Tουλάχιστον υποκριτική θα μπορούσε κάποιος να χαρακτηρίσει την προωθητική ενέργεια της Coca- Cola να αποτυπώσει στα μπουκάλια ..
της εμβληματικά μνημεία της Ελλάδας.
Τα χρόνια της κρίσης, όταν δηλαδή η ελληνική οικονομία είχε περισσότερο ανάγκη στήριξης, η εταιρία γύρισε την πλάτη στη χώρα μας κλείνοντας όλα τα εργοστάσιά της πλην ενός και μεταφέροντας τη φορολογική έδρα της στην Ελβετία.
Φέτος το καλοκαίρι… ξαναθυμήθηκε την Ελλάδα, χρησιμοποιώντας τον Παρθενώνα, τη Βουλή, τον Λευκό Πύργο, αλλά και νησιά των Κυκλάδων σε «συλλεκτικά» μπουκάλια της, με απώτερο στόχο προφανώς να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τα ταμεία της.
Μια κίνηση που εκλήφθηκε από την αγορά ως αθέμιτος ανταγωνισμός, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των ελληνικών εταιριών αναψυκτικών.
Λουξ, Βίκος και Εψα έχουν καταγγείλει την Coca-Cola Hellas στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) για αθέμιτο ανταγωνισμό και αναμένεται τις επόμενες ημέρες η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής για την αίτηση επανελέγχου της απόφασης της πρωτοβάθμιας.
Η απόφαση καλούσε την Coca-Cola Hellas να αποσύρει την προωθητική ενέργεια – διαφήμιση, στην οποία απεικονίζονται ελληνικά μνημεία και τοπία σε «συλλεκτικά» μπουκάλια της.
Οι τρεις ελληνικές εταιρίες υποστηρίζουν πως η διαφήμιση είναι παντελώς παράνομη και μάλιστα έγινε χωρίς να έχει καμία απολύτως άδεια χρήσης από τους αρμόδιους φορείς (ΕΟΤ).
Ζητούν την απόρριψη της αίτησης επανελέγχου της Coca-Cola Hellas, καθώς και την απόσυρση εντός μιας ημέρας όσων μορφών επικοινωνίας δεν έχει αποσύρει η Coca-Cola, καθώς και των συσκευασιών στα μπουκάλια της. Λουξ, Βίκος και Εψα υποστηρίζουν ότι η εν λόγω προωθητική ενέργεια της Coca Cola δημιουργεί αθέμιτα αύξηση των πωλήσεών της και μείωση των δικών τους.
Τα «νέα» μπουκάλια
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής η πλευρά της Coca- Cola Hellas ισχυρίστηκε ότι η καμπάνια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με βάση όλες τις απαραίτητες και προβλεπόμενες νομικές υποχρεώσεις, καθώς, όταν ξεκίνησε, δεν υπήρχε υποχρέωση αδειοδότησης για ελεύθερα σχέδια ιστορικών μνημείων.
Υποστήριξε επίσης πως η δημιουργία των συλλεκτικών μπουκαλιών έχει ως μόνο στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας διεθνώς και την προβολή της ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Σημειώνεται πως το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας. Πρόκειται για μια ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική αστική εταιρία που δημιουργήθηκε το 2003, στο πλαίσιο της
αυτορρύθμισης της διαφημιστικής αγοράς, από τους διαφημιζόμενους, τις διαφημιστικές εταιρίες και τα μέσα.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ