16 Μαρ 2014

Εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο σε δημοσκοπικές εταιρείες.




Τη χρονική περίοδο  2010-2013 εταιρείες δημοσκοπήσεων όπως οι ALCO, GPO, ΚΑΠΑ RESEARCH, MARC, METRON ANALYSIS και MRB, έλαβαν εκατομμύρια ευρώ από το ...ελληνικό δημόσιο, σε μία συγκυρία σκληρής λιτότητας.
Τα στοιχεία  δίνουν μια πρώτη εικόνα για το συνολικό μέγεθος των έργων που ανέλαβε κάθε μία από τις παραπάνω εταιρείες και από τα χρήματα που εισέπραξε ή δέσμευσε και τα οποία φαίνονται στον πίνακα από πόρους του ελληνικού Δημοσίου και του ΕΣΠΑ.
 
Πρωταθλήτρια στα έργα και στις εισπράξεις εμφανίζεται η εταιρεία Kapa Research και ακολουθούν η MRB, η GPO και η Metron Analysis και στη μετά οι MARC, VPRC, ALCO και Public Issue, οι εισπράξεις των οποίων φθάνουν τις μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Σύμφωνα με την διαύγεια για την τετραετία 2010 - 2013 κάθε εταιρεία έλαβε τα εξής ποσά: 
Η ΚΑΠΑ RESEARCH, έχει λάβει το ποσό των 3.126.900 ευρώ.
Η MRB το ποσό των 877.423 ευρώ
H GPO 395.003 ευρώ
Η Metron Analysis 273.574 ευρώ
Η Marc 82.650
Η VPRC 55.500 ευρώ
H ALCO 50.677
Η ΚΑΠΑ RESEARCH
Η Kapa Research, η οποία δημοσιοποίησε τα πρόσφατα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που διενήργησε για την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής» έλαβε για την αποπεράτωση του έργου με τίτλο "Υγειονομικός Χάρτης: Διοικητική και συντονιστική υποστήριξη" που ανέλαβε από το ΚΕΕΛΠΝΟ στις 21 Απριλίου 2010, περίπου 3 εκατ. ευρώ. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή επίσης ανέθεσε τον Δεκέμβριο του 2010 στην ίδια εταιρεία δημοσκοπήσεων τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 1520 με πρόχειρο διαγωνισμό και ετήσιο αντίτιμο 30.000 ευρώ, ενώ ακόμη η ίδια εταιρεία ανέλαβε το έργο "Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών" των ΕΛΤΑ στις 5 Ιουλίου του 2013 με αντίτιμο 36.900 ευρώ.
Πολιτικοί κύκλοι διερωτώνται σήμερα: "Πώς είναι δυνατόν εταιρείες δημοσκοπήσεων που λαμβάνουν τέτοιου μεγέθους έργα από το ελληνικό δημόσιο με συγκεκριμένες κυβερνήσεις να δυσαρεστούν εν τέλει τους... πελάτες τους".