19 Νοε 2020

Σούπερ μάρκετ: Εκτοξεύτηκαν κατά 183% οι διαδικτυακές πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο του 2020

Ρυθμό ανάπτυξης 183% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα το τρίτο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων που ...καταγράφει η εταιρεία Convert Group.

Σύμφωνα με προβλέψεις της Convert Group, ο κλάδος εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2020, με συνολικές πωλήσεις αξίας περισσότερο από 100 εκατ. ευρώ, πάνω από τις διπλάσιες δηλαδή συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες έφτασαν τα 46,7 εκατ. ευρώ.

Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως ο κλάδος κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του δεύτερου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς το Σεπτέμβρη, με σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους (Ιανουάριο και Φεβρουάριο) και με +174% συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019.

Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (Euro) online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, παρατηρούνται οι παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019: +254% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +227% σε προϊόντα αρτοποιίας, +217% σε φρέσκα τρόφιμα, +205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +161% σε ποτά και αναψυκτικά, +135% σε προϊόντα για κατοικίδια και +39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και οι κινητές συσκευές εμφάνισαν πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο του ‘20 λόγω του εγκλεισμού αλλά και της ανάγκης για μεγάλες παραγγελίες, στο τρίτο τρίμηνο, επανέκτησαν τη δυναμική τους, με αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων, όντας υπεύθυνες για το 31% των συνολικών παραγγελιών. Πρώτη επιλογή του καταναλωτή βέβαια παρέμειναν desktop & laptops από τα οποία προήλθαν το 64% των συνολικών παραγγελιών, καθώς φαίνεται να είναι οι πιο εύχρηστες συσκευές για την πραγματοποίηση μεγάλων παραγγελιών

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, οι οργανικές αναζητήσεις μετά από την αξιοσημείωτη αύξηση που είχαν κατά την περίοδο της καραντίνας, φαίνεται πως στο τρίτο τρίμηνο έπεσαν κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας στο 15%, ποσοστό ίσο με αυτό που σημείωσαν και την ίδια περίοδο το 2019. Η πτώση οφείλεται σε δύο βασικούς λόγους: στην επαναφορά των διαφημίσεων Google που κατά την περίοδο της καραντίνας και ιδιαίτερα τον Απρίλιο μειώθηκαν κατά 40% λόγω των προβλημάτων στη διαθεσιμότητα των προϊόντων και του τεράστιου φόρτου παραγγελιών, αλλά και στην αύξηση του direct με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στους λιανέμπορους της πρώτης τους επιλογής.

ΑΠΕ - ΜΠΕ