεί η συνεχιζόμενη παρουσία και δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία απασχολεί σήμερα περισσότερους από 600 εργαζόμενους.
4. Επενδυτική υποστήριξη
- Η Siemens δηλώνει ότι γνωρίζει και εμπιστεύεται την δυναμική και την ανθεκτικότητα της οικονομίας της Ελλάδας και πιστεύει ειλικρινά, ότι, παρά τις σημερινές δυσκολίες της, η Ελλάδα θα επιστρέψει και πάλι σύντομα σε μια σταθερή ισχυρή οικονομική κατάσταση. Στην προσπάθεια αυτή, η Siemens επιθυμεί να είναι βασικός και ουσιαστικός υποστηρικτής. Με δεδομένο αυτό, η Siemens ενθαρρύνει θερμά μεγάλους παγκόσμιους επενδυτές να συμμετάσχουν στην οικονομική αναζωογόνηση της Ελλάδας, επενδύοντας στην χώρα, όπως η ίδια έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει.
- Η Siemens εξετάζει την πραγματοποίηση επένδυσης κατασκευής νέου εργοστασίου παραγωγής στην Ελλάδα, προϋπολογισμού άνω των 60 εκατομμυρίων ευρώ που θα οδηγήσει στην απασχόληση άνω των 700 ατόμων.
- Τα δύο μέρη συμφωνούν να συστήσουν κοινή Επιτροπή για να διερευνήσουν πραγματικούς και ουσιαστικούς τομείς στους οποίους μπορεί να επενδύσει η Siemens στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη έμφαση σε τομείς που ενισχύουν την απασχόληση.
5. Συμμόρφωση και συνεργασία με τις Αρχές
- H Siemens θα εφαρμόσει στην Ελλάδα πρόγραμμα συμμόρφωσης κατά της διαφθοράς και των μη νόμιμων επιχειρηματικών πρακτικών διάρκειας τριών (3) ετών, με βάση το πρότυπο του ιδίου προγράμματος που εφάρμοσε σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
- Κατά τη διάρκεια του παραπάνω προγράμματος η Siemens στην Ελλάδα θα επιτηρείται από Επίτροπο Εταιρικής Συμμόρφωσης που θα διορίσει το ελληνικό Δημόσιο.
- Η Siemens θα συνεχίσει να παρέχει κάθε δυνατή υποστήριξη, όποτε της ζητηθεί αλλά και ανεξάρτητα, προς τις δικαστικές αρχές σε σχέση με την συνεχιζόμενη ποινική διαδικασία κατά φυσικών προσώπων.
6. Όλες οι αμοιβές και δαπάνες της δικηγορικής εταιρείας, συμβούλου του Ελληνικού Δημοσίου για τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης και την οριστικοποίηση της συμφωνίας βαρύνουν εξ ολοκλήρου την Siemens.
Β. Σε σχέση με το ελληνικό Δημόσιο
1. Το ελληνικό Δημόσιο (στενός δημόσιος τομέας και το Δημόσιο ως μοναδικός μέτοχος εταιρειών) αναγνωρίζει την συνεργασία της Siemens υπό την νέα διοίκησή της στην διερεύνηση των υποθέσεων που σχετίζονται με δραστηριότητες διαφθοράς, πληρωμές ή υποσχέσεις πληρωμών προς τρίτους, ή άλλες παράνομες δραστηριότητες από την πλευρά της Siemens έως το έτος 2007.
2. Το ελληνικό Δημόσιο δηλώνει ότι η Siemens σήμερα αποτελεί αξιόπιστη και υπεύθυνη επιχείρηση, υπό την έννοια του άρθρου 45 της Οδηγίας 2004/18 ΕΚ, ώστε να αίρονται εμπόδια συμμετοχής της εταιρείας σε δημόσιους διαγωνισμούς.
3. To ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από τις αστικές και διοικητικές αξιώσεις και πρόστιμα κατά της Siemens, σε σχέση με τις υποθέσεις που αφορούν δραστηριότητες διαφθοράς, πληρωμών ή υποσχέσεων, πληρωμών προς τρίτους, ή άλλες παράνομες δραστηριότητες από την πλευρά της Siemens έως το έτος 2007.
Γ. Άλλα σημεία της Συμφωνίας
1. Η συμφωνία διέπεται από το ελληνικό δίκαιο και οποιαδήποτε διαφορά θα επιλύεται από Τριμελή Διαιτησία, με βάση τους διαιτητικούς κανόνες του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) στη Γενεύη.
2. Τα μέρη αποδέχονται ότι η συμφωνία συμβιβασμού δεν επηρεάζει άλλες εκκρεμείς διαφορές, που υπάρχουν ή θα προκύψουν, εμπορικής, αστικής ή ποινικής φύσης οι οποίες δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο της συμφωνίας αυτής. Επίσης, αποδέχονται ότι η συμφωνία συμβιβασμού δεν έχει ούτε μπορεί να ερμηνευτεί ότι έχει οποιαδήποτε επιρροή με οποιονδήποτε τρόπο σε ζητήματα ποινικής φύσης κατά προσώπων.
3. Τα δύο μέρη συμφωνούν να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυση και άλλων ενδεχομένων διαφορών τους που δεν καλύπτονται από την συμφωνία, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό.
4. Η Siemens ζήτησε να περιληφθεί στο προοίμιο της συμφωνίας συμβιβασμού κείμενο δημόσιας συγνώμης προς τον ελληνικό λαό, τη Βουλή των Ελλήνων και την ελληνική κυβέρνηση.
ΕΙΧΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΠΊ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ [7/3/2012]
Όπως είπε ο κ. Βενιζέλος, στο υπουργικό συμβούλιο, γίνεται συμψηφισμός των 80 εκατομμυρίων ευρώ που χρωστούσε η Ελλάδα, ενώ η εταιρεία θα δώσει στο ελληνικό κράτος 90 εκατομμύρια ευρώ για προγράμματα καταπολέμησης της διαφθοράς και κοινωνικών σκοπών.Επίσης, με 100 εκατομμύρια ευρώ η Siemens θα χρηματοδοτήσει τη θυγατρική της Siemens Hellas, ενώ αλλά περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ θα αφορούν επενδύσεις σε θέματα καινοτομίας. Η συμφωνία ενεκρίθη ομόφωνα.
 http://www.anatropinews.gr