5 Οκτ 2020

Κυριάκος Μητσοτάκη: “Μόρφωση, εργασία και σύνταξη είναι παρωχημένες ιδέες” ( Το σοκαριστικό … Βίντεο από προχθεσινή του συνέντευξη σε Ισραηλινό συγγαρφέα στην Αθήνα)

 

“Παρωχημένες Μορφωση-Εργασία-Συνταξη”! 46 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ, με βασική ιδεολογική πλατφόρμα διακήρυξης τον “κοινωνικό φιλελευθερισμό” που θα διασφαλίζει την “κοινωνική δικαιοσύνη” … ο τωρινός πρόεδρος της ΝΔ και πρωθυπουργός τηε χώρας, δείχνει την τερατώδη μετάλλαξή της σε ένα κόμμα υποστήριγμα ακραίας ταξικής ..κοινωνίας όπου οι διακρίσεις, οι διαφοροποιήσεις “εκ γενετής” των πολιτών και τα προνόμια των λίγων και εκλεκτών απέναντι στους πολλούς, είναι δεδομένα! Ο Κυριάκος Μητσοτάκης «δεν τρέφει αυταπάτες για κοινωνία χωρίς ανισότητες»! Το κακό είναι οτι τσίμπησαν στις προεκλογικές του πολιτικές απάτες, οι μικρομεσαίοι, οι συνταξιούχοι και γενικά όλοι εκείνοι οι μη προνομιούχοι. “Όπου φτωχός κι η μοίρα του” είναι το μοντέλο της κοινωνικής “ισορροπίας” που ευαγγελίζεται και δομεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης και που απαγορεύει οποιαδήποτε ελπίδα και κίνητρο για τους νέους ανθρώπους αφου η τύχη τους σε μια τέτοια κοινωνία θα είναι … προδιαγεγραμμένη. “Ψυκτικοί από το Περιστέρι” …

► Η ιδέα να μορφώνεσαι, να βρίσκεις εργασία και να παίρνεις σύνταξη είναι ίσως ήδη παρωχημένη
► Ένα καλό με την κρίση στην Ελλαδα είναι ότι αυξήσαμε τα όρια συνταξιοδότησης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συζήτηση με τον ιστορικό και συγγραφέα Γιουβάλ Νώε Χαράρι, για τη Νέα (Αντι) Kανονικότητα που αποτελεί το κύριο θέμα του φετινού forum, στο πλαίσιο του Athens Democracy Forum 2020.
Τον συντονισμό της συζήτησης έχει αναλάβει η υπεύθυνη οικονομικών ειδήσεων της εφημερίδας «New York Times» στην Ευρώπη, Λιζ Άλντερμαν.
Στην συζήτηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεδίπλωσε και πάλι την ακραία νεοφιλελεύθερη σκέψη του.

“…και πως εξηγείς στους ανθρώπους που θα είναι οι δουλείες όχι στο μακρινό αλλά το εγγυς μέλλον και πως επίσης εξηγείς στους ανθρώπους ότι ένα παραδοσιακο πτυχίο πανεπιστήμιου από ένα ελληνικο δημόσιο πανεπιστήμιο ισως δεν είναι απαραίτητα ο τροπος να κερδίσεις μια καλη ζωη.Τώρα τρέχουμε μια νομοθεσία στην οποια επανασκεφτομαστε πλήρως την τεχνικη μας εκπαίδευση. Ίσως υδραυλικοί και ηλεκτρολόγοι δεν θα αντικασταθουν απο ρομποτ πριν από αλλα επαγγελματα.
Αντιμετωπίζουμε στην Ελλάδα μεγάλη ελλειψη σε τεχνικά καταρτισμένους ανθρώπους. Μερικές φορές μιλάμε για δουλείες από το παρελθόν, η παραδοσιακή δεξιοτεχνία επανακάμπτει διότι υπάρχει περισσότερη ζήτηση για αυτή.Αλλά παρόλα αυτά δεν βλέπω πολύ ενδιαφέρον σε Περιοχές στην Ελλάδα γι αυτού του είδους τις δουλειές οι οποίες θα μπορούσαν να είναι πραγματικά καλοπληρωμένες δουλείες και επίσης να βοηθούν στην τοπικη αναπτυξη.Έτσι, σκεπτόμενος 5 – 10 – 15 χρονια μπροστα, και εξασφαλίζοντας τις αλλαγές τωρα στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι πρόκληση.
Συνεχεια χρησιμοποιω το παράδειγμα ότι τα παιδια που ξεκινουν σήμερα στο νηπιαγωγείο θα αποφοιτήσουν το λύκειο το 2032 και από το πανεπιστήμιο το 2036, αν έχουμε ακόμη τα τετραετή προγράμματα σπουδών.Αλλά τι είδους δεξιότητες δίνουμε στα νεότερα παιδεία μας, για να τα προετοιμάσουμε γι αυτόν τον κοσμο;
Αυτο ειναι ενα δυσκολο ερωτημα. Αλλα αυτο που ειναι σιγουρο ειναι οτι η ΕΕ εχει αρκετο κεφαλαιο διαθεσιμο για τετοιου ειδους προγραμματα.Αλλα μετα πρεπει να πεισουμε τους ανθρώπους οτι ειναι προς το συμφέρον τους να πάρουν αυτού του είδους την εκπαίδευση. Δεν είναι απλως οτι εμεις προσφερουμε οικονομικα κινητρα σε ανθρωπους για να επανεκπαιδευτουν.
Αυτό ίσως δεν είναι αρκετο από μόνο του αν οι ανθρωποι δεν καταλάβουν οτι.. η ιδεα να μορφώνεσαι, να βρίσκεις εργασια και να παίρνεις σύνταξη ειναι ισως ηδη παρωχημενη!Ετσι μαθαίνουμε διαρκώς, αλλάζουμε εργασια ίσως πιο συχνά.Ξέρετε, αυξήσαμε τα οριο συνταξιοδότησης, ένα καλο με την κρίση στην ελλαδα είναι ότι ήδη κάναμε δύσκολες μεταρρυθμίσεις που άλλες ευρωπαϊκες χωρες δεν έχουν κανει καν”

Του Αυγερινού Χατζηχρυσού