«Ομολογία πως ο κατηγορούμενος ήξερε τα παιδιά», χαρακτήρισε ο Γιάννης Βλάχος, δικηγόρος του 25χρονου που έχει ..
καταγγείλει τον Δημήτρη Λιγνάδη, την παραδοχή πως γνώριζε τους καταγγελλόμενους, μετά τις δηλώσεις του Αλέξη Κούγια, που ανέλαβε ως δικηγόρος την υπεράσπιση του σκηνοθέτη. Όπως δήλωσε ο κ. Βλάχος, «πρέπει να δοθεί εξήγηση για ποιον λόγο είχε κατ’ ιδίαν συναναστροφή με ανήλικα που, ακόμα και, δεν είχαν σχέση με το χώρο του θεάτρου».Ο κ. Βλάχος τόνισε σχετικά: «Ο κ. Λιγνάδης πολλές φορές εθεάθη να συχνάζει σε πλατεία που υπήρχαν ανήλικα άτομα, ακόμα και υποσχόμενος καριέρα στο χώρο του θεάματος». Σχετικά με την κατάθεση του εντολέα του είπε πως, η μήνυσή του είναι ολοκληρωμένη, ο ίδιος ωστόσο έχει δηλώσει ότι είναι στη διάθεση των Αρχών και ερευνάται το αν θα μπορεί να καταθέσει από το εξωτερικό, όπου βρίσκεται.
Σχετικά με τον ισχυρισμό Κούγια ότι, «στην υπόθεση Λιγνάδη στόχος είναι η Μενδώνη», ο κ. Βλάχος μίλησε για «αβάσιμη αιτίαση». Μιλώντας γενικά για την ψυχολογία των παιδιών που πέφτουν θύματα σεξουαλικής κακοποίησης και ιδιαίτερα για τους καταγγέλλοντες τον Δημήτρη Λιγνάδη, τους οποίους και συναναστρέφεται έκανε λόγο για «παιδιά, πολλά από τα οποία έχουν αυστηρούς γονείς».
Αναφερόμενος στην κατάθεση του 25χρονου εντολέα του, είπε πως εκείνος του είχε πει: «ντρεπόμουν, ένιωθα ότι είχα κάνει κάτι λάθος, ότι εγώ το προκάλεσα, ότι θα έκανα τους γονείς μου να ντρέπονται». «Όλοι έχουν περάσει πολλά χρόνια σε ψυχοθεραπεία, πολλά από αυτά δεν είχαν σεξουαλική εμπειρία πριν από την κακοποίηση, πολλά από αυτά ήταν κλειστά, ευάλωτα και όλα αυτά δείχνουν μεθοδευμένη προσέγγιση», είπε ο δικηγόρος, βασιζόμενος στο προφίλ των καταγγελλόντων.
«Σκηνοθετούσε αυτούς που πλησιάζε – Κάποια παιδιά ήθελαν να αυτοκτονήσουν»
Δε σκηνοθετούσε μόνο στο θέατρο, αλλά και αυτούς που πλησίαζε. Έδινε συγκεκριμένους ρόλους στη ζωή τους», δήλωσε ο κ. Βλάχος και, όπως είπε, υπήρχαν περιπτώσεις παιδιών που ήθελαν να αυτοκτονήσουν. «Μιλάμε για κακοποιητικές συμπεριφορές, για μια μέθοδο που ο κατηγορούμενος είχε αναπτύξει για να μπορέσει να προσελκύσει ανήλικα άτομα για να μπορέσει να ικανοποιήσει πάνω τους τις διαθέσεις του. Υπήρχε η μέθοδος της προσέγγισης, της προσέλκυσης, της κατάκτησης. Ακολουθούσε το στάδιο της ψυχαγωγικής χειραγώγησης. Πρόκειται για παιδιά που δεν είχαν διαμορφώσει τον χαρακτήρα τους, δεν είχαν διαμορφωθεί ως προς τη σεξουαλικότητα τους, δεν είχαν ισορροπήσει μέσα στο κοινωνικό και οικογενειακό τους περιβάλλον. Το τρίτο και τελευταίο στάδιο ήταν αυτό της σωματικής κακοποίησης. Είναι ένα μοτίβο δράσης που προκύπτει από τα περισσότερα παιδιά, με τα οποία έχω μιλήσει», σημείωσε ο κ. Βλάχος μιλώντας στο Σκάι.
«Το μοτίβο της δράσης του είχε κοινά χαρακτηριστικά: Ήταν η αίγλη του θεάτρου, η δημοσιότητα που είχε ο ίδιος, οι υποσχέσεις ότι μαζί μου θα κάνεις μια λαμπρή καριέρα, η εκπεφρασμένη του αγάπη, ο θαυμασμός για άτομα ηλικίας 14-15 χρονών. Τα παιδιά είχαν χάσει την ικανότητα της διάκρισης, του κατά πόσο ήταν σωστό και αποδεκτό το να έχουν συγκεκριμένου επιπέδου σχέσεις με τον άνθρωπο που ήταν πολύ μεγαλύτερος τους. Τα χρησιμοποιούσε και τα σκηνοθετούσε ακόμα και στις σχέσεις μεταξύ τους. Μιλάμε για κύκλο παιδιών που μονίμως είχε γύρω του. Δε σκηνοθετούσε μόνο στο θέατρο, αλλά και αυτούς που πλησίαζε. Έδινε συγκεκριμένους ρόλους στη ζωή τους. Έχω ακούσει περιπτώσεις παιδιών που ήθελαν να αυτοκτονήσουν. Η μήνυση που έχω υποβάλει εγώ περιλαμβάνει και ονόματα άλλων παιδιών που είχαν βρεθεί στο περιβάλλον. Δεν ήταν μπροστά τη στιγμή του βιασμού, όμως στο πλαίσιο της προσέγγισης υπήρχαν κι άλλα άτομα, τα οποία έχουν καταθέσει», περιέγραψε ο δικηγόρος Γιάννης Βλάχος.
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο ίδιος στο ΣΚΑΪ πληθαίνουν οι μαρτυρίες για τη δράση του Δημήτρη Λιγνάδη. «Όσο προχωράει η ιστορία όλο και περισσότερα άτομα αισθάνονται την ανάγκη να προσφέρουν κι αυτοί τη δική τους μαρτυρία στα συμβάντα για όσα έχουν ακούσει από θύματα ιστορίες για κακοποιήσεις που έχουν υποστεί».
Ωστόσο, τόνισε ότι για να μπορέσει να διασφαλιστεί ότι θα φτάσει η μαρτυρία αυτών των ανθρώπων μέχρι και το ακροατήριο, εάν κι εφόσον παραπεμφθεί σε δίκη ο κατηγορούμενος, πρέπει να διαφυλαχθεί η ανωνυμία τους. «Πρόκειται για ανθρώπους που είχαν εμπειρία προσωπική από τον χώρο του θεάτρου, τον ίδιο τον κατηγορούμενο ή και το άμεσο κοινωνικό περιβάλλον του κατηγορουμένου και δεν ανήκουν στον χώρο του θεάτρου», κατέληξε.
Πηγή: ethnos.gr