Οι Ευρωπαίοι, εταίροι που απαιτούσαν ακόμη και να καταργηθεί η θητεία, αλλά και οι ΗΠΑ έχουν την Ελλάδα ψηλά στη λίστα για να της πουλήσουν όπλα..
Από τον
Ανδρέα Κούτρα..
Ανδρέα Κούτρα..
Mε την Ελλάδα βαρύτατα τραυματισμένη από τα οκτώ χρόνια Μνημονίων και τη στιγμή που κανείς δεν γνωρίζει αν και πώς θα βρει την άκρη του τούνελ, οι «προστάτιδες» δυνάμεις της Ευρώπης και οι ΗΠΑ επιχειρούν να παίξουν και πάλι παιχνίδια στις πλάτες της Ψωροκώσταινας με αφορμή τις προκλήσεις και τις απειλές της Τουρκίας. Εχουν βάλει τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις ψηλά στη λίστα των χωρών τις οποίες θέλουν να προμηθεύσουν με οπλικά συστήματα. Είναι τα ίδια κράτη, κυρίως από την Ευρώπη, που ως δανειστές στραγγάλισαν την ελληνική οικονομία και επέβαλαν τον αφοπλισμό της χώρας σε εξαιρετικά δύσκολες για την προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας εποχές, έχοντας ζητήσει ακόμη και κατάργηση της στρατιωτικής θητείας.
Σε αυτή την κατάσταση τον πιο βρόμικο ρόλο και πάλι έχουν παίξει οι Γερμανοί, οι οποίοι σήμερα θησαυρίζουν από τα ελληνικά ομόλογα. Ενώ ο Ταγίπ Ερντογάν επιτίθεται σφόδρα στη Γερμανία, το Βερολίνο κοιτάζει τα συμφέροντά του, ξεχνά το εμπάργκο που δήθεν θα επέβαλλε στην Τουρκία με αφορμή την εισβολή στην Αφρίν της Συρίας και προχωρά στην ολοκλήρωση της ναυπήγησης και την παράδοση των έξι υποβρυχίων τύπου 214, με στόχο η Τουρκία να τα ρίξει το συντομότερο στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για υποβρύχια αντίστοιχα με αυτά που έχει χρυσοπληρώσει η Ελλάδα (κλάσης «Παπανικολής») και πλέουν στο Αιγαίο σήμερα, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει ποιοτική υπεροχή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Με την κίνηση αυτή της Γερμανίας, η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει το πλεονέκτημα αυτό.
Σε αυτή την κατάσταση τον πιο βρόμικο ρόλο και πάλι έχουν παίξει οι Γερμανοί, οι οποίοι σήμερα θησαυρίζουν από τα ελληνικά ομόλογα. Ενώ ο Ταγίπ Ερντογάν επιτίθεται σφόδρα στη Γερμανία, το Βερολίνο κοιτάζει τα συμφέροντά του, ξεχνά το εμπάργκο που δήθεν θα επέβαλλε στην Τουρκία με αφορμή την εισβολή στην Αφρίν της Συρίας και προχωρά στην ολοκλήρωση της ναυπήγησης και την παράδοση των έξι υποβρυχίων τύπου 214, με στόχο η Τουρκία να τα ρίξει το συντομότερο στο Αιγαίο και στην ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για υποβρύχια αντίστοιχα με αυτά που έχει χρυσοπληρώσει η Ελλάδα (κλάσης «Παπανικολής») και πλέουν στο Αιγαίο σήμερα, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει ποιοτική υπεροχή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Με την κίνηση αυτή της Γερμανίας, η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει το πλεονέκτημα αυτό.
Σύνδεση
Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας δεν αποκλείουν ότι η απόφαση αυτή -να παραδώσει, δηλαδή, η Γερμανία τα έξι υποβρύχια στην Τουρκία, που δημοσιοποιήθηκε από γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία επικαλέστηκαν την κριτική που άσκησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση συνεργασίας της Ανγκελα Μέρκελ- συνδέεται με την απόφαση της Ελλάδας να προχωρήσει στην απόκτηση φρεγατών από τη Γαλλία.
Το γερμανικό λόμπι είναι ενοχλημένο από το «Ελλάς - Γαλλία- Συμμαχία» στον αμυντικό τομέα, που εκφράστηκε με ηχηρό τρόπο από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν με τη δήλωση «αν η Ελλάδα απειληθεί από την Τουρκία, θα τη στηρίξουμε», και επιστρατεύει κάθε μέσο για να μη χάσει τη χώρα μας από τη... σφαίρα επιρροής του. Το Πολεμικό Ναυτικό δεν διαθέτει γαλλικά πλοία και, αν αυτό συμβεί πρώτη φορά, τότε η γερμανική-ολλανδική σύμπραξη θα χάσει έναν καλό αγοραστή. Πολύ θα ήθελαν οι Γερμανοί να μας προμηθεύσουν τις δικές τους φρεγάτες, αλλά αυτές τις επέστρεψε στην κατασκευάστρια εταιρία ακόμη και το γερμανικό ναυτικό, λόγω κλίσεων και κακοτεχνιών.
Οπως είναι φυσικό, το Βερολίνο παίζει και το χαρτί της οικονομίας. Μπορεί ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να αποχώρησε από τη θέση του υπουργού Οικονομικών, αλλά και ο διάδοχός του ξέρει καλά να παίζει το παιχνίδι και να απειλεί την Ελλάδα με νέο Μνημόνιο και μέτρα, αν δεν συνεχίσει τις... μεταρρυθμίσεις. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να «προσγειώσει» την Αθήνα και να στείλει μήνυμα ότι, όσο και να το λένε η Γαλλία και οι ΗΠΑ, μείωση του χρέους και έξοδος από τα Μνημόνια θα υπάρξουν μόνο αν η Γερμανία δώσει το «πράσινο φως». Αυτός είναι και ο λόγος, όπως εκτιμάται, που το Μέγαρο Μαξίμου έσπευσε να βάλει «φρένο» στη συμφωνία με τη Γαλλία για την απόκτηση 2+2 φρεγατών τύπου Belharra και την ενοικίαση, μέχρι την παράδοσή τους, δύο φρεγατών Fremm. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με κόστος που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, το οποίο φέρεται ότι έχει συμφωνηθεί μεταξύ Τσίπρα - Μακρόν, με τη χρηματοδότησή του από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που έχει διακρατήσει η Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας.
Οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρίας των φρεγατών και της αντίστοιχης Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών της Γαλλίας έχουν επανειλημμένα έρθει στην Ελλάδα για συναντήσεις με τη ΓΔΑΕΕ και το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ επίκειται ακόμα μία συνάντηση στις 21 Μαΐου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία προχωρά με θετικά αποτελέσματα, αν και η ελληνική πλευρά θέλει τα τρία από τα τέσσερα πλοία να ναυπηγηθούν στη χώρα μας. Εστω και καθυστερημένα, η Ελλάδα ζητά να αποκτήσει τεχνογνωσία και συμπαραγωγή. Το επεσήμανε αυτό ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος και είναι το αυτονόητο (κάτι που δεν είχαμε κάνει χρόνια πριν).
Ομως, ακόμη και να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία πριν από το καλοκαίρι ή στις αρχές του καλοκαιριού, αυτή δεν αναμένεται να ανακοινωθεί αν πρώτα δεν «δέσει» η κυβέρνηση την έξοδο από τα Μνημόνια και την ελάφρυνση του χρέους.
Κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Αμυνας δεν αποκλείουν ότι η απόφαση αυτή -να παραδώσει, δηλαδή, η Γερμανία τα έξι υποβρύχια στην Τουρκία, που δημοσιοποιήθηκε από γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης, τα οποία επικαλέστηκαν την κριτική που άσκησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση συνεργασίας της Ανγκελα Μέρκελ- συνδέεται με την απόφαση της Ελλάδας να προχωρήσει στην απόκτηση φρεγατών από τη Γαλλία.
Το γερμανικό λόμπι είναι ενοχλημένο από το «Ελλάς - Γαλλία- Συμμαχία» στον αμυντικό τομέα, που εκφράστηκε με ηχηρό τρόπο από τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν με τη δήλωση «αν η Ελλάδα απειληθεί από την Τουρκία, θα τη στηρίξουμε», και επιστρατεύει κάθε μέσο για να μη χάσει τη χώρα μας από τη... σφαίρα επιρροής του. Το Πολεμικό Ναυτικό δεν διαθέτει γαλλικά πλοία και, αν αυτό συμβεί πρώτη φορά, τότε η γερμανική-ολλανδική σύμπραξη θα χάσει έναν καλό αγοραστή. Πολύ θα ήθελαν οι Γερμανοί να μας προμηθεύσουν τις δικές τους φρεγάτες, αλλά αυτές τις επέστρεψε στην κατασκευάστρια εταιρία ακόμη και το γερμανικό ναυτικό, λόγω κλίσεων και κακοτεχνιών.
Οπως είναι φυσικό, το Βερολίνο παίζει και το χαρτί της οικονομίας. Μπορεί ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να αποχώρησε από τη θέση του υπουργού Οικονομικών, αλλά και ο διάδοχός του ξέρει καλά να παίζει το παιχνίδι και να απειλεί την Ελλάδα με νέο Μνημόνιο και μέτρα, αν δεν συνεχίσει τις... μεταρρυθμίσεις. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί να «προσγειώσει» την Αθήνα και να στείλει μήνυμα ότι, όσο και να το λένε η Γαλλία και οι ΗΠΑ, μείωση του χρέους και έξοδος από τα Μνημόνια θα υπάρξουν μόνο αν η Γερμανία δώσει το «πράσινο φως». Αυτός είναι και ο λόγος, όπως εκτιμάται, που το Μέγαρο Μαξίμου έσπευσε να βάλει «φρένο» στη συμφωνία με τη Γαλλία για την απόκτηση 2+2 φρεγατών τύπου Belharra και την ενοικίαση, μέχρι την παράδοσή τους, δύο φρεγατών Fremm. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με κόστος που ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, το οποίο φέρεται ότι έχει συμφωνηθεί μεταξύ Τσίπρα - Μακρόν, με τη χρηματοδότησή του από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που έχει διακρατήσει η Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας.
Οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας εταιρίας των φρεγατών και της αντίστοιχης Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών της Γαλλίας έχουν επανειλημμένα έρθει στην Ελλάδα για συναντήσεις με τη ΓΔΑΕΕ και το Πολεμικό Ναυτικό, ενώ επίκειται ακόμα μία συνάντηση στις 21 Μαΐου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία προχωρά με θετικά αποτελέσματα, αν και η ελληνική πλευρά θέλει τα τρία από τα τέσσερα πλοία να ναυπηγηθούν στη χώρα μας. Εστω και καθυστερημένα, η Ελλάδα ζητά να αποκτήσει τεχνογνωσία και συμπαραγωγή. Το επεσήμανε αυτό ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος και είναι το αυτονόητο (κάτι που δεν είχαμε κάνει χρόνια πριν).
Ομως, ακόμη και να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία πριν από το καλοκαίρι ή στις αρχές του καλοκαιριού, αυτή δεν αναμένεται να ανακοινωθεί αν πρώτα δεν «δέσει» η κυβέρνηση την έξοδο από τα Μνημόνια και την ελάφρυνση του χρέους.
Πεδίο σύγκρουσης και τα ναυπηγεία
Ενα άλλο πεδίο σύγκρουσης μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας για την αγορά στην Ελλάδα είναι τα ναυπηγεία. Σε περίπτωση που επιλεγούν οι γαλλικές φρεγάτες και η συμφωνία προβλέπει συμπαραγωγή στη χώρα μας, τότε οι Γερμανοί εξοβελίζονται. Ακόμη και σήμερα, μέσω των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ανήκουν μεν στον Ισκαντάρ Σάφα (τα είχε αποκτήσει από τη γερμανική HDW), ο οποίος βρίσκεται δε στη διεθνή διαιτησία με το Ελληνικό Δημόσιο, εξακολουθούν να έχουν σε έναν βαθμό επιρροή στην ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σε αυτήν μπαίνουν και οι Αμερικανοί, ξεκινώντας από το Νεώριο της Σύρου. Ανέλαβε τη διαχείρισή τους εταιρία αμερικανικών συμφερόντων, η οποία μάλιστα βρίσκεται κοντά σε συνεργασία με τους Γάλλους, προκειμένου να επισκευάζουν πλοία του αμερικανικού στόλου και όχι μόνο ως συμπλήρωμα της βάσης της Σούδας.
Η αναβάθμιση των F-16 και η «γέφυρα» για την προμήθεια των F-35
Η δραστηριοποίηση, λοιπόν, των «μεγάλων δυνάμεων» στην Ελλάδα είναι εμφανέστατη τα τελευταία χρόνια και πηγάζει κυρίως από την αστάθεια που επικρατεί στην Τουρκία, με τον Ταγίπ Ερντογάν να απομακρύνεται από τη Δύση και να συμπεριφέρεται ως «σουλτάνος», μη δεχόμενος τις αμερικανικές υποδείξεις.
Η αμφισβήτηση, βεβαίως, των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και οι απειλές πολέμου από την Αγκυρα χρησιμοποιούνται και από τις ΗΠΑ για να πωληθούν οπλικά συστήματα στην Ελλάδα. Παράδειγμα, η απόφαση της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των 85 μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στην έκδοση «V», με πολύ εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και κόστος 1,2 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι είναι σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion με κόστος 500.000.000 ευρώ, από την ίδια αμερικανική εταιρία.
Ο εκσυγχρονισμός των F-16 για πολλούς ήταν αναγκαίος και έπρεπε να «τρέχει» ήδη, καθώς ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών μέσα στα επόμενα χρόνια θα υπολειπόταν όχι μόνο αριθμητικά, αλλά και ποιοτικά κατά πολύ αυτού της Τουρκίας, και η ισορροπία αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο θα γινόταν πλέον μη αναστρέψιμη. Με την αναβάθμιση των F-16, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος δεκαετίας, η Πολεμική Αεροπορία διατηρεί ισχυρές τις δυνάμεις της και, όπως αναφέρουν επιτελείς του ΓΕΑ, «χτίζει» τη γέφυρα για τη μετάβαση στην επόμενη γενιά μαχητικών. Να σημειωθεί εδώ ότι οι Τούρκοι έχουν αναβαθμίσει έναν αριθμό μαχητικών F-16, αλλά η αναβάθμιση αυτή είναι προγενέστερη και τα ελληνικά αεροσκάφη, όταν βγουν από την ΕΑΒ, θα είναι επιχειρησιακά ανώτερα.
Υπάρχει, βεβαίως, και το ζήτημα των F-35, τα οποία, βάσει προγραμματισμού, η Τουρκία θα πρέπει να αρχίσει να παραλαμβάνει από τον Ιούνιο του 2018. Εδώ υπάρχει ένα χοντρό παζάρι μεταξύ Ουάσινγκτον και Αγκυρας που κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί. Τα δεδομένα είναι τα εξής: Πρώτον, στις ΗΠΑ υπάρχει σφοδρή ενόχληση για την απόφαση του Ερντογάν να προμηθευτεί τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα S-400 και το μήνυμα που στέλνεται είναι ότι, αν δεν ακυρωθεί η απόφαση αυτή, τα F-35 δεν θα προσγειωθούν στην Τουρκία. Δεύτερον, πολλοί γερουσιαστές και το αμερικανοεβραϊκό λόμπι πιέζουν να μην παραδοθούν τα αεροσκάφη στην «εχθρική προς τις ΗΠΑ Τουρκία». Τρίτον, υπάρχει συμφωνία, που επικαλέστηκε πρόσφατα ο Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με την οποία η Τουρκία είναι συμπαραγωγός χώρα των F-35 και έχει καταβάλει πολλά εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη και την κατασκευή τους.
Από εκεί και πέρα η απόφαση είναι καθαρά πολιτική και ουδείς γνωρίζει πώς μπορεί να εξελιχθεί το πρόγραμμα παράδοσης των F-35, αν και είναι βέβαιο ότι, για να εμφανιστούν στο Αιγαίο επιχειρησιακά, χρειάζονται ακόμη χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Boeing είχε κλείσει συμβόλαιο 16 δισ. δολαρίων με το Ιράν, και αυτό «γκρεμίζεται» με την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη διεθνή συμφωνία για τα πυρηνικά της Τεχεράνης και την επιβολή κυρώσεων στη χώρα.
Η αμφισβήτηση, βεβαίως, των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο και οι απειλές πολέμου από την Αγκυρα χρησιμοποιούνται και από τις ΗΠΑ για να πωληθούν οπλικά συστήματα στην Ελλάδα. Παράδειγμα, η απόφαση της κυβέρνησης για την αναβάθμιση των 85 μαχητικών αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας στην έκδοση «V», με πολύ εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και κόστος 1,2 δισ. ευρώ. Σημειώνεται επίσης ότι είναι σε εξέλιξη ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion με κόστος 500.000.000 ευρώ, από την ίδια αμερικανική εταιρία.
Ο εκσυγχρονισμός των F-16 για πολλούς ήταν αναγκαίος και έπρεπε να «τρέχει» ήδη, καθώς ο στόλος των μαχητικών αεροσκαφών μέσα στα επόμενα χρόνια θα υπολειπόταν όχι μόνο αριθμητικά, αλλά και ποιοτικά κατά πολύ αυτού της Τουρκίας, και η ισορροπία αεροπορικών δυνάμεων στο Αιγαίο θα γινόταν πλέον μη αναστρέψιμη. Με την αναβάθμιση των F-16, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος δεκαετίας, η Πολεμική Αεροπορία διατηρεί ισχυρές τις δυνάμεις της και, όπως αναφέρουν επιτελείς του ΓΕΑ, «χτίζει» τη γέφυρα για τη μετάβαση στην επόμενη γενιά μαχητικών. Να σημειωθεί εδώ ότι οι Τούρκοι έχουν αναβαθμίσει έναν αριθμό μαχητικών F-16, αλλά η αναβάθμιση αυτή είναι προγενέστερη και τα ελληνικά αεροσκάφη, όταν βγουν από την ΕΑΒ, θα είναι επιχειρησιακά ανώτερα.
Υπάρχει, βεβαίως, και το ζήτημα των F-35, τα οποία, βάσει προγραμματισμού, η Τουρκία θα πρέπει να αρχίσει να παραλαμβάνει από τον Ιούνιο του 2018. Εδώ υπάρχει ένα χοντρό παζάρι μεταξύ Ουάσινγκτον και Αγκυρας που κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθεί. Τα δεδομένα είναι τα εξής: Πρώτον, στις ΗΠΑ υπάρχει σφοδρή ενόχληση για την απόφαση του Ερντογάν να προμηθευτεί τα ρωσικά αντιαεροπορικά συστήματα S-400 και το μήνυμα που στέλνεται είναι ότι, αν δεν ακυρωθεί η απόφαση αυτή, τα F-35 δεν θα προσγειωθούν στην Τουρκία. Δεύτερον, πολλοί γερουσιαστές και το αμερικανοεβραϊκό λόμπι πιέζουν να μην παραδοθούν τα αεροσκάφη στην «εχθρική προς τις ΗΠΑ Τουρκία». Τρίτον, υπάρχει συμφωνία, που επικαλέστηκε πρόσφατα ο Ταγίπ Ερντογάν, σύμφωνα με την οποία η Τουρκία είναι συμπαραγωγός χώρα των F-35 και έχει καταβάλει πολλά εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη και την κατασκευή τους.
Από εκεί και πέρα η απόφαση είναι καθαρά πολιτική και ουδείς γνωρίζει πώς μπορεί να εξελιχθεί το πρόγραμμα παράδοσης των F-35, αν και είναι βέβαιο ότι, για να εμφανιστούν στο Αιγαίο επιχειρησιακά, χρειάζονται ακόμη χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Boeing είχε κλείσει συμβόλαιο 16 δισ. δολαρίων με το Ιράν, και αυτό «γκρεμίζεται» με την αποχώρηση των ΗΠΑ από τη διεθνή συμφωνία για τα πυρηνικά της Τεχεράνης και την επιβολή κυρώσεων στη χώρα.
Ανεπαρκή Eurofighter και φρεγάτες που γέρνουν, η γερμανική «πραμάτεια»
Εικόνα διάλυσης παρουσιάζουν οι ένοπλες δυνάμεις της Γερμανίας. Το τραγελαφικό είναι ωστόσο ότι, ενώ τα οπλικά συστήματα αντιμετωπίζουν σοβαρότατα κατασκευαστικά-τεχνικά προβλήματα και είναι αδύνατον να ενταχθούν σε επιχειρησιακή ετοιμότητα στον γερμανικό στρατό, το Βερολίνο θέλει να τα πουλήσει σε χώρες της Ευρώπης ή σε τρίτες χώρες με στόχο το κέρδος. Πολλές φορές το επιτυγχάνει με... αθέμιτο τρόπο. Τα σκάνδαλα άλλωστε με την εμπλοκή γερμανικών εταιριών είναι ουκ ολίγα.
Αρχίζοντας από τα μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter, οι πρόσφατες αποκαλύψεις από τον ίδιο τον γερμανικό Τύπο είναι συγκλονιστικές. Οπως έγραψε το «Spiegel», από τα 128 αεροσκάφη αυτού του τύπου που διαθέτει η Luftwaffe μόνο 10 διαθέτουν τις προϋποθέσεις να συμμετάσχουν σε διεθνείς αποστολές. Τα υπόλοιπα αντιμετωπίζουν προβλήματα, μεταξύ άλλων στο σύστημα αυτοπροστασίας, καθώς και έλλειψη ανταλλακτικών. Κατά το ίδιο δημοσίευμα, τα Eurofighter αποτελούν πηγή ανησυχίας, καθώς, σύμφωνα με την επίσημη έκθεση που συντάχθηκε για την Bundestag, από τα 128 αεροσκάφη μόνο τα 39 είχαν χαρακτηριστεί επιχειρησιακά επαρκή. Το «Spiegel» «καρφώνει» τη Γερμανία και για στοιχεία «μαϊμού» σχετικά με συμμετοχή σε αποστολές του ΝΑΤΟ, γράφοντας πως από τα 82 αεροσκάφη που έχουν διατεθεί σε συμμαχικές επιχειρήσεις μόνο τα τέσσερα δύνανται πραγματικά να επιχειρήσουν λόγω του περιορισμένου αριθμού πυραύλων που υπάρχουν για τα Eurofighter.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη η Γερμανία είχε επιχειρήσει να τα πουλήσει στην Ελλάδα ως... εξαιρετικά, με την κυβέρνηση Σημίτη να λαμβάνει απόφαση προμήθειάς τους (ΚΥΣΕΑ), χωρίς ωστόσο αυτή να υλοποιηθεί ποτέ. Το έκανε αργότερα όμως με τα μεταφορικά ελικόπτερα NH-90, τα οποία ακόμη και σήμερα δεν έχουν παραληφθεί από τον Ελληνικό Στρατό λόγω σοβαρών προβλημάτων. Αυτά τα προβλήματα παραδέχονται ακόμη και οι ίδιοι οι Γερμανοί πως υπάρχουν. Οπως καταγγέλλουν οι Γερμανοί Πράσινοι, τα ελικόπτερα Tiger και NH-90 αντιμετωπίζουν σειρά προβλημάτων τεχνικής φύσεως, με αποτέλεσμα μόνο το ένα στα τρία να είναι επιχειρησιακό.
Μάλιστα, η κατάσταση έχει οδηγήσει σε σημείο οι χειριστές των ελικοπτέρων να χάνουν την πτητική άδειά τους λόγω του ότι δεν καταφέρνουν να συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες πτήσης. Ενδεικτικά αναφέρεται πως το 2016 περίπου 12 από τους συνολικά 135 χειριστές έχασαν την άδειά τους, ενώ το 2017 ο αριθμός τους ανέβηκε στους 19 (επί συνόλου 129). Για να αντιμετωπίσει προσωρινά το πρόβλημα, ο γερμανικός στρατός έφτασε στο σημείο να νοικιάσει ελικόπτερα από ιδιωτική εταιρία προκειμένου οι χειριστές να συμπληρώνουν τις απαραίτητες ώρες πτήσης.
Και για να περάσουμε στο γερμανικό ναυτικό, υπήρξε και εκεί μία απίστευτη αστοχία. Συγκεκριμένα, η γιγάντια φρεγάτα F-125, κλάσης Baden-Wurttemberg, που προοριζόταν να γίνει το μεγαλύτερο σκάφος του ναυτικού μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, κατάφερε τελικά να γίνει το πρώτο γερμανικό σκάφος που απορρίφθηκε από την επιτροπή προμηθειών του γερμανικού ναυτικού. Κι αυτό γιατί έπειτα από περίπου δύο χρόνια δοκιμών διαπιστώθηκε πως η φρεγάτα δεν είναι λειτουργική. Το σκάφος παρουσίαζε κλίση δεξιά και τα ηλεκτρονικά συστήματά του δεν λειτουργούσαν όπως θα έπρεπε. Επιστράφηκε λοιπόν στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρίας, η οποία είναι η ίδια που κατασκεύασε και τα υποβρύχια τύπου 214, για διορθώσεις.
Αρχίζοντας από τα μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter, οι πρόσφατες αποκαλύψεις από τον ίδιο τον γερμανικό Τύπο είναι συγκλονιστικές. Οπως έγραψε το «Spiegel», από τα 128 αεροσκάφη αυτού του τύπου που διαθέτει η Luftwaffe μόνο 10 διαθέτουν τις προϋποθέσεις να συμμετάσχουν σε διεθνείς αποστολές. Τα υπόλοιπα αντιμετωπίζουν προβλήματα, μεταξύ άλλων στο σύστημα αυτοπροστασίας, καθώς και έλλειψη ανταλλακτικών. Κατά το ίδιο δημοσίευμα, τα Eurofighter αποτελούν πηγή ανησυχίας, καθώς, σύμφωνα με την επίσημη έκθεση που συντάχθηκε για την Bundestag, από τα 128 αεροσκάφη μόνο τα 39 είχαν χαρακτηριστεί επιχειρησιακά επαρκή. Το «Spiegel» «καρφώνει» τη Γερμανία και για στοιχεία «μαϊμού» σχετικά με συμμετοχή σε αποστολές του ΝΑΤΟ, γράφοντας πως από τα 82 αεροσκάφη που έχουν διατεθεί σε συμμαχικές επιχειρήσεις μόνο τα τέσσερα δύνανται πραγματικά να επιχειρήσουν λόγω του περιορισμένου αριθμού πυραύλων που υπάρχουν για τα Eurofighter.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη η Γερμανία είχε επιχειρήσει να τα πουλήσει στην Ελλάδα ως... εξαιρετικά, με την κυβέρνηση Σημίτη να λαμβάνει απόφαση προμήθειάς τους (ΚΥΣΕΑ), χωρίς ωστόσο αυτή να υλοποιηθεί ποτέ. Το έκανε αργότερα όμως με τα μεταφορικά ελικόπτερα NH-90, τα οποία ακόμη και σήμερα δεν έχουν παραληφθεί από τον Ελληνικό Στρατό λόγω σοβαρών προβλημάτων. Αυτά τα προβλήματα παραδέχονται ακόμη και οι ίδιοι οι Γερμανοί πως υπάρχουν. Οπως καταγγέλλουν οι Γερμανοί Πράσινοι, τα ελικόπτερα Tiger και NH-90 αντιμετωπίζουν σειρά προβλημάτων τεχνικής φύσεως, με αποτέλεσμα μόνο το ένα στα τρία να είναι επιχειρησιακό.
Μάλιστα, η κατάσταση έχει οδηγήσει σε σημείο οι χειριστές των ελικοπτέρων να χάνουν την πτητική άδειά τους λόγω του ότι δεν καταφέρνουν να συμπληρώσουν τις απαραίτητες ώρες πτήσης. Ενδεικτικά αναφέρεται πως το 2016 περίπου 12 από τους συνολικά 135 χειριστές έχασαν την άδειά τους, ενώ το 2017 ο αριθμός τους ανέβηκε στους 19 (επί συνόλου 129). Για να αντιμετωπίσει προσωρινά το πρόβλημα, ο γερμανικός στρατός έφτασε στο σημείο να νοικιάσει ελικόπτερα από ιδιωτική εταιρία προκειμένου οι χειριστές να συμπληρώνουν τις απαραίτητες ώρες πτήσης.
Και για να περάσουμε στο γερμανικό ναυτικό, υπήρξε και εκεί μία απίστευτη αστοχία. Συγκεκριμένα, η γιγάντια φρεγάτα F-125, κλάσης Baden-Wurttemberg, που προοριζόταν να γίνει το μεγαλύτερο σκάφος του ναυτικού μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, κατάφερε τελικά να γίνει το πρώτο γερμανικό σκάφος που απορρίφθηκε από την επιτροπή προμηθειών του γερμανικού ναυτικού. Κι αυτό γιατί έπειτα από περίπου δύο χρόνια δοκιμών διαπιστώθηκε πως η φρεγάτα δεν είναι λειτουργική. Το σκάφος παρουσίαζε κλίση δεξιά και τα ηλεκτρονικά συστήματά του δεν λειτουργούσαν όπως θα έπρεπε. Επιστράφηκε λοιπόν στις εγκαταστάσεις της κατασκευάστριας εταιρίας, η οποία είναι η ίδια που κατασκεύασε και τα υποβρύχια τύπου 214, για διορθώσεις.
δημοκρατια