31 Ιαν 2018

Ίμια 1996: Ο Διοικητής της 337 Μοίρας Παντός Καιρού θυμάται….

Γράφει ο Γιώργος Λαμπράκης
Η υπόθεση των Ιμίων, τα γεγονότα στο Αιγαίο πριν από 22 χρόνια και το αποτέλεσμα της κρίσης που έφερε Ελλάδα και Τουρκία στο χείλος μιας γενικευμένης
πολεμικής σύρραξης, εξακολουθούν να απασχολούν τους Έλληνες.
Τραγικά λάθη σε πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο, απώλεια τριών Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο… Στα χρόνια που ακολούθησαν, το πολιτικό παρασκήνιο εκείνων των κρίσιμων ημερών, η στάση της -τότε- κυβέρνησης Σημίτη, οι επιλογές του -τότε- ΑΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Χρήστου Λυμπέρη, φωτίστηκαν μέσα από την έρευνα και το ρεπορτάζ. Παράλληλα.
Αυτό που δεν προβλήθηκε επαρκώς (τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια που ακολούθησαν την κρίση) ήταν η στάση των Ενόπλων Δυνάμεων σε επίπεδο Μονάδων και στελεχών, του προσωπικού εκείνου που με βάση τα επιχειρησιακά δεδομένα στάθηκαν απέναντι στον Τούρκο με το δάκτυλο -κυριολεκτικά- στη σκανδάλη. Το έργο όλων όσοι ήταν έτοιμοι να εφαρμόσουν τα επιχειρησιακά σχέδια, όσοι ήταν αποφασισμένοι να τιμήσουν τον όρκο τους και να προασπίσουν τα εθνικά ιδανικά.
Μέσα από το defenceline.gr, έχουμε παρουσιάσει πολλές πτυχές της κρίσης των Ιμίων και κυρίως την προετοιμασία και επιχειρησιακή ετοιμότητα των Μονάδων που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν την τουρκική προκλητικότητα. Σε επίπεδο Πολεμικής Αεροπορίας, το ντοκουμέντο της επιχειρησιακής ετοιμότητας των βομβαρδιστικών A-7H Corsair της 345 Μοίρας Βομβαρδισμού εκείνες τις κρίσιμες ώρες και η αποστολή προσβολής του τουρκικού στόλου, είναι μια από αυτές…

Επίσης, πολλοί από τους τότε πρωταγωνιστές, μέσα από τις δικές τους προσωπικές αναφορές, περιγραφές και αναμνήσεις, έρχονται να δώσουν πολύτιμα στοιχεία για το κλίμα που επικρατούσε εκείνες τις δύσκολες στιγμές σε Πολεμικές Μοίρες, στα Πλοία του Στόλου, στις Μονάδες των Στρατού Ξηράς. Μία από αυτές τις περιγραφές, είναι και του -τότε- Διοικητή της 337 Μοίρας Παντός Καιρού Χρήστου Διαμαντίδη, ο οποίος έγραψε στο facebook:
«Τέτοια ώρα πριν 22 χρόνια η κρίση των Ιμίων είχε φτάσει στο υψηλότερο σημείο . Εγώ ως Διοικητής της 337ΜΠΚ έδινα εντολή απογείωσης SCRAMBLE στο σχηματισμό GHOST 700 για επιχειρησιακή αποστολή στην περιοχή των Ιμίων. Ακολούθησαν άλλοι δύο σχηματισμοί της Μοίρας μου με συνολικά έξι αφη και αντίστοιχα πληρώματα όπως φαίνονται στη φωτογραφία από το λεύκωμα της 337 ΜΠΚ F-4E Phantom.
27544812 1641860662574336 7446367460682001220 n
Η ατμόσφαιρα ήταν πολεμική καθώς η πολεμική κινητοποίηση είχε επισήμως διαταχθεί και οι εντολές απογείωσης των αεροσκαφών έγιναν με διαδικασίες έναρξης εχθροπραξιών. Παρά το γεγονός ότι το σύνολο των α/φων της Μοίρας ήταν σε μεγίστη ετοιμότητα, οι απογειώσεις/επιχειρήσεις διεκόπησαν με την είδηση δυστυχώς της πτώσης του μοιραίου ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού.
Η κινητοποίηση του συνόλου του προσωπικού της 337ΜΠΚ υπήρξε άκρως επαγγελματική και επέσυρε την επιβράβευση της Ηγεσία του ΑΤΑ και του ΓΕΑ!
Για εμένα προσωπικά ήταν, είναι και θα είναι υψίστη τιμή που η μοίρα με έταξε να ηγηθώ πραγματικών ΗΡΩΩΝ που σε ύστατη στιγμή της ΠΑΤΡΙΔΑΣ ανταποκρίθηκαν με απαράμιλλο σθένος και αξιοζήλευτο επαγγελματισμό, σε ακραίες καιρικές συνθήκες στην 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας με βάση νεφών 300 πόδια και χαμηλότερα ισχυρή βροχή και ορατότητα κάτωθι ελαχίστων για επιχειρησιακές πτήσεις, ενώ στην περιοχή επιχειρήσεων των αποστολών οι κορυφές των νεφών ήταν στα 35000 πόδια με ισχυρά καιρικά φαινόμενα!
Αγαπημένοι συμμαχητές της 337 ΜΠΚ είμαι υπερήφανος που μαζί γράψαμε έστω μια μικρή παράγραφο στη σύγχρονη ιστορία της πατρίδος μας εκείνη τη σκληρή νύχτα των Ιμίων. Να είστε βέβαιοι ότι πράξατε στο ακέραιο το καθήκον σας. Σας ευχαριστώ από βάθους καρδίας!».
http://defenceline.gr