9 Σεπ 2019

ΕΨΑ, Βίκος και Λουξ εναντίον της Coca Cola

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου έχει οριστεί να συζητηθεί ενώπιoν της δευτεροβάθμιας επιτροπής του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) η αίτηση επανελέγχου της ..
απόφασης, με την οποία η Coca Cola Hellas καλείται να αποσύρει την προωθητική ενέργεια – διαφήμιση όπου απεικονίζονται ο Παρθενώνας και η Βουλή των Ελλήνων σε «συλλεκτικά» της μπουκάλια.
 Η απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής ελήφθη στις αρχές Αυγούστου (02/08)από την πρωτοβάθμια Επιτροπή του ΣΕΕ, μετά από καταγγελία των εταιρειών ΕΨΑ, Βίκος και Λούξ, οι οποίες υποστηρίζουν πως η διαφήμιση της Coca Cola Hellas είναι παντελώς παράνομη και μάλιστα, έγινε χωρίς να έχει καμία απολύτως άδεια χρήσης από τους αρμόδιους φορείς (ΕΟΤ), δημιουργώντας σοβαρά ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Στο υπόμνημα που υπέβαλλαν οι τρεις ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών στην δευτεροβάθμια επιτροπή του ΣΕΕ, μέσω του νομικού συμβούλου του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και της εταιρείας Skag, Δημήτρη Μάρκου, ζητούν την απόρριψη της αίτησης επανελέγχου της Coca Cola Hellas καθώς και την απόσυρση «εντός μιας ημέρας όσες μορφές επικοινωνίας δεν έχει αποσύρει η coca cola, καθώς και τις συσκευασίες των μπουκαλιών της».
Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα με τα 5 συλλεκτικά μπουκάλια της Coca-Cola
Και αυτό όπως λένε γιατί, «η εν λόγω προωθητική ενέργεια της coca cola, δημιουργεί αθέμιτα αύξηση των πωλήσεων της και μείωση των δικών τους. Στοχεύει δε στο συναίσθημα και ενώ είναι και απόλυτα στοχευμένη η επιλογή της, αφού τα μπουκάλια αυτά κυκλοφορούν στην Αθήνα, άλλα μπουκάλια με τις Κυκλάδες στα νησιά των Κυκλάδων, στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν μπουκάλια με τον Λευκό Πύργο κοκ.»
ΕΨΑ, Βίκος και Λουξ, όπως αναφέρει το mononews.gr, καταγγέλλουν ακόμη πως ο αρμόδιος φορέας (Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών), δεν ήλεγξε την εταιρεία και δεν επέβαλε σε αυτήν τα αντιστοιχούντα τέλη ενώ αντικρούουν τα επιχειρήματα που θέτει η πλευρά της Coca Cola Hellas, όπως ότι δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς από τον Μάρτιο του 2019 που να καλύπτει τις σχεδιαστικές απεικονίσεις.
Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με το υπόμνημα που κατέθεσαν και έχει στη διάθεσή του, το mononews.gr, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών χαρακτηρίζουν ευφυολόγημα τον όρο «ελεύθερο σχέδιο» που χρησιμοποιεί η coca cola ενώ αναφορικά με τους ισχυρισμούς περί καλλιτεχνικής δημιουργίας επισημαίνει πως «η απεικόνιση του Παρθενώνα και της Βουλής είναι τόσο κοινότυπη και αναγνωρίσιμη που ουδέν στοιχείο πρωτοτυπίας και άρα καλλιτεχνικής δημιουργίας εμπεριέχει».
Κλείνοντας χαρακτηρίζουν τους ισχυρισμούς, περί ερώτησης στο υπουργείο Τουρισμού και λήψης προφορικών διαβεβαιώσεων από τους φορείς για την αντισυνταγματικότητα του Νόμου φληναφήματα ολκής και παντελώς αβάσιμους. «Ο Νόμος», σημειώνουν, «ισχύει πάντα έναντι όλων και υποχωρεί μόνο αν εκδοθεί νέος νόμος ή κριθεί αντισυνταγματικός. Η αντισυνταγματικότητα δε των νόμων κρίνεται μόνο στα δικαστήρια και πουθενά άλλου…».
Η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής του ΣΕΕ στην αίτηση επανελέγχου που κατέθεσε η Coca Cola Hellas αναμένεται την προσεχή Παρασκευή. Να σημειωθεί οτι το ΣΕΕ είναι μια Ανεξάρτητη Αρχή και όχι κάποια δικαστική αρχή ενώ η εφαρμογή των αποφάσεών τής βασίζεται στην Αρχή του αυτοελέγχου.
Οι ελληνικές εταιρείες δια του νομικού συμβούλου τους δηλώνουν αισιόδοξες για την έκβαση της υπόθεσης καθώς θεωρούν πως έχουν τον νόμο με το μέρος τους ενώ ο λόγος που δεν έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ζητώντας αποζημείωση μέσα από ασφαλιστικά μέτρα είναι ότι πάντοτε θέλουν να δείχνουν ότι έχουν καλή πρόθεση και δεν καταφεύγουν εξ’ αρχής σε ακραία μέτρα.
«Θέλουν να σταματήσει η διαφήμιση, η οποία εκμεταλλεύεται τα εθνικά σύμβολα», αναφέρει στο mononews.gr ο κ. Μάρκος και τονίζει πως υπάρχει ανάλογη απόφαση στο παρελθόν εναντίον της Prince Oliver.
Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε). Είναι μία ανεξάρτητη, μη κερδοσκοπική αστική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2003 στο πλαίσιο της αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, από τους διαφημιζόμενους, τις διαφημιστικές εταιρείες και τα Μέσα, ενώ η λειτουργία της προβλέπεται από το Νόμο 2863/2000.