Οριστική είναι η απόφαση της κυβέρνησης, μέσω της οποίας παίρνει «το πράσινο φως» ο μεγαλύτερος διαγωνισμός δημοσίων έργων της τελευταίας δεκαετίας, που αφορά τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας.
Το έργο, προϋπολογισμού άνω των 1,8 δισ. ευρώ,
αφορά το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, από το Αλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδι. Πρόκειται για σύμβαση που, όπως λένε στην κατασκευαστική αγορά, «χωράει αρκετούς εργολάβους» λόγω μεγέθους και χρονικής διάρκειας.Μάλιστα, από βδομάδα σε βδομάδα αναμένεται να εκδοθεί η τελική απόφαση για την τύχη του διαγωνισμού, στον οποίο έχουν παραμείνει δύο κοινοπραξίες με επικεφαλής τις ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Για να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο επόμενο στάδιο αναμένεται να υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών, με σκοπό να καλυφθούν και οι απαιτήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Από την πλευρά του, το ΣτΕ είχε εκδώσει απόφαση για νέα τεχνική αξιολόγηση, έπειτα από προσφυγές των δύο ενδιαφερομένων για το μεγάλο έργο. Μετά την τεχνική αξιολόγηση θα ακολουθήσει η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τις δύο κοινοπραξίες, ώστε να επιλεγεί ο ανάδοχος. Ο τελευταίος θα λάβει και μία από τις μεγαλύτερες προκαταβολές που έχουν δοθεί για δημόσιο έργο στην Ελλάδα, αφού θα αγγίζει τα 130.000.000 ευρώ.
Από που θα περνάει η γραμμή 4
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχώΝ της Αθήνας. Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Αλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Εχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.