Στο «κάδρο» πιο έντονα ο επιχειρηματίας Αιμίλιος Κοτσώνης
Για πρώτη φορά, μετά την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας, μπήκε στο..
κάδρο των πρωταγωνιστών της διακίνησης του «λευκού θανάτου» ο επιχειρηματίας Αιμίλιος Κοτσώνης, αφού μέχρι σήμερα τα εις βάρος του στοιχεία θεωρούνταν ισχνά.Με εντάσεις μεταξύ των κατηγορουμένων και «αλληλοκαρφώματα» συνεχίζονται οι απολογίες, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά, στη δίκη για τους δύο τόνους ηρωίνης που μετέφερε το πλοίο «Noor 1».
Τον Κοτσώνη –ο οποίος είναι προφυλακισμένος για την υπόθεση αυτή– «κάρφωσε» κατά τη διάρκεια της απολογίας της η Κωνσταντίνα Αλεξανδρή, που φέρεται, σύμφωνα με τα επίσημα έγραφα, ως ιδιοκτήτρια του ναρκοπλοίου μαζί με τον σύζυγό της, Παντελή Καλαφάτη.
Συγκεκριμένα, η κατηγορούμενη ισχυρίστηκε ότι την όλη οργάνωση για το ταξίδι του «Noor 1» από το εμιράτο του Ντουμπάι στο λιμάνι της Ελευσίνας (τα ναρκωτικά φορτώθηκαν εν πλω στα διεθνή ύδατα μεταξύ Πακιστάν και Ομάν) την είχε αναλάβει ο Κοτσώνης. Εκείνη και ο σύζυγός της δεν γνώριζαν οτιδήποτε σχετικό για το φορτίο της ηρωίνης, αφού τις συμφωνίες στο Ντουμπάι με τον Γιώργο Μπουρδούβαλη (κάπτεν Τζωρτζ) τις έκανε ο επιχειρηματίας.
«Εγώ ό,τι ήθελα να μάθω για το πλοίο το μάθαινα από τον Κοτσώνη, αυτός ήξερε τα πάντα. Εγώ πίστευα ότι ο άντρας μου χρηματοδοτούσε αγορά πετρελαίου. Στο τέλος κατάλαβα ότι είχαμε πάρει το πλοίο στο όνομά μας. Παίρναμε τα χαρτιά στα αγγλικά και ο άντρας μου έλεγε “κάνε ό,τι σου πει ο Αιμίλιος”», υποστήριξε χαρακτηριστικά η Αλεξανδρή. Και σε κάποιο άλλο σημείο της απολογίας της πρόσθεσε: «ΟΚοτσώνης μας πρότεινε να κάνουμε δουλειά με τον Μπουρδούβαλη. Μας είπε ότι ξέρω κάποιον από το Ντουμπάι που είναι θεός και όλοι οι μεγαλοεφοπλιστές συνεργάζονται με αυτόν. Ο άντρας μου δεν είχε σχέσεις με τον Μπουρδούβαλη, γιατί εκείνος δεν καταδεχόταν να μιλήσει με τον σύζυγό μου. Ο Κοτσώνης κανόνιζε τα πάντα από την Αθήνα».
O Αιμίλιος Κοτσώνης αρνείται από την πρώτη στιγμή κατηγορηματικά οποιαδήποτε ανάμειξή του με το φορτίο της ηρωίνης, υποστηρίζοντας ότι από το 1989 ασχολείτο με τον τομέα εμπορίας αυτοκινήτων. Το 2012, λόγω της οικονομικής κρίσης, αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί, επειδή είχε μεγάλο κύκλο γνωριμιών στον χώρο της ναυτιλίας, με το εμπόριο και τη μεσιτεία πετρελαιοειδών στις χώρες των Αραβικών Εμιράτων, καθώς και με τη μεσιτεία σε ναυλώσεις πλοίων για μεταφορά υγρών καυσίμων.
Ο ίδιος θεωρεί ως «στοχευμένη» την επίθεση που δέχεται από συγκεκριμένους συγκατηγορούμενούς του και επισημαίνει ότι στις αρχικές τους καταθέσεις δεν είχαν αναφέρει οτιδήποτε επιλήψιμο εις βάρος του. Τη δήθεν εμπλοκή του την «ανακάλυψαν» μήνες αργότερα, μετά τη σύλληψή τους, προκειμένου να αποσείσουν τις δικές τους ευθύνες. Τέλος, υπογραμμίζει ότι ουδέποτε υπήρξε «αφανής εταίρος» του «Noor 1», όπως ψευδώς διατείνεται η Κ. Αλεξανδρή.
Τον εφοπλιστή Μάκη Γιαννουσάκη (σε αποθήκη της βίλας του στη Φιλοθέη βρέθηκαν και κατασχέθηκαν περίπου 500 κιλά ηρωίνη) έδειξε στην απολογία του ως συμπρωταγωνιστή της διακίνησης των ναρκωτικών ο επιστάτης Σταύρος Λάγιος.
Ο 46χρονος εφοπλιστής, όπως υποστήριξε ο Λάγιος, γνώριζε τα πάντα για τη μεταφορά των ναρκωτικών με το «Noor 1», αφού εκείνος τον έστειλεστον ναυτιλιακό πράκτορα στην Ελευσίνα, προκειμένου να βρεθεί θέση ελλιμενισμού και, μάλιστα, σε τέτοιον χώρο, ώστε να μην υπάρχει άλλο πλοίο δίπλα.
Για τα ναρκωτικά, όπως είπε ο Λάγιος, γνώριζε και η σύζυγος του εφοπλιστή, Κωνσταντίνα Σταματιάδου.Η δίκη συνεχίζεται με τις απολογίες άλλων κατηγορουμένων.
του Στέλιου Βορίνα
* Ρεπορτάζ από την εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ που κυκλοφόρησε την Παρασκευή 11/03/2016.