Αρχίζουν τα έργα που θα ενώσουν το διυλιστήριο με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ανασαίνουν οι βιομηχανίες
Ρεπορτάζ
Φώτης Κόλλιας
Φώτης Κόλλιας
Ενα αίτημα που είχε καταθέσει εδώ και
χρόνια η διοίκηση της Motor Oil προχωρά μετά τη συμφωνία με τον ΟΣΕ για την κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει τις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου και άλλων βιομηχανιών της περιοχής των Αγίων Θεοδώρων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.Ο αντιπρόεδρος της Motor Oil Γιάννης Βαρδινογιάννης δήλωσε χθες, κατά την παρουσίαση της συμφωνίας στο υπουργείο Υποδομών, ότι αν και η πρόταση είχε κατατεθεί εδώ και τουλάχιστον πέντε έξι χρόνια, υλοποιήθηκε «σε χρόνο μηδέν» από την παρούσα διοίκηση του ΟΣΕ και τη συνδρομή του υπουργείου. «Είναι αυτονόητο να θέλει μια βιομηχανία να συνδεθεί με ένα δίκτυο. Αυτό το αυτονόητο μέχρι πρότινος δεν ήταν αυτονόητο. Ενώ είχαμε τη διάθεση να το χρηματοδοτήσουμε, υπήρχαν διάφορα προβλήματα που τώρα λύθηκαν».
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Γιάννης Κοσμαδάκης είπε ότι θα κατασκευαστεί γραμμή περίπου 10 χιλιομέτρων που θα συνδέει το διυλιστήριο με τον Ισθμό της Κορίνθου και εν συνεχεία με τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα. Τόνισε ότι σε ενάμιση χρόνο θα είναι έτοιμο το έργο, με προϋπολογισμό περί τα 12.000.000 ευρώ, τον οποίο θα καλύψει η Motor Oil, αλλά και με τεχνική συνδρομή και εξοπλισμό του ΟΣΕ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοχάρης είπε ότι «η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών του ΟΣΕ για τη σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων και την ένταση από την πλευρά της σημερινής διοίκησης που ολοκληρώθηκε σε πολύ μικρό διάστημα. Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με στόχο να ενισχύει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου».
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παν. Θεοχάρης είπε ότι «η συμφωνία έρχεται σε συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών του ΟΣΕ για τη σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων και την ένταση από την πλευρά της σημερινής διοίκησης που ολοκληρώθηκε σε πολύ μικρό διάστημα. Ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη δραστηριότητα με στόχο να ενισχύει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου».
«Η βασική αρχή της κυβέρνησης για τις υποδομές είναι να ενταχθούν τα έργα στην υπηρεσία των παραγωγικών δυνάμεων και των κοινωνικών αναγκών. Η συμφωνία που έγινε υπηρετεί αυτή την αρχή» είπε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για «σιδηροδρομική υποδομή ευρωπαϊκών υποδομών που θα εξυπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής». Πρόσθεσε ότι ενδέχεται να υπάρξει αντίστοιχη συνεργασία και στη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν υποδομές της Motor Oil.
Εκτός από το σιδηροδρομικό δίκτυο, το έργο προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων αγωγών καυσίμων και δύο αγωγών οπτικών ινών (η μία για τις ανάγκες των βιομηχανιών της περιοχής και η άλλη για τις ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου).
Εκτός από το σιδηροδρομικό δίκτυο, το έργο προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων αγωγών καυσίμων και δύο αγωγών οπτικών ινών (η μία για τις ανάγκες των βιομηχανιών της περιοχής και η άλλη για τις ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου).
δημοκρατια