Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου επιστρέφουν στις τάξεις την ερχόμενη Δευτέρα, με τους ιθύνοντες να μην μπορούν να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Τουναντίον, με τις παλινωδίες που...
συνεχίζονται μέχρι και την τελευταία ..
στιγμή, εντείνουν το αίσθημα της ανησυχίας για την ασφαλή επιστροφή στις αίθουσες διδασκαλίας.
Η τελευταία «επιτυχία» της κυβέρνησης αφορά τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών εντός των τάξεων. Ενώ λοιπόν ο ΕΟΔΥ το Σάββατο 2 Μαΐου όρισε ως ασφαλή αναλογία τον έναν μαθητή ανά 7 τ.μ., την επομένη η σαφέστατη αυτή οδηγία αντικαταστάθηκε από το «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Η παραπάνω διγλωσσία προκάλεσε αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, με την Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. σε σχετική ανακοίνωση να κάνει λόγο για «πρωτοφανή κίνηση, που ενδεχομένως συνιστά απόπειρα εξαπάτησης της ελληνικής κοινωνίας στο σύνολό της» και να θέτει μια σειρά εύλογων ερωτημάτων:
■ Γιατί άλλαξαν οι πρώτες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αναλογία 1/7 τ.μ. για τα σχολεία;
■ Ποιοι ήταν εκείνοι που πήραν την απόφαση μέσα σε λίγες ώρες να αλλάξουν τις οδηγίες;
■ Με ποια επιστημονική λογική εξηγείται πως για όλες τις υπηρεσίες αναγράφονται σαφείς οδηγίες με βάση τα τετραγωνικά μέτρα, εκτός από τα σχολεία;
■ Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει για την αναλογία μαθητών ανά τμήμα;
■ Με την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς;
Σε σχετικό ερώτημα που απευθύναμε στο υπουργείο Παιδείας, μας παρέπεμψαν στις εξαγγελίες της υπουργού, σύμφωνα με τις οποίες θα διατηρηθεί ο μέγιστος αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη αλλά και η απόσταση ασφαλείας του 1,5 μέτρου.
«Σε απόσταση αναπνοής»
Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, κέντρα ξένων γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ), η επαναλειτουργία των οποίων έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου, θέτουν με τη σειρά τους τον προβληματισμό τους σχετικά με την επαρκή προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς, τονίζοντας την άσχημη κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποστηρίζοντας ότι το μέτρο της απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των μαθητών είναι ανεφάρμοστο στην περίπτωση των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης όπου υπάρχουν αίθουσες μικρότερες των 30 τ.μ.
«Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πρόχειρα χωρισμένες με γυψοσανίδες όπου μαθητές και καθηγητές κυριολεκτικά στοιβάζονται σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλον. Οι συνθήκες υγιεινής εναποτίθενται στην “καλή θέληση” του εργοδότη.
»Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει προσωπικό καθαρισμού ενώ χρέη καθαρίστριας ή καθαριστή τελούν οι συνάδελφοι που εργάζονται στη γραμματεία του φροντιστηρίου. Οι χώροι παραμονής των μαθητών στα διαλείμματα είναι ανεπαρκείς, αν όχι ανύπαρκτοι. Για τους οδηγούς, τους συνοδούς και τα παιδιά στα σχολικά δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων».
Αντιδράσεις για το σ/ν
Σήμερα ολοκληρώνεται η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», με τις αντιδράσεις να μην κοπάζουν.
Ενδεικτικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει ότι με την Τράπεζα Θεμάτων τα Μαθηματικά «εγκλωβίζονται σε μία παρωχημένη ασκησιολογία, χωρίς δημιουργική φαντασία και διεπιστημονικές αναφορές» και ζητά, μεταξύ άλλων, την επαναφορά του μαθήματος στην Γ’ Λυκείου για όλους τους μαθητές, ενώ η Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. χαρακτηρίζει το σχέδιο νόμου «μια αποσπασματική απόπειρα υποτυπώδους αντιμετώπισης σημαντικών και χρόνιων ζητημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης».
Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΜΟΜΦΗ ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αντιδράσεις για τον «Μεγάλο Αδελφό» της Κεραμέως στα σχολεία
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική της συνέντευξη, αναφέρθηκε στη δυνατότητα βιντεοσκόπησης του μαθήματος εντός των τάξεων και τη ζωντανή αναμετάδοσή του για τους μαθητές που δεν είναι παρόντες, προκαλώντας την άμεση αντίδραση τόσο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τοπικών ΕΛΜΕ όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης, που την εγκαλούν για αντισυνταγματικότητα.
Σε μια προσπάθεια να χαϊδέψει τα αυτιά των ανησυχούντων γονέων η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως για τους μαθητές που δεν θα πάνε στο σχολείο για το διάστημα που αυτά θα επαναλειτουργήσουν προβλέπεται η αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και το σβήσιμο απουσιών.
Ωστόσο, οι περισσότεροι διάβασαν πίσω από τις λέξεις της υπουργού και χωρίς να μείνουν στον επιχειρούμενο εντυπωσιασμό διέγνωσαν τον κίνδυνο εμπέδωσης της αντίληψης μιας διαμεσολαβημένης πραγματικότητας, η οποία θα αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και τους κινδύνους που φέρει μαζί της μία τέτοια πρακτική.
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την ΟΛΜΕ, που κάνει λόγο για «αντισυνταγματική απόφαση κατά παράβαση Κανονισμών και αποφάσεων Διεθνών Οργανισμών», παραθέτοντας τα άρθρα, τους κανονισμούς και τις ευρωπαϊκές αποφάσεις που συντείνουν στο παραπάνω και καλώντας τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν το μέτρο που αναγγέλθηκε προφορικά.
«Αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει σε επίσημη έγγραφη οδηγία για αναμετάδοση του μαθήματος, η ΟΛΜΕ θα προσφύγει άμεσα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και προτίθεται να κινηθεί νομικά» προειδοποιεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, με την οποία συντάσσονται τοπικές ΕΛΜΕ και εκπαιδευτικοί που εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια για την παρουσία του Μεγάλου Αδελφού εντός των σχολείων.
«Μάθημα με ανοιχτές κάμερες, δηλ. μάθημα που “σπάει” τον δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας σε καμία ελληνική κυβέρνηση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες» ήταν το σχόλιο του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ο οποίος κάλεσε για μία ακόμη φορά την ηγεσία του υπουργείου να αναθεωρήσει την απόφασή της για το άνοιγμα των σχολείων.
efsyn.gr
συνεχίζονται μέχρι και την τελευταία ..
στιγμή, εντείνουν το αίσθημα της ανησυχίας για την ασφαλή επιστροφή στις αίθουσες διδασκαλίας.
Η τελευταία «επιτυχία» της κυβέρνησης αφορά τον καθορισμό του αριθμού των μαθητών εντός των τάξεων. Ενώ λοιπόν ο ΕΟΔΥ το Σάββατο 2 Μαΐου όρισε ως ασφαλή αναλογία τον έναν μαθητή ανά 7 τ.μ., την επομένη η σαφέστατη αυτή οδηγία αντικαταστάθηκε από το «Οδηγίες από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Η παραπάνω διγλωσσία προκάλεσε αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο, με την Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. σε σχετική ανακοίνωση να κάνει λόγο για «πρωτοφανή κίνηση, που ενδεχομένως συνιστά απόπειρα εξαπάτησης της ελληνικής κοινωνίας στο σύνολό της» και να θέτει μια σειρά εύλογων ερωτημάτων:
■ Γιατί άλλαξαν οι πρώτες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αναλογία 1/7 τ.μ. για τα σχολεία;
■ Ποιοι ήταν εκείνοι που πήραν την απόφαση μέσα σε λίγες ώρες να αλλάξουν τις οδηγίες;
■ Με ποια επιστημονική λογική εξηγείται πως για όλες τις υπηρεσίες αναγράφονται σαφείς οδηγίες με βάση τα τετραγωνικά μέτρα, εκτός από τα σχολεία;
■ Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να αποφασίζει για την αναλογία μαθητών ανά τμήμα;
■ Με την απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί είναι ασφαλείς;
Σε σχετικό ερώτημα που απευθύναμε στο υπουργείο Παιδείας, μας παρέπεμψαν στις εξαγγελίες της υπουργού, σύμφωνα με τις οποίες θα διατηρηθεί ο μέγιστος αριθμός των 15 μαθητών ανά τάξη αλλά και η απόσταση ασφαλείας του 1,5 μέτρου.
«Σε απόσταση αναπνοής»
Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δομές ιδιωτικής εκπαίδευσης (φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, κέντρα ξένων γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ), η επαναλειτουργία των οποίων έχει οριστεί για τις 18 Μαΐου, θέτουν με τη σειρά τους τον προβληματισμό τους σχετικά με την επαρκή προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς, τονίζοντας την άσχημη κατάσταση των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποστηρίζοντας ότι το μέτρο της απόστασης του 1,5 μέτρου μεταξύ των μαθητών είναι ανεφάρμοστο στην περίπτωση των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης όπου υπάρχουν αίθουσες μικρότερες των 30 τ.μ.
«Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πρόχειρα χωρισμένες με γυψοσανίδες όπου μαθητές και καθηγητές κυριολεκτικά στοιβάζονται σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλον. Οι συνθήκες υγιεινής εναποτίθενται στην “καλή θέληση” του εργοδότη.
»Τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει προσωπικό καθαρισμού ενώ χρέη καθαρίστριας ή καθαριστή τελούν οι συνάδελφοι που εργάζονται στη γραμματεία του φροντιστηρίου. Οι χώροι παραμονής των μαθητών στα διαλείμματα είναι ανεπαρκείς, αν όχι ανύπαρκτοι. Για τους οδηγούς, τους συνοδούς και τα παιδιά στα σχολικά δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Ο Βύρων».
Αντιδράσεις για το σ/ν
Σήμερα ολοκληρώνεται η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», με τις αντιδράσεις να μην κοπάζουν.
Ενδεικτικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία υποστηρίζει ότι με την Τράπεζα Θεμάτων τα Μαθηματικά «εγκλωβίζονται σε μία παρωχημένη ασκησιολογία, χωρίς δημιουργική φαντασία και διεπιστημονικές αναφορές» και ζητά, μεταξύ άλλων, την επαναφορά του μαθήματος στην Γ’ Λυκείου για όλους τους μαθητές, ενώ η Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. χαρακτηρίζει το σχέδιο νόμου «μια αποσπασματική απόπειρα υποτυπώδους αντιμετώπισης σημαντικών και χρόνιων ζητημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης».
Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΜΟΜΦΗ ΠΕΡΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αντιδράσεις για τον «Μεγάλο Αδελφό» της Κεραμέως στα σχολεία
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική της συνέντευξη, αναφέρθηκε στη δυνατότητα βιντεοσκόπησης του μαθήματος εντός των τάξεων και τη ζωντανή αναμετάδοσή του για τους μαθητές που δεν είναι παρόντες, προκαλώντας την άμεση αντίδραση τόσο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και τοπικών ΕΛΜΕ όσο και της μείζονος αντιπολίτευσης, που την εγκαλούν για αντισυνταγματικότητα.
Σε μια προσπάθεια να χαϊδέψει τα αυτιά των ανησυχούντων γονέων η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως για τους μαθητές που δεν θα πάνε στο σχολείο για το διάστημα που αυτά θα επαναλειτουργήσουν προβλέπεται η αναμετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο και το σβήσιμο απουσιών.
Ωστόσο, οι περισσότεροι διάβασαν πίσω από τις λέξεις της υπουργού και χωρίς να μείνουν στον επιχειρούμενο εντυπωσιασμό διέγνωσαν τον κίνδυνο εμπέδωσης της αντίληψης μιας διαμεσολαβημένης πραγματικότητας, η οποία θα αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και τους κινδύνους που φέρει μαζί της μία τέτοια πρακτική.
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την ΟΛΜΕ, που κάνει λόγο για «αντισυνταγματική απόφαση κατά παράβαση Κανονισμών και αποφάσεων Διεθνών Οργανισμών», παραθέτοντας τα άρθρα, τους κανονισμούς και τις ευρωπαϊκές αποφάσεις που συντείνουν στο παραπάνω και καλώντας τους εκπαιδευτικούς να μην υλοποιήσουν το μέτρο που αναγγέλθηκε προφορικά.
«Αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει σε επίσημη έγγραφη οδηγία για αναμετάδοση του μαθήματος, η ΟΛΜΕ θα προσφύγει άμεσα στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και προτίθεται να κινηθεί νομικά» προειδοποιεί η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, με την οποία συντάσσονται τοπικές ΕΛΜΕ και εκπαιδευτικοί που εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια για την παρουσία του Μεγάλου Αδελφού εντός των σχολείων.
«Μάθημα με ανοιχτές κάμερες, δηλ. μάθημα που “σπάει” τον δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον ανήλικο μαθητή, δεν έχει διανοηθεί να κάνει κανένας υπουργός Παιδείας σε καμία ελληνική κυβέρνηση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες» ήταν το σχόλιο του τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ο οποίος κάλεσε για μία ακόμη φορά την ηγεσία του υπουργείου να αναθεωρήσει την απόφασή της για το άνοιγμα των σχολείων.
efsyn.gr