Αναλυτικότερα, τρεις Ενώσεις αποφάσισαν να συμπράξουν με εκστρατεία με στόχο την απομάκρυνση πολλών εγκάρσιων μειωτήρων ταχύτητας (σ.σ. η αλλιώς “σαμαράκια”) από τους δρόμους των πόλεων. Μάλιστα οι ενέργειες αναμένεται να ενταθούν ...
και στην υπόλοιπη Ευρώπης, με τις πληροφορίες μας να αναφέρουν πως και στην Ελλάδα (που αναλογικά έχει τα περισσότερα σαμαράκια στην Ευρώπη) να ξεκινούν αντίστοιχες δραστηριότητες. Έντονες είναι οι πιέσεις στις αρμόδιες αρχές από την “Λίγκα για την Άμυνα των Οδηγών” (League for the Defense of Drivers) η οποία απαριθμεί γύρω στους 1.1 εκατ. υποστηρικτές.Όπως καταγγέλλεται, πολλά από τα “σαμαράκια” είτε δεν πληρούν τις προδιαγραφές, είτε έχουν υποστεί σημαντική φθορά, γεγονός που προκαλεί υλικές ζημιές στα αυτοκίνητα, ενισχύει τον κίνδυνο για την πρόκληση ατυχήματος και παράγει δονήσεις και θόρυβο στις παρακείμενες κατοικίες.
Χαρακτηριστική, μάλιστα, είναι η έρευνα ειδικών, οι οποίοι μέσω σεισμογράφων, διαπίστωσαν πως κατά τη διέλευση ενός φορτηγού προκαλούνται δονήσεις στα κοντινά σπίτια που παραπέμπουν σε σεισμούς των 4 ρίχτερ.
«Κάθε μέρα δεχόμαστε παράπονα απ’ όλη τη Γαλλία. Όλα εστιάζουν στους κινδύνους που ενέχει η τοποθέτηση ακατάλληλων εγκάρσιων μειωτήρων ταχύητας. Κάποιες οικογένειες, μάλιστα, καταθέτουν τις μαρτυρίες τους για την ύπαρξη συγγενών που έχουν εμπλακεί σε αυτοκινητιστικό ατύχημα λόγω της απότομης κλίσης και του μεγάλου ύψους που φέρουν τα σαμαράκια», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά η Nathalie Trousshard, Γ.Γ. της Ένωσης “Λίγκα για την Άμυνα των Οδηγών”.
Αναφορικά με τα ακατάλληλα σαμαράκια, έρευνα που διενεργήθηκε το 2018 από το περιοδικό Auto Plus έδειξε πως σχεδόν 4/10 εγκάρσιους μειωτήρες ταχύτητες δεν πληρούν τις προδιαγραφές.
Η γαλλική νομοθεσία, μεταξύ άλλων, ορίζει:
– Μπορούν να τοποθετηθούν αποκλειστικά σε κατοικημένες περιοχές, σε πάρκινγκ αυτοκινητοδρόμων, σε δασικούς δρόμους και σε οδούς με μέγιστη ταχύτητα 30 χλμ./ώρα.
– Πρέπει να είναι κάθετα τοποθετημένα στον δρόμο
– Πρέπει να επιτρέπουν την απρόσκοπτη ροή του νερού
– Τα υλικά πρέπει να είναι ανθεκτικά και να βρίσκονται σε αντιστοιχία με τα εκάστοτε όρια ταχύτητας.
– Πρέπει να είναι ορατά τόσο κατά τη νύχτα όσο και κατά τις πρωινές ώρες.
– Δεν πρέπει να ξεπερνάνε τα 10 εκατοστά σε ύψος.
Στόχος των τριών Ενώσεων είναι η αφύπνιση των αρμόδιων αρχών, ώστε να ληφθούν άμεσα μέτρα.