Φρένο» στο αποπληθωριστικό σερί των 45 μηνών έβαλε τον Δεκέμβριο του 2016 η ελληνική οικονομία, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η ΕΛΣΤΑΤ , ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή
διαμορφώθηκε στο 0% έναντι πτώσης 0,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2015.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,0% τον μήνα Δεκέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 0,3% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά και στις πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα νωπά φρούτα.
• Κατά 0,3% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα τσιγάρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• Κατά 12,1% της ομάδας Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ του χειμερινού δεκαημέρου εκπτώσεων επίπεδα.
• Κατά 0,7% της ομάδας Στέναση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο φυσικό αέριο.
• Κατά 0,5% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω επαναφοράς κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης στα προ χειμερινού δεκαημέρου εκπτώσεων επίπεδα και αύξησης των τιμών στις οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• Κατά 0,8% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
Σύγκριση Δεκεμβρίου 2016 με Δεκέμβριο 2015
Η μηδενική μεταβολή του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Δεκέμβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
• Κατά 0,8% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ψωμί και δημητριακά και στα αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα, ελαιόλαδο και στις πατάτες.
• Κατά 1,2% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• Κατά 2,8% της ομάδας Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες-υπηρεσίες οικιακής μέριμνας.
• Κατά 0,1% της ομάδας Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στην αποκλειστική νοσοκόμα και στις παραϊατρικές υπηρεσίες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• Κατά 1,5% της ομάδας Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
• Κατά 0,4% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Κατά 1,8% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 2% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.
• Κατά 1,8% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• Κατά 1,2% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.
• Κατά 0,7% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,3% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία- καφενεία-κυλικεία.