Σωρεία παραβάσεων
τυπικών αλλά και ουσιαστικών στην εκλογική διαδικασία του νέου
γραμματέα, θα διαπιστώσει όποιος διαβάσει προσεκτικά το καταστατικό και
τον κώδικα
δεοντολογίας των ΑΝΕΛ και συγκρίνει τα όσα διαδραματίσθηκαν κατά τη διαδικασία αυτή. Συνοπτικά έχουν γίνει τρεις τουλάχιστον κατηγορίες παραβάσεων που ΑΚΥΡΩΝΟΥΝ την όποια εκλογή.
1.Παράνομη σύνθεση του Εθνικού Συμβουλίου σαν εκλεκτορικό σώμα.
2.Ο εκλεγείς γραμματέας δεν συγκέντρωσε το 50%+1 των μελών του Εθνικού Συμβουλίου.
3.Συμμετείχαν ως υποψήφιοι μακροχρόνια έμμισθοι υπάλληλοι του κόμματος
που εξασφάλισαν λόγω της ιδιότητας τους αυτής ειδική σχέση και
μεταχείριση από τους συμμετέχοντες.
Αντίστοιχα ισχύουν.
1.Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 4 του ισχύοντος κώδικα δεοντολογίας των
ΑΝΕΛ, περί διαφάνειας στα κομματικά όργανα « Τα μέλη όλων των οργάνων
του Κινήματος αναπληρώνονται από τους επιλαχόντες, βάσει της σειράς
κατάταξης τους στη σχετική ψηφοφορία με διαπιστωτική πράξη της Επιτροπής
Δεοντολογίας. Της παρούσας διάταξης εξαιρούνται τα μέλη του Εθνικού
Συμβουλίου, για τα οποία διενεργείται νέα εκλογή με σύγκληση του Εθνικού
Συμβουλίου», και με δεδομένο ότι δεν έχει μέχρι τώρα τροποποιηθεί όπως
ορίζει το άρθρο 19, παρ. 5 « Οι διατάξεις του παρόντος Κώδικα
Δεοντολογίας και Διαφάνειας δύνανται να τροποποιηθούν και να
επικαιροποιηθούν με απόφαση της επιτροπής δεοντολογίας πλειοψηφικά με τα
2/3 επί των μελών της, όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο, η οποία θα
κοινοποιείται στον Πρόεδρο, την Κοινοβουλευτική Ομάδα, τον Γραμματέα του
Κινήματος και την Εκτελεστική Επιτροπή», ισχύει από τη δημοσίευσή του
στο δικτυακό τόπο του κινήματος.
Η παραπάνω όμως προβλεπόμενη
διαδικασία δεν τηρήθηκε ούτε κατ’ ελάχιστον, καταστρατηγήθηκε και
παραβιάσθηκε όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα της τελευταίας
συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου, γιατί τις θέσεις των μελών που
κενώθηκαν, κατέλαβαν αυθαίρετα οι επόμενοι στη σειρά κατάταξης, χωρίς να
διενεργηθεί νέα εκλογή από το Εθνικό Συμβούλιο, όπως ρητά ορίζει το
άρθρο 9, παρ.4 του κώδικα δεοντολογίας αλλά και του άρθρου 8 παρ. 7 του
καταστατικού.
Λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι με την διαδικασία αυτή
καλύφθηκαν πολλές κενωθείσες θέσεις στο Εθνικό Συμβούλιο και παράνομα
συμμετείχαν μέλη στο ΕΣ στη διαδικασία εκλογής και ότι, κατά την πρώτη
ψηφοφορία οι δύο πρώτοι υποψήφιοι ισοψήφησαν με 33 ψήφους καθένας, ενώ ο
τρίτος ακολούθησε με 31 ψήφους δηλαδή με δύο ψήφους διαφορά από τους
δυο πρώτους, ο αριθμός των παράνομα συμμετεχόντων καθόρισε το αποτέλεσμα
της ψηφοφορίας, από ένα εκλεκτορικό σώμα παράνομης συνολικά σύνθεσης.
2.Ο υποψήφιος που κατέλαβε την πρώτη θέση δεν συγκέντρωσε το
απαιτούμενο 50%+1 των μελών του ΕΣ, που απαιτείται δηλαδή 86 ψήφους
στους 171, αλλά μόνον 67 στους 123 που συμμετείχαν στη διαδικασία. Το
άρθρο 33, παρ. 1 του καταστατικού, ορίζει ότι ο γραμματέας εκλέγεται από
το ΕΣ, που το πλήρες σώμα του αριθμεί 171 μέλη όπως ανακοινώθηκε πριν
την ψηφοφορία, άρα απαιτείται πλειοψηφία 50%+1 επί του συνόλου των
μελών.
3. Ο αποκλεισμός από τη διαδικασία συμμετοχής και τις
υποψηφιότητες των κομματικών εμμίσθων και υπαλλήλων που επιβάλει το
καταστατικό, καταστρατηγήθηκε με παραιτήσεις της τελευταίας στιγμής και
έγιναν αποδεκτοί κατά παράβαση του άρθρου 12 παρ. 3, του καταστατικού
των ΑΝΕΛ, και του άρθρου 5 παρ. 2 του κώδικα δεοντολογίας.
Για τον
ίδιο λόγο, της έμμισθης σχέσης με το κίνημα, δεν συμμετείχε στην πρώτη
εκλογή γραμματέα το 2013 υποψήφιος που τώρα συμμετείχε, χωρίς να έχει
αλλάξει κάτι μέχρι τώρα στην εργασιακή του σχέση με το κίνημα.
Για όλους τους παραπάνω λόγους μεμονωμένα και για τον καθένα ξεχωριστά
αλλά και σωρευτικά, το αποτέλεσμα της εκλογής γραμματέα είναι άκυρο όπως
κι όλη η διαδικασία που προηγήθηκε και τα όσα προηγήθηκαν σχετικά με τη
συμπλήρωση του Ε.Σ, διότι η εκλογή προήλθε από εκλεκτορικό σώμα
αλλοιωμένης σύνθεσης, δεν εξασφάλισε το 50%+1 των μελών του Ε.Σ και δεν
είχαν δικαίωμα συμμετοχής τουλάχιστον τρεις από τους υποψηφίους
γραμματείς.
Επειδή οι συνεχόμενες παραβιάσεις του καταστατικού
και του κώδικα δεοντολογίας οδηγούν το κόμμα σε χαοτική κατάσταση και ο
πρόεδρος των ΑΝΕΛ θα έχει σύντομα να αντιμετωπίσει πολύ πιο δύσκολα
πολιτικά προβλήματα νομίζω ότι η αποκατάσταση της νομιμότητας θα ήταν
μια θετική εξέλιξη όχι μόνο για το κόμμα αλλά και για εκείνον προσωπικά.