6 Ιουλ 2020

Παρά την τραγωδία στον Τουρισμό, επιχειρηματίες δεν ρίχνουν τις τιμές για τους Έλληνες

Παρά τη φετινή τραγωδία του ελληνικού τουρισμού, τα άδεια δωμάτια και τα ρολά που έχουν κατεβάσει εκατοντάδες καταλύμματα, πολλοί παραμένουν οι ξενοδόχοι, σε όλη την Ελλάδα, που δεν αποφασίζουν να ρίξουν τις τιμές για τον ...
Ελληνα επισκέπτη, έστω κι αν -στη θεωρία και στις δηλώσεις- δείχνουν να στηρίζουν μεγάλο μέρος των προσδοκιών τους στον εσωτερικό τουρισμό. Χαρακτηριστικό είναι το καλό ρεπορτάζ της Στεφανίας Σούκη στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ:
«Τα παράπονα από τους Ελληνες, που ευελπιστούν να κλείσουν φθηνότερες διακοπές φέτος, έρχονται σωρηδόν από όλη την Ελλάδα: είτε πρόκειται για δημοφιλείς προορισμούς στις Κυκλάδες όπου υπάρχουν επιχειρηματίες που θέλουν να βγάλουν τα σπασμένα της περιορισμένης σεζόν με τιμές στα ύψη και το ταυτόχρονο πρόσχημα του αυξημένου λειτουργικού κόστους λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων, είτε για περιπτώσεις ξενοδόχων στην ηπειρωτική Ελλάδα που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία για όσους θα προτιμήσουν έναν προορισμό όπου θα μεταβούν οδικώς αντί να ταξιδέψουν με πλοίο ή αεροπλάνο.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση στην Πάρο όπου δίκλινο δωμάτιο στα 90 ευρώ πέρυσι διατίθεται φέτος σχεδόν στη διπλάσια τιμή, όπως και στην Καρδαμύλη της Μεσσηνίας όπου δωμάτιο των 150 ευρώ διατίθεται φέτος -λόγω κόστους υγειονομικών πρωτοκόλλων, όπως λέγεται- στα 250 ευρώ – και μάλιστα σε τακτικούς πελάτες!
“Οι τιμές καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση”, δηλώνουν από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι, «και έτσι θα διαμορ­φωθούν και φέτος το καλοκαίρι». Το σίγουρο πάντως είναι ότι οριζόντιες μειώσεις λόγω κορωνοϊού δεν υφίστανται στα ξενοδοχεία και κάθε επιχειρηματίας ακολουθεί τη δική του πολιτική. Στο μιλητό λοιπόν και λίγο πριν την άφιξη, στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ο πελάτης μπορεί να πετύχει ακόμη και έκπτωση 20%, ενώ καλύτερες τιμές επιτυγχάνει για κρατήσεις εκτός του Σαββατoκύριακου.
Πιο ενιαία πολιτική ωστόσο, έχοντας ενσωματώσει ειδικές εκπτώσεις και παροχές (δωρεάν διαμονή των παιδιών, δωρεάν ημιδιατροφή, επιπλέον διανυκτερεύσεις δώρο για έξι και πλέον νύχτες κ.τ.λ.), έχουν υιοθετήσει τα μεγάλα brands και οι αλυσίδες κ.ο.κ.
Για τον τουρίστα που εν μέσω κορωνοϊού θέλει να κάνει διακοπές κοντά στο κλεινόν άστυ, π.χ. πέριξ της Αττικής, υπάρχουν ξενοδοχεία στην παραλία που έχουν διαμορφώσει ειδικά εβδομαδιαία, ακόμη και μηνιαία, πακέτα, με τιμές ανά διανυκτέρευση που φτάνουν στο -50% σε σχέση με την αρχική τιμή, ειδικά στην κράτηση με τον μήνα, στοχεύοντας πλέον ακόμη και στους πελάτες της Airbnb».
Photo by Andrea Piacquadio from Pexels