«Κάθε φέτος και χειρότερα», σχολίασε η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ), με αφορμή τα θέματα που κλήθηκαν να λύσουν οι υποψήφιοι χθες, Παρασκευή, στο μάθημα της Χημείας.
Τα θέματα, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονταν βατά, για καλά ...
προετοιμασμένους μαθητές, πρακτικά ωστόσο υπήρξαν πολλά ζητήματα, τα οποία εξέθεσε η ΕΕΧ.
Έκανε λίγο για «ατυχή προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία», οποία χαρακτηρίστηκε από ασάφειες.
Θεωρεί ότι τα θέματα «χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος».
«Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων, με περισσότερες διευκρινίσεις, ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος», τόνισε η ΕΕΧ.
Για την Ένωση, υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.
Επίσης, επεσήμανε ότι πολλά θέματα «εμφάνιζαν ασάφειες που καθυστερούσαν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές».
Ως προς την έκταση των θεμάτων, η ΕΕΧ υπογράμμισε ότι το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων «απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη».
«Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης, ανέφερε η ΕΕΧ.
Επίσης, τόνισαν ότι τα θέματα «υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα».
«Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας», κατέληξε στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Χημικών.
Τα θέματα, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονταν βατά, για καλά ...
προετοιμασμένους μαθητές, πρακτικά ωστόσο υπήρξαν πολλά ζητήματα, τα οποία εξέθεσε η ΕΕΧ.
Έκανε λίγο για «ατυχή προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία», οποία χαρακτηρίστηκε από ασάφειες.
Θεωρεί ότι τα θέματα «χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος».
«Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων, με περισσότερες διευκρινίσεις, ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος», τόνισε η ΕΕΧ.
Για την Ένωση, υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.
Επίσης, επεσήμανε ότι πολλά θέματα «εμφάνιζαν ασάφειες που καθυστερούσαν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές».
Ως προς την έκταση των θεμάτων, η ΕΕΧ υπογράμμισε ότι το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων «απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη».
«Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης, ανέφερε η ΕΕΧ.
Επίσης, τόνισαν ότι τα θέματα «υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα».
«Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας», κατέληξε στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Χημικών.