Όλοι μας είδαμε, φαντάζομαι, το video που έδωσε στη δημοσιότητα το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ από τη στιγμή της σύγκρουσης του με το σκάφος (τυποποιημένο ως πλοίο έρευνας και διάσωσης) ..
TCSG UMUT SG-703 (δες συνημμένη φωτογραφία) της Τουρκικής Ακτοφυλακής. Με μία πιο λεπτομερή παρατήρηση, διαπιστώνεται ότι το video αυτό προέρχεται από τις κάμερες CCTV (Close Circuit TV) του σκάφους. Δηλαδή, αυτές που είναι τοποθετημένες περιμετρικά του σκάφους ώστε να παρέχεται καλύτερη επίγνωση επί των συνθηκών που επικρατούν επί αυτού.
TCSG UMUT SG-703 (δες συνημμένη φωτογραφία) της Τουρκικής Ακτοφυλακής. Με μία πιο λεπτομερή παρατήρηση, διαπιστώνεται ότι το video αυτό προέρχεται από τις κάμερες CCTV (Close Circuit TV) του σκάφους. Δηλαδή, αυτές που είναι τοποθετημένες περιμετρικά του σκάφους ώστε να παρέχεται καλύτερη επίγνωση επί των συνθηκών που επικρατούν επί αυτού.
Του Ίωνος Στράτου
Οπότε τίθεται το ερώτημα: στη «ναυαρχίδα του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, ενός σκάφους που είναι «περιπολικό», δηλαδή πρωτεύουσα αποστολή του είναι η επιτήρηση / εντοπισμός, δεν υπάρχει άλλος αισθητήρας (πλέον του radar) που να δύναται να μας παρέχει εικόνα (ημέρα και νύκτα) σε αποστάσεις μεγαλύτερες των δύο (2) μέτρων από το σκάφος;
Το ερώτημα αυτό είναι κομβικό:
>Ένα βίντεο που θα κατέγραφε το σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής σε μεγαλύτερη απόσταση ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΗ ΕΠΙΔΕΧΟΜΕΝΗ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ ΑΠΟΔΕΙΞΗ της απόπειρας ΕΚ ΠΡΟΘΕΣΕΩΣ ΕΜΒΟΛΙΣΜΟΥ του «ΓΑΥΔΟΣ» ΛΣ 090.
Κατά συνέπεια, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από την ελληνική κυβέρνηση για την απόδειξη των παράνομων (κυριολεκτικά και μεταφορικά πειρατικών) ενεργειών της Τουρκίας όχι μόνο στα διεθνή φόρα αλλά και να αποτελέσει βάση διεθνούς εκστρατείας ενημέρωσης της κοινής γνώμης σε συμμαχικές (εντός και εκτός εισαγωγικών) και φιλικές χώρες.
Θα έπρεπε μέχρι σήμερα να έχει γίνει αντιληπτό από την ελληνική πλευρά ότι η αντιμετώπιση της τουρκικής απειλής δεν αποτελεί μόνο αντικείμενο εξωτερικής πολιτικής και άμυνας αλλά και επικοινωνιακής πολιτικής που εφόσον σχεδιαστεί κατάλληλα θα αξιοποιήσει την αποστασιοποίηση της Τουρκίας από τη Δύση και κατά συνέπεια τον καίριο ρόλο της χώρας μας.
Οπότε τίθεται το ερώτημα: Υπάρχει βίντεο που να καταγράφει τον εκ προθέσεως ελιγμό του τουρκικού σκάφους ώστε να εμβολίσει το «ΓΑΥΔΟΣ»; Αν η απάντηση στο ερώτημα είναι «ΝΑΙ» τότε αποτελεί ΛΑΘΟΣ της ελληνικής πλευράς εάν δεν το δημοσιοποίησε και απλώς αρκέστηκε στις τουρκικές διαβεβαιώσεις ότι επρόκειτο περί… λάθους.
Το χρησιμοποίησαν για παράδειγμα στο ΝΑΤΟ όπου ο ΥΠΕΘΑ δηλώνει ότι κατήγγειλε με στοιχεία την απαράδεκτη τουρκική πράξη και απλώς απέφυγαν για λόγους… «στρατηγικής ψυχραιμίας» να το αποδεσμεύσουν και για εμάς τους κοινούς θνητούς; Αν δεν υπάρχει βίντεο, τότε το ζήτημα αποκτά ενδιαφέρουσες προεκτάσεις:
Σημειώνεται ότι στις επιχειρησιακές και τεχνικές προδιαγραφές του διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια του «ΓΑΥΔΟΣ» ΛΣ 090 αναφέρεται: «…το σκάφος θα διαθέτει ηλεκτρο-οπτικό (θερμικό) σύστημα, ικανό να εντοπίσει στόχο 5×5 μέτρων σε απόσταση τουλάχιστον 18 χλμ. …». Στα χαρτιά λοιπόν, το σκάφος θα έπρεπε να έχει τέτοια δυνατότητα, εντοπισμού ημέρα και νύκτα.
Άρα, εφόσον το σκάφος παρελήφθη από το ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ θα πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο ότι θα έπρεπε να ήταν εξοπλισμένο με το περιγραφόμενων στις προδιαγραφές επιδόσεων σύστημα. Ήταν όμως το εν λόγω σύστημα σε λειτουργία;
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες το εγκατεστημένο στο «ΓΑΥΔΟΣ» ηλεκτρο-οπτικό σύστημα λειτούργησε για μικρό χρονικό διάστημα πριν εμφανίσει βλάβη, ουδέποτε δε επέτυχε τις απαιτούμενες -και επιβεβλημένες από την προδιαγραφή- επιδόσεις. Εάν οι ανωτέρω πληροφορίες ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, τότε γιατί το σύστημα έγινε αποδεκτό και παρελήφθη και γιατί δεν επισκευάσθηκε έγκαιρα;
Είναι προφανές ότι σε «φυσιολογικές» συνθήκες η μη λειτουργία του εν λόγω συστήματος θα υποβίβαζε τις επιχειρησιακές δυνατότητες του «ΓΑΥΔΟΣ» αλλά το περιπολικό θα μπορούσε να συνεχίζει να θεωρείται ως επιχειρησιακό. Όμως στο Αιγαίο,
>όπου ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ η Τουρκία παραβιάζει τα ελληνικά κυριαρχικά συμφέροντα και προσβάλλει άμεσα τα εθνικά ζωτικά συμφέροντα
>όπου τα πληθυσμιακά και οικονομικά δεδομένα της Τουρκίας καθιστούν αδύνατη πλέον (μετά από οκτώ χρόνια συνεχόμενης οικονομικής κρίσης) για την ελληνική πλευρά την αντιπαράθεση στο επίπεδο της ποσότητας και επιβάλλουν ως μονόδρομο την απόκτηση ποιοτικής υπεροχής τουλάχιστον σε στοχευμένους τομείς,
Εκπτώσεις και πρακτικές που αποτελούν καθημερινή πρακτική για τις δυνάμεις ακτοφυλακής άλλων χωρών που δεν αντιμετωπίζουν απειλή, δεν θα πρέπει να γίνονται. Επίσης, δεν είναι δυνατόν να προδιαγράφεται ένα υψηλών επιδόσεων σύστημα και το οποίο σε μία περίπτωση εξαιρετικά κρίσιμη για το εθνικό συμφέρον να μην λειτουργεί.
Ας αναλογιστούμε… πώς θα μπορούσε η ελληνική πλευρά να αποδείξει την απρόκλητη και εσκεμμένη επίθεση του ΤΕΤΡΑΠΛΑΣΙΟΥ ΕΚΤΟΠΙΣΜΑΤΟΣ τουρκικού σκάφους στην περίπτωση που το «ΓΑΥΔΟΣ» εμβολιζόταν;
Ευτυχώς, χάρις στην ετοιμότητα και τη ψυχραιμία του κυβερνήτη και του πληρώματος το μήκους 58 μέτρων και εκτοπίσματος 430 τόνων να έσωσε το «ΓΑΥΔΟΣ» ΛΣ 090 από τον εκ προθέσεως εμβολισμό του μήκους 88,6 μέτρων και εκτοπίσματος 1.700 τόνων TCSG UMUT SG-703.
Όμως, στον ακήρυχτο πόλεμο με την Τουρκία χάσαμε ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΜΕ ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ ότι η γειτονική χώρα δρα ως πειρατής, πέρα από διεθνείς νόμους και συμβάσεις.
defencepoint.gr