15 Μαρ 2019

8 χρονια ειναι Δημαρχος ο ΚΑΜΙΝΗΣ δεν ειχαν κανει ποτε ελεγχο???Ο δήμος Αθηναίων πρέπει να πληρώσει 50.000 ευρώ τέλη για τα χαμένα «παπάκια»

Ποσό 50.000 ευρώ θα χρειαστεί να πληρώσει ο δήμος Αθηναίων, προκειμένου να εξοφλήσει τα χρέη από τέλη κυκλοφορίας για τα 276 μηχανάκια που έχει χάσει από το 2005.

Το θέμα των 276 χαμένων δίκυκλων που αποκάλυψε το «Εθνος» και το ethnos.gr συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας την Πέμπτη, 14 Μαρτίου. Εκτός της απώλειας των περιουσιακών στοιχείων, το χειρότερο είναι πως για πολλά χρόνια δεν καταβάλλονταν τα τέλη κυκλοφορίας ενώ τα μηχανάκια εμφανίζονταν να παραμένουν σε κυκλοφορία!
Οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι Ανδρέας Βαρελάς και Γιώργος Μπρούλιας περιέγραψαν ένα χάος στις αποθήκες του δήμου και εξήγησαν ότι χρειάστηκαν χρόνο για να διαμορφώσουν μια τελική εικόνα. Ο κ. Μπρούλιας σημείωσε πως είναι σκοπός η απόσυρση τους αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να καταβληθούν τα απλήρωτα τέλη που εκτιμώνται σε περίπου 50.000 ευρώ… 

Η... εξαφάνιση των δικύκλων

Χάνει ο δήμος το… παπί και ο δήμαρχος τη βέσπα! Ούτε ένα ούτε δύο ούτε δέκα αλλά 276 είναι τα μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα, που έχει χάσει ο δήμος Αθηναίων από τα γκαράζ του από το 2005 και μετά.
Την καταμέτρηση των… απολεσθέντων πραγματοποίησε ειδική επιτροπή που συστάθηκε στον μεγαλύτερο δήμο της χώρας με αντικείμενο «την απόσυρση ή διάθεση οχημάτων». Το ακόμη χειρότερο που διαπίστωσε αυτή η τριμελής επιτροπή είναι ότι όλα αυτά τα οχήματα που αγοράστηκαν ως εργαλεία δουλειάς και πληρώθηκαν με χρήματα των δημοτών σε εποχές ανάπτυξης και «ανάπτυξης», «σύμφωνα με τα αρχεία της Τροχαίας Αθηνών και του υπουργείου Συγκοινωνιών φαίνονται ως ενεργά με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους».
Το θέμα συζητείται τις επόμενες ημέρες στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας και το ζητούμενο είναι ακριβώς αυτό: Να αποφασισθεί η διαγραφή όλων αυτών των 276 οχημάτων από τον στόλο του δήμου, ώστε να σταματήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας που συνέχισαν να καταβάλλονται επί 14 χρόνια σαν να περίσσευαν χρήματα για την ενίσχυση του κρατικού προϋπολογισμού.
Στο εισηγητικό που συνοδεύει το συγκεκριμένο θέμα περιγράφονται διάφορα διαδικαστικά και ο χαμένος στόλος δίκυκλων του δήμου Αθηναίων με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:
  • Ανάμεσα στα 276 οχήματα, υπάρχουν δέκα δίκυκλα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας το 1980!
  • Πάνω από τα μισά, δηλαδή 141 δίκυκλα είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν το 1989.
  • Υπάρχουν, όμως, και 12 που κυκλοφόρησαν μετά το 2000 μέχρι και το 2005.
  • Χαμένα είναι και δέκα τρίκυκλα Piaggio, τα οποία είχαν αποκτηθεί το 1995.
-Στις μάρκες των χαμένων δικύκλων κυριαρχεί εμφανώς η ιταλική Piaggio με 155 δίκυκλα και τρίκυκλα. Καταγράφονται χωριστά 30 μηχανάκια Vespa αν και ως τύπος δικύκλου κατασκευάζεται επίσης από την Piaggio. Σε μεγάλη απόσταση αλλά με ισχυρή παρουσία είναι τα 65 δίκυκλα Yamaha και ακολουθούν 20 Honda, 3 ανατολικογερμανικές Jawa, 2 Peugeot και μόλις ένα Suzuki.
Στην εισήγηση δεν εξηγείται πώς χάθηκαν αυτά τα μηχανάκια ούτε και σε τι ποσό φθάνουν τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.
Τα τρία μέλη της επιτροπής, οι αντιδήμαρχοι Γ. Μπρούλιας και Α. Βαρελάς και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μηχανολογικού Δ. Ψύλλος περιγράφουν τα ευρήματα της έρευνας ως εξής:
  1. Τα 276 δίκυκλα οχήματα δεν δηλώθηκαν ως ενεργά από καμιά υπηρεσία του δήμου, όταν έγινε φυσική απογραφή οχημάτων και μηχανημάτων κατά τα έτη 2012, 2013, 2017 και 2018.
  2. Σύμφωνα με έγγραφα αρχειοθετημένα και χρονολογούμενα από το 2005 και μετά, «τα περισσότερα από τα εν λόγω δίκυκλα οχήματα είχαν παραδοθεί στο συνεργείο οχημάτων προς απόσυρση». Όμως, «για κάποιον άγνωστο λόγο δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της (απόσυρσης)».
  3. Τα 276 δίκυκλα «δεν βρέθηκαν παρότι διεξήχθη έρευνα σε όλους τους υπηρεσιακούς δημοτικούς χώρους στάθμευσης» ακολουθεί η πικρή ομολογία των αρμόδιων του δήμου.
  4. Και ακολουθεί ο… λογαριασμός: «Τα δίκυκλα αυτά φαίνονται ως ενεργά με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους».