Την ώρα που οι τοπικοί φορείς ενωμένοι προσπαθούν με κάθε τρόπο να διασώσουν την τουριστική περίοδο και να προστατεύσουν την ποιότητα του προορισμού, αναδεικνύοντας όλα τα ποιοτικά στοιχεία και τα πλεονεκτήματα της Ρόδου σε δυνητικούς επισκέπτες,
Τα παράπονα έρχονται και φέτος από την Παλιά Πόλη, όπου πριν καλά καλά η Ρόδος υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες, οι καταγγελίες για αισχροκέρδεια κάνουν ήδη τον γύρο του διαδικτύου τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας.
Όπως μεταδίδει ο ιστότοπος dimokratiki.gr, ζευγάρι Γερμανών τουριστών επισκέφθηκε κατάστημα της Μεσαιωνικής Πόλης και κλήθηκε για δύο μπίρες και ένα αναψυκτικό να πληρώσει 30 ευρώ! Όταν παραπονέθηκε στον υπεύθυνο για τον λογαριασμό, τότε εκείνος τους έκοψε 10 ευρώ και πλήρωσαν τελικά 20, ωστόσο φρόντισαν να δημοσιοποιήσουν τη δυσάρεστη εμπειρία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ των οποίων και σε διαδικτυακή ομάδα με περισσότερα από 10.000 μέλη εκ των οποίων το 70% επαναλαμβανόμενους επισκέπτες της Ρόδου (!), σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Μανακίτσα, που ανέδειξε το θέμα.
Στο ίδιο κατάστημα, μια άλλη παρέα -επίσης Γερμανών- κλήθηκε να πληρώσει για τρία κοκτέιλ 75 ευρώ (!), ενώ σε παρακείμενο κατάστημα ένα τοστ, μία μεγάλη μπίρα και ένας φρέσκος χυμός πορτοκάλι χρεώθηκαν συνολικά 39 ευρώ, προκαλώντας αρνητικά σχόλια και τεράστια δυσφήμιση όχι μόνο για την Παλιά Πόλη, αλλά συνολικά για τον προορισμό.
Η αισχροκέρδεια οπωσδήποτε δεν είναι φετινό φαινόμενο, ωστόσο σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία θα περίμενε κανείς πως δεν θα κάνουν την εμφάνισή τους αυτοί οι λίγοι επιτήδειοι, που με τη συμπεριφορά τους υπονομεύουν την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλεται για να μείνουν ικανοποιημένοι οι επισκέπτες που επέλεξαν τη Ρόδο για τις διακοπές τους, όταν έχει κλονιστεί συθέμελα ολόκληρο το τουριστικό οικοδόμημα ανά τον κόσμο.
Σε κάθε περίπτωση, οι πρακτικές αισχροκέρδειας πρέπει επιτέλους να εκλείψουν και οι ασυνείδητοι να υποστούν τις κυρώσεις του νόμου προκειμένου να προστατευτεί το τουριστικό μας προϊόν, από «επαγγελματίες» που μοναδικό μέλημα έχουν να αποκομίσουν παράνομα κέρδος από τους τουρίστες, αδιαφορώντας για τις τεράστιες επιπτώσεις. Μάλιστα, ειδικά στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπως προκύπτει από τις δημόσιες καταγγελίες που ακολούθησαν της δημοσιοποίησης του θέματος, το συγκεκριμένο κατάστημα, όπως και κάποια άλλα, έχουν… μακρά ιστορία στην εξαπάτηση και υπερχρέωση πελατών.
Όπως λένε ευσυνείδητοι εστιάτορες της Παλιάς Πόλης, πρόκειται για ένα από εκείνα τα εστιατόρια που δημιουργούν μονίμως προβλήματα και δυσφημούν μια ολόκληρη περιοχή, δημιουργώντας δυσαρεστημένους πελάτες που φεύγουν από την Παλιά Πόλη με τις χειρότερες εντυπώσεις.
Μάλιστα πολλά εστιατόρια της Π. Πόλης έχουν περιέλθει σε εξαιρετικά δυσχερή κατάσταση, εξαιτίας των… γνωστών αγνώστων που δυσφημούν ολόκληρο το νησί, τόσο με την άγρα πελατών όσο και με την αισχροκέρδεια, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να δίνονται πλέον οδηγίες στους τουρίστες να μην επισκέπτονται την περιοχή!
Όπως καταγγέλλουν επαγγελματίες της Παλιάς Πόλης, υπάρχει συγκεκριμένη μεθοδολογία για να τη… γλιτώνουν κάθε φορά οι επιτήδειοι, αλλάζοντας ονομασία στο κατάστημά τους συχνά, ώστε να μη στοχοποιούνται από τους εξαπατημένους πελάτες.
Η αισχροκέρδεια στις τουριστικές περιοχές ζει και βασιλεύει, παρά την οικονομική κρίση και την ανάγκη να προσαρμοστούν όλοι στα νέα δεδομένα. Οι λίγοι επιτήδειοι είναι ικανοί να προκαλέσουν τεράστια ζημιά, δυσφημώντας έναν ολόκληρο κλάδο, που πασχίζει να σταθεί όρθιος στη μετά εγκλεισμό εποχή.
Η συγκεκριμένη κατάσταση δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού, διότι, εκτός των άλλων, θίγει τα συμφέροντα των πολλών ευσυνείδητων επιχειρηματιών, αλλά παράλληλα βεβηλώνει την εικόνα του τουριστικού προορισμού μας που παλεύει να ξεχωρίσει μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και στη δυσκολότερη σεζόν στην ιστορία του τουρισμού στη Ρόδο.
Πηγή: dimokratiki.gr