Κανονικά, νοικιάζεις ένα αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις σου για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εκτός και αν ζεις στην Ιαπωνία, όπου σύμφωνα με την εφημερίδα «The Asahi Shimbun» επιστρέφονται πολλά νοικιασμένα αυτοκίνητα, χωρίς να έχουν καταγράψει ούτε χιλιόμετρο διαδρομής από τους χρήστες τους. Αυτό ισχύει μάλιστα κυρίως για πελάτες εταιρειών Car Sharing ή Κοινοχρησίας των οχημάτων, όπου συνήθως νοικιάζεις το αυτοκίνητο για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα εντός της ημέρας, π.χ. για μία ή δύο ώρες. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα βρίσκονται σταθμευμένα σε κομβικά σημεία των πόλεων και ο χρήστης αποκτά πρόσβαση σε αυτά μέσω ειδικής εφαρμογής και οnline συμφωνίας με τον πάροχο του οχήματος.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Car Sharing Orix δήλωσε, ότι «δεν είχαμε ιδέα, πώς χρησιμοποιούσαν οι πελάτες μας στην πραγματικότητα τα οχήματα. Το μόνο που γνωρίζαμε, ήταν ότι τα στοιχεία μας έδειχναν μία σειρά ανθρώπων, που νοικιάζουν αυτοκίνητα, χωρίς να τα οδηγήσουν».
Για να λύσουν αυτό το μυστήριο, ρώτησαν πολλές εταιρείες χρονομίσθωσης αυτοκινήτων τους πελάτες τους και τα αποτελέσματα εκπλήσσουν, ενώ ταυτόχρονα αποτυπώνουν τις δραματικές αλλαγές του τρόπου ζωής στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Οι πελάτες δεν είχαν αλλάξει την τελευταία στιγμή τα σχέδιά τους ούτε χρειάζονταν κάποιο μέσο μετακίνησης. Ωστόσο το ενοικιαζόμενο Ι.Χ. ήταν ο ευκολότερος, γρηγορότερος και φτηνότερος τρόπος να αποκτήσουν έναν προσωρινό «χώρο» στο κέντρο μίας πόλης.
Ενας πελάτης ανέφερε, ότι νοίκιαζε οχήματα, για να στήσει μέσα σε αυτά τον χώρο εργασίας του, κάποιος άλλος χρησιμοποιούσε το σταθμευμένο αυτοκίνητο ως αποθηκευτικό χώρο για τις τσάντες και τα προσωπικά του αντικείμενα. Ενας τρίτος, απλά δεν είχε βρει τραπέζι σε κεντρικό εστιατόριο, έτσι νοίκιασε το Ι.Χ. για να καταναλώσει μέσα σε αυτό το συσκευασμένο γεύμα, που είχε αγοράσει σε ένα κατάστημα τροφίμων.
Αρκετοί χρήστες αποκάλυψαν επίσης, ότι μίσθωναν τα αυτοκίνητα, για να ξεκουραστούν και να κοιμηθούν μερικές ώρες μέσα σε αυτά. Όπως δήλωσε ένας από αυτούς τους πελάτες, «μερικές φορές μπορώ να πάρω έναν υπνάκο μεταξύ των επισκέψεων σε πελάτες μου, γιατί η ενοικίαση ενός αυτοκινήτου για ύπνο μου κοστίζει μόνον μερικές εκατοντάδες γεν (αντιστοιχούν σε λίγα ευρώ)».
Η ιαπωνική εταιρεία Car Sharing TT Docomo διαπίστωσε, ότι ένας στους οκτώ πελάτες της είχε χρησιμοποιήσει το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο για διαφορετικό λόγο και όχι για να μετακινηθεί με το όχημα. Οι χρήστες νοίκιαζαν αυτοκίνητα, για να δουν αγαπημένες τους εκπομπές και ταινίες ανενόχλητοι, να κάνουν ασκήσεις στα αγγλικά με την ησυχία τους, ακόμη και διατάσεις προσώπου για να τονώσουν τους μυς τους. Σε κάθε περίπτωση, χρησιμοποιούσαν τα οχήματα για εντελώς διαφορετικούς σκοπούς από τους αναμενόμενους, ενώ ο αριθμός των πελατών που κάνει κάτι τέτοιο, μεγαλώνει συνέχεια.
Για τις εταιρείες ενοικίασης οχημάτων της Ιαπωνίας το πρόβλημα είναι μεγάλο, καθώς στη συγκεκριμένη χώρα διαμορφώνεται το μίσθωμα από ένα χαμηλό πάγιο και από τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ενώ αντίθετα στην Ευρώπη γίνεται η τιμολόγηση με βάση τον χρόνο χρήσης του οχήματος. Αν λοιπόν νοικιάσεις ένα αυτοκίνητο στην Ιαπωνία και δεν γράψεις με αυτό ούτε χιλιόμετρο, θα πληρώσεις απλά το φτηνό πάγιο. Με άλλα λόγια, όταν κοιμάται ο πελάτης μέσα στο όχημα ή το χρησιμοποιεί για να γράψει στο laptop του, η εταιρεία ενοικίασης δεν κερδίζει τίποτα. Πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν πολλοί χρήστες αφήνουν ανοιχτή τη μηχανή, για να δουλεύει η θέρμανση και ο κλιματισμός του αυτοκινήτου. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο εκπρόσωπος της εταιρείας Orix, «πιστεύουμε, ότι το καλύτερο είναι, να οδηγούνται τα αυτοκίνητά μας και όχι να μένουν ακινητοποιημένα».
 insider.gr