19 Φεβ 2014

"Ζει ο ένας εις βάρους του άλλου, και κυρίως εις βάρος της δικής μου γενιάς..." Αναγνώστης συγκλονίζει με το λόγο του

Πριν βγάλω τα εσώψυχα μου θα ήθελα να κάνω έναν μικρό πρόλογο για το πως ξεκίνησαν όλα, επειδή πιστεύω ότι η ιστορία της ζωής μου δεν είναι τόσο ξεχωριστή και ότι εκφράζει ένα... μεγάλο μέρος της γενιάς μου.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στα Χανιά της Κρήτης. Η οικογένεια μου, όπως και των φίλων μου, ανήκαν οικονομικά στην μικρομεσαία τάξη, αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο να μεγαλώσουμε φυσιολογικά και να ζήσουμε μια ωραία παιδική ηλικία που μας επέτρεψε να κάνουμε σχέδια και όνειρα για το μέλλον. Στο σχολείο διδαχθήκαμε μαθηματικά, φυσική, καθώς και την Ελληνική γλώσσα και ιστορία. Όλοι νιώσαμε ξεχωριστοί και περήφανοι που είμαστε Έλληνες, γιατί η Ελλάδα είναι η χώρα των ηρώων, των επιστημών, του πολιτισμού και της δημοκρατίας.  Έτσι τα όνειρα μας έγιναν ακόμα μεγαλύτερα γιατί έπρεπε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών μας σαν Έλληνες. Ο καθένας έκανε τα δικά του όνειρα. Το δικό μου πάνω-κατω ήταν να σπουδάσω (μιας και πάντα ήμουν καλός μαθητής) όταν μεγαλώσω και έπειτα να βρω μια καλή δουλειά που θα αγαπάω, να έχω κ εγώ όπως και οι γονείς μου ένα δικό μου σπίτι και δικιά μου οικογένεια. Τα χρόνια πέρασαν όμορφα και γρήγορα και βρέθηκα σε μια σχολή στην Αθήνα όπου και σπουδάζω μέχρι σήμερα. Από μικρός είχα την τάση να αναλύω τα πάντα που βλέπω και να προσπαθώ να καταλάβω πώς λειτουργεί ο κόσμος και γιατί όλα γίνονται όπως γίνονται. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα ένιωθα την ανάγκη να είμαι ειλικρινής και να φέρομαι σωστά στους συνανθρώπους μου καθώς και να πολεμάω το λάθος και το κακό κάθε φορά που το βλέπω μπροστά μου ακόμα και αν δεν γινόταν εις βάρος μου αλλά κάποιου άλλου. Ήξερα ότι αυτός είναι ο ρόλος μου γιατί είτε το ήθελα είτε όχι ένιωθα συνυπεύθυνος κάθε φορά που από απραξία άφηνα μια αδικία να λάβει χώρα. Όλοι οι αρχαίοι Έλληνες ήρωες μου ήταν έτσι και μέσα μου δεν υπήρχε καμία αμφιβολία για το ότι θέλω να γίνω σαν κ αυτούς και δεν είχα σκοπό να κάνω κανέναν συμβιβασμό στην ηθική μου.

Τώρα πλέον είμαι 26 χρονών, και ακόμα και τώρα μέσα στο μυαλό μου καμία αξία δεν ξεπερνάει αυτή του δικαίου και της ηθικής. Αυτό ασφαλώς δεν σημαίνει ότι δεν έχω κάνει λάθη. Έχω κάνει λάθη, και υπήρξαν φορές που δεν βρήκα το θάρρος να υπερασπιστώ τις αξίες μου, με συνέπεια να πληγώσω τον εγωισμό μου. όλος αυτός ο πρόλογος έγινε για να φτάσουμε στο που με οδήγησε αυτό το σύστημα αξιών που με τόσο ζήλο υπερασπίζομαι.

Ζω στην Ελλάδα του 2014, δεν έχω σταθερή δουλειά, επίσης δεν ψάχνω να βρω βύσμα για να με βάλει κάπου γιατί απλώς δεν γουστάρω να γλύψω τα @ρχίδι@ κανενός και ούτε το έκανα ποτέ, και αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχω και ούτε θα βρω βύσμα Είμαι ολόκληρος άντρας και αντί να συντηρώ τους γονείς μου συντηρούν αυτοί εμένα, πράγμα που με κάνει να ντρέπομαι ολόκληρος. Δεν πεθαίνω της πείνας ακόμα αλλά είμαι σε όλα εγκρατής και πάλι δεν είμαι εντάξει με τους λογαριασμούς μου. Χρωστάω ένα ενοίκιο, χρωστάω 2 μήνες ΔΕΗ, λίγα στον οδοντίατρο και κανένα χιλιάρικο σε πιστωτική την οποία έχω χρεώσει για να επιβιώσω και όχι για να πάω στον Τερζή να πετάξω λουλούδια. Το πρωί ξυπνάω και ο πρώτος με τον οποίο μιλάω είναι ένας στο τηλέφωνο από εταιρία που ενημερώνει για λογαριασμούς και μου λέει ότι έχω καθυστερήσει για ένα μήνα τη δόση της πιστωτικής ενώ με έχει ενημερώσει ξανά δύο-τρείς μέρες πριν (πράγμα που είναι παράνομο) λες και το ξέχασα. Του λέω λοιπόν ότι είμαι ήδη ενημερωμένος και ότι αυτό που κάνει είναι παράνομο, προκλητικό και άκρως ενοχλητικό. Μου απαντάει, εγώ τι φταίω? Έτσι μου είπαν, τη δουλειά μου κάνω. Τον ρωτάω πως τον λένε, και του λέω με πολύ ειλικρινές ύφος ότι την επόμενη φορά που θα με ενοχλήσει εκτός προθεσμίας θα πάω εκεί στην γ@μω-εταιρία που δουλεύει, θα τον βρω και θα του σπάσω τα πλευρά, γιατί αν του πω ότι θα του κάνω μήνυση, μόλις κλείσει το τηλέφωνο θα ξεραθεί στα γέλια, γιατί ξέρει ότι σε αυτό το μπουρδέλ@ κράτος δεν δουλεύει τίποτα. Έτσι με αφήνουν ήσυχο το προβλεπόμενο διάστημα, αλλά εγώ μετά από αυτό έχω νεύρα για μια ώρα. Μην πω τίποτα για τις αγγελίες εργασίας, που οι μισές είναι από εκείνες τις δυο-τρείς εταιρίες που έχουν ένα σωρό αγγελίες με διαφορετικά τηλέφωνα και στήνουν απάτες για να κλέψουν κανένα 200-ευρω από άνεργους. Παραείμαι έξυπνος για να πέσω θύμα τους, παρ' όλα αυτά μου τη δίνει πολύ που τόσα χρόνια αντί να τους τα έχουν κλείσει τα κ@λο-μάγαζα τους, τους αφήνουν να αισχροκερδούν εις βάρος ανθρώπων που προσπαθούν να ταΐσουν τα παιδιά τους.

Αποδείξεις; Άλλο πάλι και αυτό. Έχω βαρεθεί να τσακώνομαι με βενζινάδες, περιπτεράδες, μπάρμεν, σερβιτόρους και όποιον άλλο μπορείς να φανταστείς γιατί θέλουν να τους κάνεις αίτηση για να κόψουν τη γ@μημένη απόδειξη. Τα νυχτερινά μαγαζιά κόβουν μόνο για το πρώτο ποτό και αν. Βγάζουν 2-3 χιλιάρικα το βράδυ μόνο από κλεμμένους φόρους. Στην επαρχεία είναι ακόμα χειρότερα, τα νυχτομάγαζα στα Χανιά δεν κόβουν σχεδόν ποτέ, οποιοδήποτε άλλο μαγαζί έξω από το κέντρο της πόλης δεν κόβει. Στο χωριό που μένω εγώ πχ. δεν κόβει κανείς, έχει στην πλατεία του χωριού ένα μπακάλικο που δουλεύει πολύ καλά (χιλιάρικο τζίρο και βάλε) και από τότε που γεννήθηκα απόδειξη δεν τον έχω δει να κόβει ούτε μια γ@μημένη φορά. Και μετά πάει και λέει στο καφενείο ότι οι πολιτικοί είναι κλέφτες, λες και αυτός δεν κλέβει ως εκεί που φτάνει το χέρι του. Φίλος μου, και μάλιστα απόφοιτος πανεπιστημίου δουλεύει ανασφάλιστος σε εστιατόριο στον Πλατανιά στα Χανιά πού αντί για αποδείξεις δίνει εκείνα τα χαρτάκια που γράφουν πάνω την παραγγελία και υποστηρίζει μάλιστα τον εργοδότη του με το επιχείρημα "αφού δεν βγαίνει αλλιώς, το κράτος δεν κλέβει? Ε καλά κάνει και κλέβει κ αυτός." Λες και οι γιαγιάδες με 250 ευρώ που πήγε η σύνταξη τους βγαίνουν.

Στη σχολή μου εδώ στην Αθήνα, καθηγητές που μπαίνουν στο μάθημα σταθερά 45 λεπτά μετά την έναρξη, κατά τη διάρκεια πετάγονται και να πάρουν ένα καφέ και μας αφήνουν και κανένα τέταρτο νωρίτερα. Τους πληρώνει το κράτος γι αυτό. Πέντε μπάτσους γνωρίζω συνολικά, δύο από αυτούς είναι εδώ στη Αθήνα και πουλάνε ναρκωτικά, και ένας άλλος στα Χανιά είναι σεσημασμένο κλεφτρόνι, το ξέρω πρώτο χέρι. Άλλοι μπάτσοι πουλάνε προστασία. Λεφτάδες "αγοράζουν" πολιτικούς και δικαστές και δεν τους σταματάει τίποτα, πρόεδροι ΠΑΕ "αγοράζουν" διαιτητές, προπονητές και επόπτες και στήνουν ολόκληρα πρωταθλήματα, ο πολιτικός αμοραλισμός έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, τα ρουσφέτια στην ελληνική πολιτική σκηνή «πάνε και έρχονται», παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις και τα παχυλά λόγια για αξιοκρατία και δικαιοσύνη, φιλομνημονιακοί και αντιμνημονιακοί όλοι το ίδιο, πολιτικά λαμόγια που με άλλοθι τις ιδεολογίες τους, και την εικόνα του Ιησού Χρηστού που έχουν κρεμασμένη πίσω απ' το γραφείο τους λεηλάτησαν και ξεπούλησαν την χώρα μας. Την ίδια στιγμή που παιδιά της γενιάς μου εγκαταλείπουν τη χώρα και άλλοι αφαιρούν την ίδια τους τη ζωή λόγω της πείνας και της εξαθλίωσης. Αυτό το σύστημα είναι διεφθαρμένο από την κορυφή ως τα νύχια, και έτσι μάθατε να ζείτε και δεν θα αλλάξετε ποτέ. Ο ένας εις βάρους του άλλου και κυρίως εις βάρος της δικής μου γενιάς που τώρα καλείται να πληρώσει τα σπασμένα. Μπορεί να κάνατε και μερικούς από μας σαν τα μούτρα σας, κοινωνικά ασυνείδητους που δεδομένης της κατάστασης το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο "βάζελος" και ο "γαύρος" ή να σηκώσουν στο γ@μημένο facebook καμιά φωτογραφία από κλαμπ ντυμένοι σαν κλαρίνα αγκαλιά με ένα μπουκάλι και να σχολιάζουν με περηφάνια το πόσο "σκατά" γίνανε το προηγούμενο βράδυ. Πάντα θα υπάρχουν αναίσθητοι, ζώα και ασυνείδητοι. Αλλά όλοι εσείς, κλέφτες, ψεύτες, απατεώνες, φοροφυγάδες, λαθρέμπορες, μηντιακά φερέφωνά, ρουσφετάκηδες, προδότες και κάθε είδους καθίκια να ξέρετε ότι υπάρχουμε και εμείς που δεν θα μολυνθούμε ποτέ. Υπάρχουμε και εμείς που δεν διαλέξαμε τον εύκολο δρόμο και με πολλές θυσίες κρατήσαμε ακέραιες τις αξίες μας και είμαστε έτοιμοι να σκοτώσουμε και να πεθάνουμε γι αυτές.

Ο χρόνος σας τελειώνει, προσπαθήσατε να κόψετε τα φτερά μας πριν καν τα ανοίξουμε. Σας παρατηρούσαμε τόσα χρόνια κάνοντας υπομονή, αλλά η υπομονή μας κάπου εδώ τελειώνει... Τώρα μεγαλώσαμε και είμαστε έτοιμοι να σταθούμε στα πόδια μας. Ναι, καλά καταλάβατε, είμαστε η νέα γενιά των Ελλήνων, και ξέρουμε πολύ καλά πιο είναι το ιστορικό μας χρέος. Μας κηρύξατε πόλεμο τόσα χρόνια, αλλά τώρα ήρθε η δική μας σειρά και ξέρουμε ποιοι είστε και τι κάνατε. Τέρμα τα ψέματα για όλους σας καθίκια, έχετε το αίμα των αδερφών μας στα χέρια σας και δεν υπάρχει πια μέρος να κρυφτείτε. Δεν συγχωρούμε και δεν ξεχνάμε. Είμαστε εδώ για να στείλουμε το σύστημά σας στη κόλαση, μαζί με σας αν χρειαστεί. Τα επόμενα χρόνια ετοιμαστείτε να μας κοιτάξετε στα μάτια...

Ένας 26χρονος Έλληνας

Αναγνώστης