25 Μαΐ 2016

ΒΟΥΛΙΑΖΟΥΝ ΣΤΑ ΧΡΕΗ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ Ο ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΑΦΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ, ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ Η ΝΔ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ;
Ερώτηση προς τον υπουργό ΜεταφορώνΧρήστο Σπίρτζη για τα χρέη των αστικών συγκοινωνιών κατέθεσε ο
αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. Ο γαλάζιος βουλευτής τονίζει ότι η σημερινή κυβέρνηση διέκοψε την...
προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών που έγινε την περίοδο 2012-2014 με αποτέλεσμα ήδη το πρώτο δεκάμηνο του 2015, ο Όμιλος του ΟΑΣΑ να εμφανίζει λειτουργικό έλλειμμα 25,5 εκατ. ευρώ έναντι λειτουργικού πλεονάσματος 3,7 εκατ. ευρώ  το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Κατά τον αντιπρόεδρο της ΝΔ, σύμφωνα με στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ο κατήφορος συνεχίζεται και οι αστικές συγκοινωνίες βουλιάζουν στα χρέη. «Τα έσοδα από εισιτήρια και κάρτες φαίνεται ότι καταρρέουν καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2016 εμφανίζονται μειωμένα κατά 24% (παρά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων από την 1η Φεβρουαρίου 2016) και φτάνουν στα 37,7 εκατ. ευρώ, έναντι 49,2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2015. Επιπλέον, ενώ στο σύστημα δωρεάν μετακινήσεων έχουν ενταχθεί και άλλες ευπαθείς ομάδες, δεν έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τα αρμόδια Υπουργεία ώστε να υπάρχουν έσοδα από αυτές τις μετακινήσεις. Επίσης, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα να μην συντηρείται επαρκώς ο στόλος και ο μηχανολογικός εξοπλισμός, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίστηκαν και ελλείψεις στα καύσιμα» αναφέρει.
Πέραν αυτών, αναφέρει ο Κωστής Χατζηδάκης, μετά και την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ) υπάρχει πλήρης σύγχυση ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης. Γιατί ενώ μέχρι τώρα ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαιώνει ότι θα προχωρήσει στην εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η ένταξη των συγκοινωνιακών φορέων στο υπερταμείο και στην εποπτεία της τρόικα δείχνει ότι υπάρχουν άλλες σκέψεις.
Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ ζητά να μάθει τα βασικά οικονομικά μεγέθη του Ομίλου ΟΑΣΑ στο πρώτο τετράμηνο του 2016. Επίσης, ρωτάει τι τελικά ισχύει για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών: «Οι κατά καιρούς δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών ή οι προβλέψεις του τελευταίου νόμου για το υπερταμείο;»
Σ.Σ. Fimotro : έχουμε πάθει... ναυτία με τα μπρος πίσω της ΝΔ. Αφού ο Χατζηδάκης καταγγέλλει ότι οι αστικές συγκοινωνίες έχουν χρέη και δημιουργούν συνεχώς ελλείμματα τότε γιατί διαμαρτύρεται η ΝΔ που η κυβέρνηση τις συμπεριέλαβε στις μελλοντικές αποκρατικοποιήσεις; Θα μας τρελλάνουν εκεί στη Συγγρού...