Αντιμέτωποι με γενναία αναπροσαρμογή του τιμήματος για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» ως το 2046 βρίσκονται οι μέτοχοι του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για να ξεπεράσουν τα εμπόδια που βάζουν οι Βρυξέλλες.
Αν τελικά οι πιέσεις της Ε.Ε. επιμείνουν, όπως όλα δείχνουν, τότε θα πρόκειται για μεγάλη ανατροπή στη συμφωνία για τη σύμβαση του ΔΑΑ που λήγει το 2026. Η διοίκηση του αεροδρομίου και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις τους τελευταίους μήνες για να ξεμπλοκάρουν τα ζητήματα που έχουν ανακύψει στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ε.Ε. , καθώς από την πορεία τους θα εξαρτηθεί και η πώληση του 30%, η οποία φιγουράρει στις μνημονιακές υποχρεώσεις και πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό.
Οι υπηρεσίες της DG Comp κρατούν επί μήνες τον φάκελο για την παράταση της σύμβασης, καθώς εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την αποτίμηση και κυρίως για το ύψος του τιμήματος, αλλά και για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την οριστικοποίησή του. Το δεύτερο εμπόδιο, που ήταν η επιμήκυνση της σύμβασης χωρίς διαγωνισμό, διαδικασία που ούτως ή άλλως προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση που υπογράφθηκε το 1996, φαίνεται να έχει ξεπεραστεί από την Ε.Ε.
Αρμόδιες πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων επιβεβαιώνουν το θέμα που έχει ανακύψει με το τίμημα, κάνοντας λόγο για απαιτήσεις που ενδεχομένως μαζί με τον ΦΠΑ να προσεγγίζουν και το 1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με βάση τη συμφωνία που υπογράφηκε για τον ΔΑΑ τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι μέτοχοι θα καταβάλουν 480 εκατ., τα οποία με τον ΦΠΑ θα φτάσουν τα 600 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Αν τελικά οι πιέσεις της Ε.Ε. επιμείνουν, όπως όλα δείχνουν, τότε θα πρόκειται για μεγάλη ανατροπή στη συμφωνία για τη σύμβαση του ΔΑΑ που λήγει το 2026. Η διοίκηση του αεροδρομίου και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις τους τελευταίους μήνες για να ξεμπλοκάρουν τα ζητήματα που έχουν ανακύψει στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ε.Ε. , καθώς από την πορεία τους θα εξαρτηθεί και η πώληση του 30%, η οποία φιγουράρει στις μνημονιακές υποχρεώσεις και πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό.
Οι υπηρεσίες της DG Comp κρατούν επί μήνες τον φάκελο για την παράταση της σύμβασης, καθώς εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την αποτίμηση και κυρίως για το ύψος του τιμήματος, αλλά και για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για την οριστικοποίησή του. Το δεύτερο εμπόδιο, που ήταν η επιμήκυνση της σύμβασης χωρίς διαγωνισμό, διαδικασία που ούτως ή άλλως προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση που υπογράφθηκε το 1996, φαίνεται να έχει ξεπεραστεί από την Ε.Ε.
Αρμόδιες πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων επιβεβαιώνουν το θέμα που έχει ανακύψει με το τίμημα, κάνοντας λόγο για απαιτήσεις που ενδεχομένως μαζί με τον ΦΠΑ να προσεγγίζουν και το 1 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι με βάση τη συμφωνία που υπογράφηκε για τον ΔΑΑ τον περασμένο Σεπτέμβριο, οι μέτοχοι θα καταβάλουν 480 εκατ., τα οποία με τον ΦΠΑ θα φτάσουν τα 600 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr